تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین آمار واکسن کرونا در ایران تا یکم مهر

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. البته در این میان خوشبختانه سرعت تامین و تزریق واکسن کرونا در هفته های اخیر به سطح قابل قبولی رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تا امروز در مجموع 60 میلیون و 323 هزار و 606 دُز واکسن کرونا وارد ایران شده است که از این مقدار 35 میلیون و 390 هزار دُز توسط جمعیت هلال احمر، 21 میلیون و 970 هزار و 606 دُز توسط وزارت بهداشت و 963 هزار دُز نیز توسط بخش خصوصی وارد کشورمان شده است.

50 میلیون و 726 هزار و 396 دُز از واکسن های وارداتی مربوط به واکسن سینوفارم چین، یک میلیون و 345 هزار دُز مربوط به واکسن اسپوتنیک وی روسیه، 125 هزار دُز مربوط به واکسن بهارات هند و 8 میلیون و 127 هزار و 210 دُز نیز مربوط به واکسن آسترازنکاست که از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، روسیه، چین و اتریش وارد ایران شده است.

در بین واکسن های ایرانی تا کنون فقط سه واکسن برکت، پاستور و فخرا مجوز اضطراری مصرف عمومی خود را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند که از این بین، تا امروز 6 میلیون دُز واکسن برکت و 120 هزار دُز واکسن پاستور تحویل وزارت بهداشت داده شده، ولی هنوز تعداد قابل توجهی واکسن فخرا تحویل وزارت بهداشت داده نشده است.

تا ساعت 14 روز گذشته، به 32 میلیون و 250 هزار و 543 نفر معادل 38.6 درصد جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا تزریق شده است، اما فقط 14 میلیون و 648 هزار و 891 نفر معادل 17.5 درصد جمعیت کشور هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

در 24 ساعت منتهی به ساعت 14 دیروز، یک میلیون و 124 هزار و 98 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و آمار کامل واکسیناسیون به 46 میلیون و 899 هزار و 434 دُز رسید.

میانگین سرعت روزانه تزریق واکسن کرونا در طول ماه شهریور 785 هزار و 520 دُز در روز بود و ذخیره کنونی واکسن کرونای داخلی و خارجی در کشورمان، 19 میلیون و 544 هزار و 172 دُز است.

گفتنی است؛ هم اکنون واکسن های ایرانی «پاستور»، «فخرا»، «رازی»، «نورا» و «اسپایکوژن» (تولید مشترک ایران و استرالیا) در فاز دوم یا سوم مطالعات انسانی قرار دارند و همچنین هفت واکسن ایرانی در مراحل پیش بالینی قرار دارند و هشت پروژه پژوهشی دیگر درباره تولید واکسن کرونا در ایران نیز در دست اقدام است.

علاوه بر این، عرضه واکسن «اسپوتنیک ایرانی» (تولید مشترک ایران و روسیه) منتظر دریافت مجوز از سوی موسسه گامالیا روسیه است و همچنین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «برکت» به پایان رسیده، اما نتایج آن هنوز منتشر نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین آمار واکسن کرونا در ایران تا یکم مهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..