تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرآن خواندن سر بریده امام حسین(ع) حادثه‌ای ملکوتی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی، کارشناس مسائل اعتقادی به تحلیل و بررسی حوادث غیر طبیعی واقعه کربلا پرداخت و اظهار کرد: یک مطلبی که در واقعه کربلا وجود دارد این است که برخی از حوادث با تحلیل‌های عادی قابل بیان نیست؛ مثلا اینکه سر بریده قرآن بخواند و در عین حال به سر بریده جسارت شود و یا اینکه زمین و آسمان خون گریه کنند و دشمن بدون ترس از این وقایع بر بدن‌ها اسب بتازاند، خیمه‌ها را به آتش بکشد و یا بچه‌ها را غارت کند.

او  با بیان این که این وقایع از مسلمات و قطعیات تاریخ ماست و از لحاظ تاریخی تردیدی در آنها نیست و حتی آیه‌ای که حضرت امام حسین(ع) قرائت می‌کرده ثبت شده است، افزود: اما چگونه این واقعیت را بپذیریم که مگر می‌شود دشمن رخدادها را ببیند و نترسد؟

محمدی پاسخ این سؤال را این‌گونه بیان کرد که این حوادث، حوادث ملکوتی بوده است نه ناسوتی، کسی آن صداها را می‌شنید که گوش ملکوتی آن باز بود مثل حضرت زینب(س) و اگر انس بن مالک هم درک کرد به دلیل این است که خداوند یک لحظه عنایت کرد تا این حوادث در تاریخ بماند و برای خلایق اتمام حجت شود.

کارشناس مسائل اعتقادی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز در روز عاشورا و همچنین ۲۱ ماه رمضان از هر جای کره زمین سنگی را برداریم از زیر آن خون می‌جوشد، اضافه کرد: کسی که ادراکات ملکوتی اش فعال باشد این مسائل را درک می‌کند چون حادثه، حادثه ناسوتی نیست که همه کس ببیند.

او در ادامه تصریح کرد: پس قطعاً سر مقدس با صدای ملکوتی قرآن می‌خواند و آیات مشخص است و از مسلمات تاریخ است؛ تمام حوادث هم درست است و هیچ تردیدی در آن رخدادها نیست، اما همانطور که ذکر شد فقط اهل بیت(ع) می‌بینند و درک می‌کنند چون وقایع ناسوتی نیست.

محمدی اظهار کرد: منظور از اینکه آسمان و زمین خون گریه می‌کردند، این‌گونه نیست که چشم دارند و از چشمان‌شان خون چکه می‌کند، گریه زمین و آسمان بر حسب خودشان است.

او  در پایان سخنان خود با بیان اینکه هیچ کدام از این‌گونه حوادث و رخدادهای غیر طبیعی و خارق‌العاده قابل ایراد و اشکال نیست، گفت: تحلیل این است که این حوادث، حوادث ناسوتی و طبیعی نیست بلکه این حوادث ملکوتی و برزخی است.

منبع:ایکنا

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرآن خواندن سر بریده امام حسین(ع) حادثه‌ای ملکوتی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..