تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه "بازنشستگی زن&#1575

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛  امیری گنجه مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران  بزرگ در نشست با کارکنان اداره مستمری‌های غرب تهران بزرگ اظهار کرد : زنان بیمه شده‌ای که درآستانه بازنشستگی به بیماری کرونا مبتلا شدند بدون محدودیت زمانی، مدت بستری آنان که به تأیید ( پزشک معتمد، شورای پزشکی و یا کمیسیون پزشکی ) رسیده باشد علاوه بر دریافت غرامت دستمزد  مدت دوره تأیید شده ، ایام  بیماری کرونا نیز جز سوابق بیمه‌ای آنان منظور می‌شود و هیچ محدودیت زمانی ندارد.

امیری گنجه درباره تعداد بازنشستگان زن تحت پوشش تأمین اجتماعی گفت: بر اساس آمار سال 98 از 2 میلیون و79 هزار بازنشسته ، تعداد 204هزار و 587 نفر زنان بازنشسته هستند که این تعداد 21درصد کل مجموع مستمری بگیران تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: از جمعیت 350هزار نفری بازنشستگان و مستمری بگیرا ن تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ 32 تعداد هزار نفر را زنان بازنشسته تشکیل می‌دهند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به دامنه نوع بازنشستگی زنان در ایران گفت: به لحاظ گستردگی مشاغل و نوع فعالیت در کارگاه‌های مختلف و یا پرداخت حق بیمه  به صورت (خویش فرما- زنان خانه دار)  بازنشستگی زنان در تأمین اجتماعی به شکل‌های گوناگون اجرا می‌شود.

امیری گنجه ادامه داد: کارگاه‌هایی که مشمول ماده 188قانون کار هستند زنان  شاغل در این کارگاه‌ها با داشتن 20 سال سابقه کار و 42 سال سن می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

وی درباره کارگاه‌هایی که مشمول قانون کار نیستند، گفت : بر اساس قانون ، چه برای مردان و چه زنانی که در این کارگاه‌ها کار می‌کنند بر مبنای قوانین و آئین نامه استخدامی آن سازمان، نهاد و یا مرکز دولتی بازنشسته می‌شوند. همچنین کارکنان و پرسنل  مراکز دولتی، نهادها ، سازمان‌هایی که ماهیت حقوقی دارند  و ...  با توجه به اینکه این  دستگاه‌ها غیرمشمول قانون کار هستند از شمول ماده 188قانون کار خارج هستند. در مراکز دولتی یا غیر دولتی چنانچه در آیین نامه استخدامی آن دستگاه یا نهاد قید شده باشد که بیمه  شده  قراردادی و مشمول قانون کار است؛ زنان شاغل می‌توانند با داشتن 42 سال سن و 20 سال سابقه درخواست بازنشستگی کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی درباره  بیمه شدگان زنان خانه دار افزود: داشتن 55سال سن و دارا بودن حداقل 10سال سابقه پرداخت حق بیمه برای درخواست بازنشستگی بیمه شدگان زنان خانه دار لازم است.

امیری  گنجه سقف سابقه برای بازنشستگی( مردان و زنان ) بدون مطرح بودن سن بیمه شده را 35سابقه کاری دانست.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب درباره بازنشستگی زنان در کارهای سخت و زیان آور گفت : بر اساس تبصره 2 ماده 76 قانون تمام زنان شاغل در کارهای سخت و زیان آور با داشتن  حداقل 20سال متوالی یا  25 سال متناوب بدون شرط سنی می توانند  تقاضای بازنشستگی کنند.

وی تصریح کرد: اشتغال زنان در مشاغل سخت و زیان آور باید به تأیید کمیته استانی رسیده باشد و عنوان شغلی آنان نیز باید در لیستهای ارسالی از سوی کارفرما صحیح و متناسب با شغل و رتبه قید شده باشد.

امیری گنجه میزان سابقه بازنشستگی و سن شاغلان زن به عنوان کارکنان دولت  وفق ماده 103 قانون خدمات کشوری را با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد  و بالاتر را 60سال  تمام و حداقل سابقه کاری آنان را 25سال اعلام کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه "بازنشستگی زن&#1575»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..