تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مادربزرگ ۱۰۰ ساله رکورد مسن ترین وزنه بردار قدرتی را شکست

یک مادربزرگ ۱۰۰ ساله که رکورد مسن ترین وزن بردار زن قدرتی در کتاب گینس را از آن خود کرده و تا ۶۸ کیلوگرم وزنه می زند، معتقد است ویتامین های روزانه و مارتینی های شبانه اش او را سرپا نگه می دارد.

ادیت موروی-ترینا که اهل ایالت فلوریدای آمریکا است، روز ۵ اوت – سه روز پیش از تولد ۱۰۰ سالگی اش – به این عنوان دست یافت.

او درباره ی آثار مثبت وزنه برداری بر خود می گوید: «حتماً متوجه می شوید که هر چه می گذرد آدم سالم تری می شوید. نه می دانید که این اتفاق دارد می افتد نه به آن فکر می کنید. اما آدم سالم تری می شوید چون با یک برنامه پیش می روید.»

این معلم رقص سابق، وزنه برداری را از سن ۹۱ سالگی آغاز کرد، گرچه در ابتدا تمایلی به باشگاه رفتن نداشت.

موروی-ترینا می گوید دوستش، کارمن گاتورث، که حالا ۷۷ سال دارد، می خواست یک روتین ورزشی را شروع کند تا کمکی برای جلوگیری از پوکی استخوان باشد اما نمی خواست این کار را به تنهایی انجام دهد.

او می گوید گاتورث او را به زور به باشگاه برد اما دوستش در مصاحبه ی خود با گینس گفت اینگونه نبود و موروی-ترینا را نمی توان به زور جایی برد.

مربی باشگاه به آن ها یاد داد که چطور وزنه بزنند و بعد از ۹ سال آن ها هنوز در این برنامه ی وزنه برداری شرکت می کنند.

موروی-ترینا می گوید: «حضور مرتب در باشگاه به نظرم لذت بخش می آمد و داشتم خودم را به چالش می کشیدم که آدم کمی بهتری شوم. طولی نکشید که عضو یک گروه شدم.»

او حالا بسته به تمریناتش می تواند ۲۱ تا ۶۸ کیلوگرم یا بیشتر وزنه بزند و در حال حاضر برای مسابقه ای در ماه نوامبر تمرین می کند. او مدتی به خاطر همه‌گیری کرونا در جلسات باشگاه شرکت نمی کرد.

موروی-ترینا می گوید: «خیلی ها از من می پرسند رژیم غذایی خاصی دارم یا خوردنی یا نوشیدنی یا هر چیز خاص دیگری هست که به من کمک می کند. جواب این است که نه هیچ چیز خاصی در کار نیست. با این حال، به آن ها یادآوری می کنم که صبح ها حتماً ویتامین و شب ها هم مارتینی می خورم.»

آخرین باری که موروی-ترینا در یک مسابقه شرکت کرد سال ۲۰۱۹ بود که آن زمان ۹۸ سال داشت و او حالا دارد به روتین خود بازمی گردد.

او معمولاً برای دیدن گاتورث در باشگاه ماشین کرایه می کند، گرچه به تازگی گواهینامه ی رانندگی خود را تمدید کرده است. آن ها دوست دارند بعد از جلسات وزنه برداری شان باهم به ناهار بروند و سپس گاتورث او را با ماشین به خانه می رساند.

موروی-ترینا که در یک خانه ی سیار به تنهایی زندگی می کند، تاکنون دو بار ازدواج کرده است. او ۱۰ نوه، ۱۴ نتیجه و ۲ نبیره دارد.

پسرش، گری موروی، درباره ی مادر خود می گوید: «همیشه کارهای خارق العاده ای کرده اما چنین کاری در این سن بالا واقعاً حیرت انگیز است. همیشه الهام بخش و انگیزه بخش بوده، چه وزنه برداری بوده باشد و چه رقص، و چه صرفاً مراقبت از خانواده اش.»

خانواده ی موروی-ترینا همگی به دستاورد شگفت انگیزی که او داشته افتخار می کنند اما این لذت وزنه برداری است که او را هر روز به باشگاه برمی گرداند.

موروی-ترینا می گوید: «یکی از چیزهایی که به تازگی در زندگی فهمیده ام این است که به طور کلی اگر نتوانی خوش بگذرانی چه فایده دارد که صبح ها چشم هایت را باز کنی. به خاطر همین وقتی چشم هایم را باز می کنم، انتظار دارم که روز مفرحی داشته باشم.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مادربزرگ ۱۰۰ ساله رکورد مسن ترین وزنه بردار قدرتی را شکست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..