تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخم مرغ کیلویی ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود/ افزایش هزار تومانی قیمت مرغ در حمایت از مرغداران

ساعت: 12:22 منتشر شده در مورخ: 1400/06/25 شناسه خبر: 1768751

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد:

حسین قاسم زاده گفت: طی دو ماه گذشته قیمت تخم مرغ به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده است که قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار بجنورد از ۱۲ هزار تومان به ۲۲هزار و ۵۰۰ تا ۲۳ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسم‌زاده، رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد در گفت‌وگو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ تنظیم بازار تخم مرغ در کشور کیلویی 16هزار و 900 تومان اعلام شد، با این وجود، طی دو ماه گذشته قیمت این کالا به صورت پلکانی افزایش پیدا کرد که قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار بجنورد از 12 هزار تومان به 22هزار و 500 تا 23 هزار تومان رسیده است.

قاسم زاده با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در هفته جاری در سطح کشور در نوسان بود، عنوان کرد: در این هفته، در سطح کشور چند روز قیمت تخم مرغ از قیمت تنظیم بازار پایین تر آمد و این ریزش قیمت موجب شد تا مرغدار ضرر کند و به دنبال آن قیمت نهاده ها نیز افزایش یافت و مرغداران، مرغ های مولد خود را به کشتارگاه فرستادند (در واقع تعطیل شدند) که این شرایط از علل اصلی در بروز نوسانات قیمت تخم مرغ و کاهش تولید این محصول در هفته جاری بود.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که استان خراسان شمالی وارد کننده تخم مرغ است، بیان کرد: نیاز بازار استان به تامین تخم مرغ روزانه در حدود 30 تن و در شهرستان بجنورد نیز روزانه در حدود 15تن است که فقط کمتر از پنج تن از این نیاز در داخل استان تولید می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد در ادامه گفت: متاثر از نوسان و افزایش قیمت این کالا در بازار پروتئینی، فروش این محصول در بازار مرکز استان تا حدودی کاهش پیدا کرده است، با این وجود،  به علت اینکه تخم مرغ جزو مواد غذایی اصلی سبد خانوار است، نیاز مردم به خرید این محصول همچنان بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخن خود به بازار مرغ نیز اشاره کرد و گفت: طی یک ماه گذشته هیچ گونه افزایش قیمت مرغ در بازار استان نداشته ایم و جزو استان هایی بوده ایم که در نرخ گذاری قیمت مرغ، قیمت پایین تری نسبت به سایر استان ها داشته ایم.

قاسم زاده اعلام کرد: در حال حاضر قیمت این کالا در بازار مرکز استان 25هزار و 900 تومان است که این قیمت نزدیک به قیمت تنظیم بازار کشور که 24هزار و 900 تومان نرخ گذاری شده، است.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه تنظیم بازار استان با توجه به افزایش قیمت نهاده طیور تصمیم گرفت تا در راستای حمایت از مرغداران مبلغ هزار تومان بر قیمت فروش مرغ افزایش داده شود تا مرغداران زیان نکنند.

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر بازار مرکز استان در تامین و توزیع مرغ مشکلی ندارد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخم مرغ کیلویی ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود/ افزایش هزار تومانی قیمت مرغ در حمایت از مرغداران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..