تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبارزه سه قهرمان المپیک در نخستین روز پیکارهای کشتی قهرمانی جهان

پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در حالی از دهم مهر در اسلو پایتخت نروژ آغاز خواهد شد که در نخستین روز و در چهار وزن کشتی آزاد سه قهرمان المپیک شامل «دیوید تیلور» از آمریکا، «حسن یزدانی» و «طاها آکگول» از ترکیه به روی تشک خواهند رفت.

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد. نمایندگان وزن‌های ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ از دهم مهر به روی تشک خواهند رفت.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در این خصوص نوشت: دیوید تیلور از آمریکا، حسن یزدانی از ایران و طاها آکگول از ترکیه سه دارنده مدال طلای المپیک هستند که در (۲ اکتبر) کشتی خواهند گرفت. آنها با گنو  پتریاشویلی از گرجستان قهرمان سه دوره جهان و نقره المپیک توکیو و کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در کانون توجهات قرار خواهند گرفت.

طرفداران کشتی دهم مهر ماه مبارزه‌ای را یکبار دیگر تماشا خواهند کرد که ۲ ستاره بزرگ دنیای کشتی در آن حضور دارند. صحبت در مورد چهارمین مبارزه بین دو قهرمان یعنی تیلور و یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم است. هر ۲ کشتی‌گیر در راس جدول وزن ۸۶ کیلوگرم حضور دارند و اگر اتفاق خاصی نیافتد این ۲ کشتی‌گیر برای دومین مرتبه در ۲ ماه گذشته با یکدیگر روبرو خواهند شد.

تیلور و یزدانی در ۵ اوت (۱۴ مرداد) در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم در بازی‌های المپیک توکیو با یکدیگر مبارزه کردند. مرد جادویی (لقب تیلور) در کل مسابقه از یزدانی عقب بود تا این که در کمتر از ۱۰ ثانیه مانده به پایان کشتی، پای یزدانی را گرفت و ضربه نهایی را به ثمر رساند. برد تیلور در توکیو سومین برد پیاپی وی بر دارنده ۲ مدال طلای جهان و قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود.

آخرین پیروزی تیلور چهار سال پس از کسب اولین برد خود بر قهرمان المپیک در آن زمان به دست آمد. او یزدانی را در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه شکست داد. وی با پیروزی پنج امتیازی مقابل یزدانی در همان دور نخست پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ بوداپست شکست داد و به دومین پیروزی دست یافت.

یکی دیگر از افرادی که باید در وزن ۸۶ کیلوگرم به آن توجه کند و در این سال‌ها شاید به حق واقعی خود دست پیدا نکرده است «آرتور نیایفونف» از روسیه است. او از سال ۲۰۱۹ در ۱۱ مسابقه شرکت کرده و هشت بار به روی سکو رفته است. او در طول این سال‌ها سه شکست را تجربه کرده است یکی در مسابقات قهرمانی روسیه، بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بود. شکست‌های او برابر حسن یزدانی در مسابقات جهانی و نیمه‌نهایی المپیک توکیو و داورن کوروگلیف (روسیه) در فینال قهرمانی روسیه در سال ۲۰۲۰ بود.

دومین مبارزه حساس دوم اکتبر (۱۰ مهر) به طور حتم بین گنو پتریاشویلی از گرجستان و طاها آکگول از ترکیه است. این ۲ در مجموع چهار مدال المپیک - از جمله طلای المپیک ریو - پنج عنوان جهانی و هشت طلای اروپایی دارند. البته پتریاشویلی در آخرین ثانیه شکست دلخراش خود در فینال المپیک مقابل گیبل استیوسون آزادکار جوان تیم ملی آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

پتریاشویلی در این خصوص گفت: از دست دادن فینال المپیک به طرز چشمگیری برای من بسیار دشوار بود. من از توکیو ناامید برگشتم زیرا می‌خواستم یک مدال طلا کسب کنم و متأسفانه نتوانستم این را محقق کنم. پس از شکست در فینال بازی‌های المپیک، برنامه جدیدی را با یک هدف جدید تنظیم کردم؛ «قهرمان جهان شدن در اسلو.»

پس از یک ماه استراحت، بزرگترین رقیب گنو، یعنی آکگول نیز گفت که او همچنین آماده است تا المپیک را فراموش کند و به دنبال کسب یک عنوان دیگر قهرمانی جهان است.

آکگول گفت: من یک ماه مرخصی گرفتم و استراحت کردم. استرس المپیک را از بین بردم. در حال حاضر ، احساس خوبی دارم. می‌خواهم شکست در المپیک را فراموش کنم. در مسابقات جهانی حریفان خوبی خواهم داشت ، اما اگر آمادگی و تمرکز داشته باشم می‌توانم برنده شوم. قهرمانی دوباره جهان سخت خواهد بود ، اما من تمام تلاشم را می‌کنم.

او بدون شک مجبور می‌شود بهترین مبارزه خود را انجام دهد و باز هم اگر اتفاقی نیافتد با امیر زارع دارنده مدال برنز المپیک از ایران که در رده سوم رنکینگ وزن ۱۲۵ کیلوگرم قرار دارد در دیدار نیمه نهایی به روی تشک برود. این اولین مبارزه آکگول و زارع خواهد بود.

این غول ترک گفت: زارع که در المپیک سوم شد، ورزشکار برجسته‌ای است. او ورزشکار بسیار خوب و جوانی است، درست مانند گیبل استیوسون. من قبلاً هرگز با او کشتی نگرفته‌ام، اما فکر می‌کنم رقابت واقعا خوبی خواهد بود. برای غلبه بر زارع قدرت زیادی لازم است و لازم است تا آخرین دقیقه مسابقه کشتی بگیریم.

زارع آزادکار ۲۱ ساله تیم ملی کشتی آزاد آمریکا بعد از کسب ۳ پیروزی مهم در توکیو به مدال برنز دست یافت. او نیز دیدگاه‌های متفاوتی در پیکارهای جهانی نروژ دارد. هدف او از رفتن به نروژ کسب عنوان قهرمانی جهان است.

منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبارزه سه قهرمان المپیک در نخستین روز پیکارهای کشتی قهرمانی جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..