تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک میزبانی و هاست خوب برای سایت شما باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یک سایت خوب در ابتدا باید دو فاکتور دامنه و هاست خوب را داشته باشد تا بتواند پاسخگویی مناسبی نسبت به کاربران خود داشته باشد. اگر مدیر یک کسب و کار هستید یا مدیریت یک سایت بر عهده شما است، به انتخاب هاست مناسب دقت کنید چرا که یک هاست خوب می‌تواند با به وجود آوردن پاسخگویی سریع باعث حس رضایت‌مندی در کاربران وبسایت شما شود. این در حالی است که یک هاست ضعیف با سرعت یا پرفورمنس پایین به مرور هم کاربران را از بازگشت به سایت شما دور میکند و هم موتورهای جستجو بر اساس همین رفتار کاربران سایت شما را در نتایج جستجوی کاربر حذف خواهند کرد. بنابراین باید به بررسی نکات مهمی که برای خرید هاست اهمیت ویژه‌ای دارد، بپردازیم. در این مطلب به بیان این نکات میپردازیم.

هاست خوب دارای چه ویژگی‌ هایی است؟ ۱.نیازسنجی و انتخاب هاست مناسب با نیاز شما

ابتدا باید بررسی کنید سایتی که دارید، از چه نوع  سیستم مدیریت محتوایی پشتیبانی می‌کند. مثلا می‌توانید از هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی و از هاست های ویندوزی برای سایت های .net استفاده کنید. همچنان عوامل دیگری نظیر ترافیک ورودی سایت شما، حجم فایل‌ها، نوع ورژن خاص PHP یا  iis مورد نیاز و … در انتخاب نوع هاست می‌تواند موثر باشد.

۲.  به در دسترس بودن هاست دقت کنید.

در دسترس بودن یا همان Uptime یکی از ویژگی‌ هایی است که یک هاست خوب از یک شرکت هاستینگ معتبر باید داشته باشد. دقت کنید که هیچ سایتی به صورت دائمی بدون مشکل نیست. استاندارد جهانی اعلام کرده است که یک هاست باید در ۹۹ درصد مواقع در دسترس باشد. یعنی چیزی حدود ۳ روز قطعی یا downtime در یکسال برای یک سایت، آمار قابل قبولی است.

۳. ظرفیت و حجم بالای هاست

متناسب با نیازی که دارید، می توانید حجم هاست خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر حجم تمام فایل های شما شامل فیلم، عکس، pdf و به صورت کلی فایل های مدیای شما جمعا کمتر از ۱ گیگابایت است، بهتر است هاستی را انتخاب کنید که دارای فضای بیشتری باشد. هاست با فضای ۲ گیگابایت، گزینه خوبی برای چنین سایتی است. در زمان انتخاب فضای هاست به رشد سایت خود دقت کنید، سایت شما ممکن است در آینده چه مقدار افزایش دیتای فیزیکی و دیتابیس داشته باشد. هاستی را انتخاب کنید که به زودی مجبور به ارتقای آن نیستید.

۳. پهنای باند مناسب

پهنای باند بر اساس بازدید سایت شما مورد محاسبه قرار می گردد و هرچه بازدید از سایت شما بالاتر باشد، پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت. پس لازم است قبل از خرید هاست مورد نظر، ورودی و ترافیک سایت خود را مورد بررسی قرار دهید تا هنگام استفاده حداکثری از سایت، مشکلی در لود سایت پیش نیاید. چرا که در صورت نداشتن پهنای باند کافی با مراجعه کاربر به سروری که سایت شما را میزبانی میکند با خطای تایم اوت مواجه میشود.

۴. قابلیت ساخت ایمیل در پلن هاست

بیشتر هاستینگ ها امکان ساخت ایمیل های تحت دامین را برای شما ایجاد میکنند. در نتیجه در یک سازمان با دامین    yourdomain.com شما به عنوان ادمین می توانید ایمیل هایی به فرمت admin@yourdomain.com بسازید و در ارتباطاتت درون و برون سازمانی از ایمیل های رسمی خود استفاده کنید. اگرچه تمامی هاست ‌ها از این ویژگی برخوردار هستند اما بهتر است قبل از خرید، یک بررسی کلی بر روی آن داشته باشید.

۵. پشتیبانی سایت

یکی از مهم ترین خدماتی که شرکت هاست باید به مشتریان خود ارائه کند، پشتیبانی دقیق و به موقع است. بهتر است قبل از خرید میزبانی وب مناسب برای خود، موارد زیر را درون پنل خریداری شده چک کنید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته چت آنلاین درون سایت شماره تماس جهت مشکلات ضروری سیستم پرسش و پاسخ از طریق تیکت

ممکن است در زمان ‌های مختلفی از شبانه روز و درست زمانی که از تایم اداری خارج شده ایم، سایت به مشکل بربخورد و نیاز باشد تا یک پشتیبانی خوب مشکل را حل کند. در این مواقع است که تفاوت‌های یک شرکت هاستینگ خوب با بقیه شرکت‌ها قابل مشاهده است.

۶. بک آپ گیری منظم از سایت

در به روزسانی‌ها، انتقال‌ها و کلیه عملیات‌هایی که باعث تغییر در سایت می‌شود، ممکن است خللی در ساختار سایت ایجاد شود. بنابراین باید بکاپ گیری به صورت منظم انجام شود تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل بتوان به راحتی آن را برطرف کرد.

۷. برخورداری از ssl رایگان

منظور از ssl رایگان همان فرمت https  است که اکثریت شرکت ها بر روی پنل های مختلف خود آن را ارائه می کنند تا افراد دیگر نیازی به فعال سازی مجازی آن نداشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید هاست، از وجود ssl رایگان مطمئن شویم.

۸. برخورداری از پنلهای مدیریتی بر روی هاست

رابط گرافیکی هاست، درواقع همان پنل مدیریت هاست است. اگر در ابتدای کار هستید، بهتر است از سرویس ‌هایی استفاده کنید که محبوبیت زیادی در بین افراد دارد و همچنین آموزش این نوع از پنل‌ ها نیز درون گوگل، یوتیوب و…وجود دارد. کنترل پنل های سی پنل(cPanel) و Direct admin جزو معروف ترین و نام آشناترین پنل‌های مدیریت هاست هستند که می‌توان از آنها برای مدیریت هاست و فضای میزبانی خریداری شده استفاده کرد.

۹. قیمت هاست

عوامل مختلفی مانند نوع سیستم عامل، سخت افزار، بیمه سرور، بکاپ گیری منظم، سطح پشتیبانی، هزینه تمام شده و… عواملی هستند که باعث ایجاد تفاوت قیمت در انواع مختلف هاست می‌شود. علاوه بر آن، مقایسه قیمت ‌های مختلف در شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ یکی از روش‌ هایی است که می‌شود با آن گران و یا ارزان بودن یک سرویس هاست را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به نکات گفته شده شما می‌توانید اکنون نسبت به اجاره سرویس و فضای اشتراکی برای وب سایت خود اقدام کنید به گونه‌ای که هیچ گونه خللی در کار سایت شما پیش نیاید و با یک سرعت لود مناسب و امنیت عالی، میزبان مناسبی برای مراجعین سایت خود باشید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک میزبانی و هاست خوب برای سایت شما باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..