تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منشأ تعلق خاطر جهادگران و رزمندگان به عمل مقدس در مساجد محلات شکل گرفته است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی نوشت: قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِیرًا، اگر خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماع باشد، مسجد محله نمادی از کوچک‌ترین و کاراترین بافت اجتماعی و با همین قیاس، مساجد جامع نماد و سمبل جامعه اسلامی هستند.

مساجد نمونه عملی و عینی حاکمیت ارزش‌های اسلامی در جامعه‌اند، ظرفیت‌های منظومه عظیم اسلامی در بافت مسجد تحقق خود را نشان می‌دهند، در آغاز هفته دفاع مقدس هستیم. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مبدأ و منشأ تعلق خاطر جهادگران و رزمندگان به عمل مقدس در مساجد محلات شکل گرفته است. در دیگر زمینه‌های اجتماعی نیز نقش بی‌بدیل مساجد در روشنگری، گسترش علم، تقویت تقوا، برادری و مساوات بی‌همتا است. نهاد مقدس مسجد در ‌گسترش عدالت در همه مقیاس‌ها مؤثر است. به همین جهت مساجد را می‌توان آینه تمام نمای وضعیت محلات، مناطق و در حالت کلی نبض جامعه دانست.

از همین رو اگر رخوت و رکود در جامعه‌ای پدیدار شود بایستی ریشه آن را در عدم هماهنگی و هم‌افزایی مساجد در کنار یکدیگر دانست و همچنین اگر جامعه‌ای می‌تواند یکصدا و پیوسته مقاومت و مجاهدت را تعلیم کرده و ترویج کند علت این هماهنگی و هم‌صدایی را  که مصداق ید الله مع الجماعه است در تنفس صحیح مساجد دانست.

مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند رب العالمین به جهت اهمیت و فضیلت مسجد بر دیگر مکان‌ها مسجد را متعلق به خود دانسته تا رجحان آن بر سایر مکان‌ها روشن شود. در طول تاریخ مساجد پایگاه‌های اصلی حمایت از جنبش‌های اصیل و سنگر مستحکم مبارزات مردمی علیه طاغوت بوده و هستند. مدافعان حرم یک نمونه برجسته حاضر از نتیجه تربیت و پرورش صحیح در محیط معنوی این پایگاه‌های حقیقی انسان‌سازند. حضور نونهالان، نوجوانان و جوانان پرشور و متقی انقلابی را در مساجد که لازمه رشد و بالیدن بذرهای طهارت معنوی درونشان، حضور در کانون‌های ایمان و تقواست تضمین می‌کند.

همانگونه که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند «مساجد بازاری از بازارهای آخرت است. پذیرایی آن مغفرت و هدیه آن بهشت است».  مساجد در تمام طول تاریخ اسلام و تشیع مرکز به اشتراک گذاردن علوم و محلی برای هم‌زیستی و هم‌افزایی در کنار انتقال تجارب معتمدین، ریش‌سفیدان، علما و حکما بوده‌اند، این وجوه ارزشمند نباید مورد غفلت قرار گیرد و جذب دائمی آینده‌سازان نظام اسلامی در پرتو توجه به هدایت‌های حکیمانه رهبری حاضر و ناظر چراغ اصلی این محور و مسیر تعالی است.

در خاتمه همان‌گونه که رهبری معظم در بیانات حکیمانه‌شان در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال 1395 فرموده‌اند: «وقتی اجتماع بر محور نماز و ذکر به وجود آمد آن‌وقت یک معنی دیگری پیدا می‌کند، یک جهت دیگری پیدا می‌کند، دل‌ها را به سمت دیگری می‌کشاند این ابتکار اسلام بود، مسجد پایگاه است و این پایگاه بر محور ذکر و نماز است».

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منشأ تعلق خاطر جهادگران و رزمندگان به عمل مقدس در مساجد محلات شکل گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..