تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازداشت جوان پلید که با فروش میلیونی ماسک و جوراب میلیاردر شد / در مشهد رخ داد

به گزارش رکنا، فروشنده دوره گرد از او خواست تا یک جفت جوراب یا یک بسته ماسک بخرد. اما مرد جوان چون نیازی به جوراب و ماسک نداشت از خرید امتناع کرد.

فروشنده دوباره و چندباره اصرار کرد و آن قدر پشت سر مرد جوان حرکت کرد تا توانست او را راضی کند. مرد جوان که دلش به حال فروشنده سوخته بود به اجبار یک بسته جوراب و یک بسته ماسک بهداشتی که اتفاقا کیفیت خوبی هم نداشتند خرید.

فروشنده با بیرون کشیدن کارتخوان سیار، کارت خریدار را گرفت و در حرکتی تیزدستانه به دور از چشم خریدار کارت را درون کارتخوان کشید. خریدار نیز با صدای بلند رمزش را اعلام کرد. اینجا بود که ماجرا تمام شد و فروشنده به سراغ فرد دیگری رفت، اما فردای آن روز پیامک های برداشت از حساب به مبلغ 22میلیون تومان را دریافت کرد.

یک بسته ماسک 22 میلیون تومان/ در مشهد فاش شد

زن میان سال مقابل کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. او اصلا نمی دانست کلاهبرداران چطور توانسته اند به حساب بانکی اش نفوذ کنند. هیچ کدام از حساب هایش رمز دوم نداشت و اصلا گوشی اش هوشمند نبود که بخواهند او را فریب بدهند و رمز کارت هایش را بربایند. با شکایت زن مشهدی معمای پیچیده ای پیش روی پلیس فتای استان گشوده شد.

اما هنوز زمان زیادی از این شکایت نگذشته بود که شکایت های مشابه دیگری هم به پلیس فتا اعلام شد که نشان می داد افراد مختلفی در زمان های متفاوت با چنین داستانی روبه رو شده اند. ماجرا چنان مرموز بود که تیمی ویژه با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، فرمانده انتظامی پلیس فتای خراسان رضوی مأمور شد تا به صورت ضربتی و فوق العاده به این پرونده ها که تعدادشان دورقمی شده بود رسیدگی کنند.

از زمانی که تیم ویژه پلیس فتای خراسان رضوی وارد گود این پرونده مرموز شدند، همچنان به تعداد شاکیان افزوده می شد تا جایی که تعداد پرونده های تشکیل شده به 27فقره رسید. کارشناسان روایت های زیادی از شاکیان شنیدند، اما هیچ کدام نتوانست راز این برداشت های ناگهانی را بگشاید.

تنها یک موضوع بود که در صحبت های شاکیان تکراری بود. بیشتر آن ها در صحبت هایشان اعلام کرده بودند که همان روز یا روزهای قبل یک فروشنده دوره گرد با اصرار ماسک یا جوراب به آن ها فروخته و هزینه اش را هم با کارتخوان دریافت کرده است.

کارشناسان با دریافت این موضوع احتمال دادند که با یک پرونده اسکیمری روبه رو هستند و شیادانی که با دستیابی به دستگاه اسکیمر، پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان، این اطلاعات را بر روی کارت های سفید و مخصوصی کپی کرده و پس از دریافت رمز از خود مال باخته اقدام به سرقت کرده اند.

مأموران با رسیدن به این سرنخ مهم، اقدامات خود را در فضای سایبر گسترش دادند و متهمان را در فضای سایبر ردزنی کردند. با شناسایی یکی از متهمان بلافاصله هماهنگی های قضایی انجام شد و مأموران با دریافت مجوز به سراغ متهمان رفته و موفق به دستگیری 2نفر در این پرونده شدند.

بلافاصله بازجویی ها از متهمان آغاز شد. وجود مدارک مستند و مستدل هیچ راه گریزی برای متهمان نمی گذاشت و متهم ردیف اول که خود را مقابل کارشناسان پلیس فتا خلع سلاح شده می دید، ضمن پذیرفتن جرمش اعتراف کرد که پس از آشنایی با نحوه کار دستگاه اسکیمر و تهیه آن وسوسه شده و به بهانه دست فروشی با قیمت بسیار نازل مشتریانی دور خود جمع کرده و با توجه به سرعت عمل به کارگرفته شده موفق به استخراج اطلاعات بیش از 400 کارت بانکی شده است.

او درباره نقش همدستش نیز مدعی شد که برای نقشه سرقت از حساب ها نیاز به یک همدست داشته است که از قسمت کاریابی سایت دیوار این مشکل را برطرف کرده و با فریب یکی از شهروندان از او خواسته تا در دست فروشی جوراب و ماسک سه لایه همراهی اش کند که با توجه به حقوق و مزایای در نظر گرفته شده، این فرد با وجود اطلاع از مجرمانه بودن این اقدام، بلافاصله قبول کرده‌است.

شناسایی کلاهبرداری یک میلیارد تومانی

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، تاکنون با شکایت 27نفر از این افراد، برآورد اولیه نشان از کلاهبرداری یک میلیارد تومانی دارد.

سرهنگ جواد جهانشیری، ادامه داد که از متهمان 2لپ تاپ با قدرت پردازش بالا و گرافیک حرفه ای، 2دستگاه اسکیمر بی سیم ، میکرو دوربین وایرلس، تعداد 1000کارت خام بانکی، 98 کارت بانکی کپی شده، 2دستگاه ps4 ، 2دستگاه کارتخوان، به همراه تعدادی سکه تمام بهار و نیم سکه طلا، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اعزام متهمان برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرا، از شهروندان خواست تا با جدا کردن کارت بانکی خرید از سرمایه گذاری و همچنین پیشگیری از اعلام عمومی رمز کارت بانکی، جلوی سرقت ها را بگیرند.

یکی دیگر از نکاتی که این مقام انتظامی بر آن تأکید کرد بحث کشیدن کارت بانکی از سوی خود شهروندان در کارتخوان بود که همین حرکت به ظاهر ساده، امکان استفاده از دستگاه اسکیمر از سوی مجرمان را کاهش می دهد.

محمد جواد ابوعطا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازداشت جوان پلید که با فروش میلیونی ماسک و جوراب میلیاردر شد / در مشهد رخ داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..