تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمارستان ابرکوه یزد: هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند

 رئیس بیمارستان ابرکوه یزد گفت: دو داروی اصلی موثر در کنترل روند بیماری کرونا شناسایی شده است که هیچ کدام رایگان نیست و بیماران باید هزینه آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا؛ «علی اکبر عسکرنژاد» پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت کلی بیماری کرونا در شهرستان پرداخت و گفت: درمان اصلی بیماری کرونا هنوز مشخص نشده است اما دو داروی بسیار مؤثر در کنترل روند بیماری وجود دارد که هیچ یک رایگان نیست اما قیمت داروی رمدسیویر رو به کاهش بوده و تقریباً نصف شده است.

رئیس بیمارستان ابرکوه اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا کنون تعداد دو هزار و 10 نفر در بیمارستان بستری، هزار و 919 مورد ترخیص، 168 مورد اعزام به مرکز و شهرستان های مختلف استان و در نهایت 145 فوتی که نیاز به دفن بهداشتی داشتند، را در شهرستان شاهد بودیم.

عسکرنژاد تعداد بستری و فوتی های دو هفته اخیر را به ترتیب 34 و دو نفر عنوان کرد و افزود: در پیک پنجم برای جلوگیری از تجمع مردم در بیمارستان و همچنین مواجه نشدن با مشکل کمبود تخت، علی رغم پیک های گذشته برخی بیماران را به صورت سرپایی مداوا کردیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب که مبتلایان، در روزهای مشخص شده توسط پزشک به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده و طی یک الی دو ساعت داروهای مربوطه را دریافت و سپس بقیه مراحل درمان و مراقبت های مورد نیاز را با توصیه های پزشکان در منزل ادامه می دادند تا پنج دوز دریافت دارو تکمیل شود.

این مسئول تعداد بیمارانی که به صورت سرپایی در حال درمان هستند را 11 نفر دانست و ادامه داد: هر چند روند بستری بیماران سیر نزولی بسیار ناملموس دارد؛ اما در حال حاضر 39 بیمار در بخش های عفونی، داخلی و ICU بستری هستند که حال پنج نفر از آنان مساعد نیست.

عسکرنژاد با بیان اینکه گروه سنی فوت شده در پیک پنجم اغلب میانسال بودند، ابراز کرد: میانگین سنی افراد فوت شده بین 45 تا 57 سال بوده که بعضاً بیماری زمینه ای نیز داشته اند. ضمن اینکه این آمار نشان می دهد واکسیناسیون تا چه میزان در کاهش آمار فوت مؤثر بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمارستان ابرکوه یزد: هیچ کدام از داروهای اصلی کرونا رایگان نیستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..