تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان رو به اتمام است که یکی از دلایل آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است و اگر مردم همکاری نکنند وضعیت بدتر و بحرانی‌تر هم خواهد شد.

رضاعی اضافه کرد: با وجود افزایش تعداد بخش‌های کرونا در مراکز درمانی، همچنان تعداد بیماران بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است، بنابراین مردم باید رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

او  با تاکید ویژه بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، یادآور شد: شهروندان بدون ماسک به هیچ وجه در اماکن عمومی تردد نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان واکسیناسیون عمومی و رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی را ۲ اصل مهم در کنترل بیماری برشمرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد مردم استان علیه کرونا واکسینه شده اند و ۲۰ درصد هم دُز دوم را دریافت کردند که تا رسیدن به ایمنی کامل این عدد باید به ۷۰ درصد برسد.

رضاعی یکی از نمونه‌های عینی کاهش بیماری درپی واکسیناسیون عمومی را شهرستان بیجار برشمرد و افزود: در این شهرستان ۷۰ درصد جمعیت علیه کرونا واکسنه شده‌اند و همین مساله باعث شد تا تعداد بستری‌های بیمارستان امام حسین بیجار در عرض یک ماه از ۷۰ نفر به ۱۶ نفر برسد و هفته‌های متوالی موردی از مرگ و میر در این شهرستان ثبت نشود.

در شبانه روز منتهی به روز سه شنبه ۳۰ شهریور، ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۲ نفر جان باختند. در حال حاضر ۹۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۸۶ نفر آنان وخیم است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ در کردستان یک هزار و ۵۹۷ قربانی داشته است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..