تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان خوراکی شامل قزل آلا، فیتو فاگ، بیگ هد و انواع ماهیان بومی اقتصادی در استان صید و روانه بازار می شود.

او با اشاره به اینکه در حوزه ماهیان سردابی در حال حاضر حدود ۲۴۰ مزرعه و استخر پرورش ماهی قزل آلا در استان فعال است، افزود: از مجموع مذکور چهار هزار و ۴۰۰ تن آن تنها مربوط به تولید ماهی قزل آلا و مابقی هم شامل دیگر ماهیان پرورشی و تولیدی در استان است.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خشکسالی، عدم وجود تسهیلات کم بهره، افزایش نهاده‌ها (خوراک ماهی، بچه ماهی، مکمل‌ها) و قطعی برق در سال جاری از مهمترین مشکلاتی بخش تولید ماهیان سردابی در استان است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه کردستان با دارا بودن منابع آبی گسترده دارای ظرفیت مناسبی در تولید و پرورش ماهی است، گفت: در حال حاضر ۶ تعاونی صیادی در استان فعال است که۴۲۰ نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها مشغول بکار هستند.

او با اشاره به اینکه صید ماهی توسط تعاونی‌های صیادان از دهه اول شهریور آغاز و تا اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: براساس پیش بینی انجام شده بیش از ۶ هزار تن ماهی صید خواهد شد.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه‌های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..