تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دبیرکل سازمان ملل: ت&#1

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید، در حالی که ائتلاف بین المللی با آن همه منابع و نیروها دو دهه‌ نتوانست مشکلات افغانستان را حل کند، انتظار چنین چیزی از سازمان ملل "خواب و خیال" است.

گوترش روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز گفت که ظرفیت میانجیگری برای ایجاد یک دولت فراگیر طالبان نیز "محدود" است.

اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته آینده در نیویورک آغاز می‌شود و انتظار می‌رود بحران افغانستان از موضوع‌های بحث در گردهمایی امسال این سازمان باشد.

روز دوشنبه، در نشست اضطراری کمک به افغانستان که به دعوت سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد، کشورها متعهد به کمک‌های بشردوستانه‌ای بیش از یک میلیارد دلار شدند که قرار است از طریق سازمان‌های بین المللی به مصرف برسد.

کمک‌های جهانی مستقمیا به دولت طالبان داده نمی‌شود.

آقای گوترش افزوده: فکر می‌کنم "انتظارات بی‌موردی" در باره نفوذ سازمان ملل که هنوز در آنجا فعال است، وجود دارد.

او گفت: فکر کنید، آمریکا با این همه منابع در رفع مشکلات افغانستان ناکام شد، حالا ما بدون وجود آن نیروها و پول مشکلاتی را حل کنیم که ده‌ها سال نتوانستند حل کنند، یک خیال است.

اما آقای گوترش تاکید دارد که سازمان ملل متحد هر کاری که بتواند برای افغانستان انجام خواهد داد که به گفته او "در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی است".

سازمان ملل تصمیم گرفته که با طالبان برای کمک به تقریباً ۳۶ میلیون نفر جمعیت افغانستان همکاری کند.

گوترش می‌گوید از تلاش‌ها برای متقاعد کردن طالبان برای تشکیل "دولت فراگیرتر از حکومت ۲۰ سال پیش آنها" حمایت می‌کند.

با این حال، او گفت که سازمان ملل متحد ظرفیت کمی برای میانجیگری دارد.

دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل با سراج‌الدین حقانی

در همین حال، روز گذشته دبرا لاینز، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل با سراج الدین حقانی، وزیر کشور و عبدالحق حقانی، رئیس امنیت طالبان دیدار کرد..

سهیل شاهین، از سخنگویان طالبان در توییتر نوشته که در این دیدار آقای حقانی گفته که کارکنان سازمان ملل متحد برای کمک رسانی به مردم افغانستان بدون هیچ مانعی می‌توانند کار کنند.

سراج‌ا‌لدین حقانی، وزیر داخله در دولت طالبان در "بالاترین سطح تحت تعقیب" پلیس فدرال آمریکا قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دبیرکل سازمان ملل: ت&#1»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..