تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین اکران مردمی فیلم مستند «دستمال سرخ‌ها» در قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به مناسبت هفته دفاع مقدس نخستین اکران مردمی فیلم مستند بلند دستمال سرخ‌ها در قم انجام می‌شود.

این فیلم مستند فردا جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ پس از نماز مغرب و عشاء در مقبره شهدای گمنام واقع در کوه خضر اکران می‌شود.

فیلم مستند دستمال سرخ‌ها، داستان علی تیموری، فرمانده‌اش و گروه دستمال سرخ‌ها را به تصویر کشیده است.

نویسنده و کارگردان این فیلم حنظله تاج‌الدینی رابری، تهیه‌کننده آن حسین اسدی زاده و مجری طرح نیز موسسه دینی فرهنگی امید است.

در این مستند ، نیرو‌های تحت فرماندهی شهید اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به «گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت داشتند.

روز ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۵۹ و هم‌زمان با تاسوعای حسینی تصمیم گرفته شد عملیاتی برای روز عاشورا تدارک دیده شود.

حوالی ظهر عاشورا، اصغر وصالی در تنگه حاجیان در نزدیکی گیلان غرب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان اسلام‌آباد غرب و عمل جراحی مغز، براثر شدت جراحات به شهادت رسید.

در این مستند برای اولین بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخ‌ها مقابل دوربین قرارگرفته‌اند و از چگونگی تشکیل این گردان تا نحوه شهادت اصغر وصالی و فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تکان‌دهنده از جنایات گروهک تروریستی منافقین در دوران دفاع مقدس را روایت کرده‌اند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین اکران مردمی فیلم مستند «دستمال سرخ‌ها» در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..