تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیمه مهرماه، آخرین وعده فدراسیون برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال زنجان/ فدراسیون، نظر داور دیوان عدالت را تغییر می‌دهد

ساعت: 09:52 منتشر شده در مورخ: 1400/07/01 شناسه خبر: 1770693

مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان در حالی از آذر ۹۹ تاکنون چند بار به تعویق افتاده که امروز فدراسیون فوتبال، نیمه مهرماه را به عنوان وعده نهایی جهت برگزاری این مجمع اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آخرین مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان در آذر سال 95 برگزار شده و فریدون اصفهانیان برای سومین بار متوالی بر مَسند این هیات، تکیه کرده اما علی‌رغم گذشت 4 سال و اتمام دوره ریاست در آذر 99 مجمع انتخابات جدید برگزار نشده و هیات فوتبال استان زنجان کماکان بلاتکلیف است هرچند اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را به رئیس مستقر می‌دهد که تا زمان برگزاری مجمع انتخابات بعدی بر روی صندلی خود بنشیند اما طولانی شدن عدم برگزاری انتخابات، هیات فوتبال استان را در بلاتکلیفی محض قرار داده و تعویق چندباره انتخابات، اعتراض و نارضایتی کاندیداهای ریاست این هیات را نیز در پی داشته است.

موج رسا؛ از اواخر سال گذشته تاکنون چندین بار دلایل تعویق در برگزاری مجمع انتخاباتی را پیگیری کرده که هر بار عناوین مختلفی برای این موضوع مطرح شده است. ابتدا مجمع انتخاباتی قرار بود در اسفند 99 برگزار شود اما به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفته شد که این مجمع به تعویق افتاده تا فدراسیون، رئیس جدید خود را بشناسد. سپس 22 فروردین به عنوان تاریخ جدید مجمع مشخص شده بود و بعد از آن نیز 22 اردیبهشت که هر 2 زمان به دلایلی لغو شد و دلیل اصلی ان نیز عدم مجوز ستاد کرونا بود. این در حالی است که بسیاری از برنامه‌های تجمعی با افراد بیشتری در کشور و استان برگزار شده و مجمع انتخابات هیات فوتبال استان در حدی نبود که ستاد کرونا اجازه برگزاری آن را ندهد. البته موضوع دیگری نیز در این رابطه مطرح بود و آن حضور یا عدم حضور بازنشستگان در هیات‌های فوتبال استانی بود که به دلیل اختلاف نظر بین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نهایتاً در دیوان عدالت اداری مطرح شده بود و این در حالی است که یکی از کاندیداهای فعلی هیات فوتبال استان زنجان، بازنشسته است.

گویا دیوان عدالت اداری، رای بر عدم حضور بازنشستگان در رای هیات فوتبال استان‌ها داده اما از طرفی اصرار بازنشستگان بر ایستادن در راس و از طرفی فشار فدراسیون مبنی بر اینکه اولاً اساسنامه، منافاتی با حضور بازنشستگان در هیات‌ها ندارد و ثانیا؛ در صورت اجرای رای دیوان عدالت اداری، فوتبال کشورمان از سوی فیفا تعلیق می‌شود. طهمورث حیدری (رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال) در تیرماه امسال در خصوص دلایل عدم برگزاری انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان به خبرنگار موج رسا؛ گفت: «الان یک مشکل اداری وجود دارد که بعد از رفع آن انتخابات را برگزار می‌کنیم.»

همین موضوع، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اصرار بر حضور بازنشستگان در هیات فوتبال استان را شدت می‌بخشد و این در حالی است که دبیر هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگویی در اول بهمن‌ماه 99 به خبرنگار موج رسا گفت: «طبق استعلامی که از فدراسیون فوتبال صورت گرفته، کاندیداتوری بازنشستگان در انتخابات هیات فوتبال استان بلامانع است.»

مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان و شاید تعداد دیگری از استان‌ها به دلیل همین موضوع کوچک که حضور یا عدم حضور بازنشستگان در راس هیات‌های استانی است تاکنون بلاتکلیف مانده و این یک آسیب به ورزش اول کشور است چرا که در صورت انتخاب و مشخص شدن رئیس هیات، وی می‌تواند برنامه‌های خود را با انگیزه فراوان اجرا کند.

*‌ منتظر اعلام کتبی فدراسیون برای برگزاری مجمع هستیم

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال استان زنجان در واپسین روزهای شهریور سال جاری در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این هیات به خبرنگار موج رسا؛ گفت: فدراسیون فوتبال و دیوان عدالت اداری در رابطه با حضور یا عدم حضور بازنشستگان در هیات‌های فوتبال استانی در حال رایزنی هستند که به محض به نتیجه رسیدن در این رابطه، اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص زمان و نحوه برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان منتظر اعلام رسمی و کتبی فدراسیون هستیم.

*‌ انتخابات هیات فوتبال زنجان تا پایان مهرماه برگزار می‌شود

طهمورث حیدری، رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه (31 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: زمان برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان را به یاری خداوند تا یکی - دو هفته آینده صددرصد اعلام می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، حضور بازنشستگان در راس هیات‌های فوتبال استانی منع قانونی ندارد، گفت: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را تایید کرده و در اساسنامه آمده که هر فردی بین 35 تا 70 سال سن با شرایطی که فدراسیون اعلام می‌کند می‌توانند به عنوان کاندیدای ریاست هیات فوتبال استان‌ها ثبت‌نام کند حتی اگر بازنشسته باشند.

حیدری با بیان اینکه این متن اساسنامه فدراسیون و تایید و نظر رسمی فیفا است، خاطرنشان کرد: فردی نسبت به این موضوع به دیوان عدالت اداری شکاتی کرده بود و دیوان عدالت اداری، حکمی صادر کرده که بازنشسته‌ها حق شرکت در انتخابات هیات‌ها را ندارند.

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال با بیان اینکه حکم و رای دیوان عدالت اداری با اساسنامه فدراسیون و منویات فیفا منافات دارد، افزود: از طرفی، حکم دیوان عدالت اداری برای تمام ارگان‌ها و نهادها از جمله فدراسیون فوتبال قابل اجرا است و از طرفی، اجرای حکم دیوان عدالت اداری باعث حساسیت فیفا به فوتبال کشورمان می‌شود.

وی گفت: به همین دلیل، بهترین راه را این گذاشتیم که کارگروهی تشکیل دهیم تا بتوانیم مسئولین و قضات محترم دیوان عدالت اداری را قانع کنیم که اساسنامه فدراسیون، مُرّ قانون در برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان‌ها باشد.

حیدری با بیان اینکه کارگروه مذکور خوشبختانه تاکنون موفق شده که مسئولین رده بالای دیوان عدالت اداری را راضی کند که این موضوع در مجمع عمومی دیوان عدالت اداری به رای گذاشته و تایید شود، اظهار داشت: انتهاب کار همین موضوع است که به یاری خداوند این اتفاق میمون سه‌شنبه هفته آینده (6 مهر) خواهد افتاد.

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از رای نهایی دیوان عدالت اداری 14 روز به دبیر هیات فوتبال استان مهلت می‌دهیم که انتخابات برگزار شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی عزیزی‌خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) این کار را خواهیم کرد و مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان در مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا؛ شهرام اسکندری‌پور، غلامرضا داداشی، نادر بلباسی، مجید بیگلی، منصور سلطان‌محمدی، منصور حسنی‌کمال و جواد نوروزی 7 کاندیدای هیات فوتبال استان زنجان هستند که برای کسب کرسی ریاست این هیات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیمه مهرماه، آخرین وعده فدراسیون برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال زنجان/ فدراسیون، نظر داور دیوان عدالت را تغییر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..