تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش سوزی در کالیفرنیا و تهدید درختان بی نظیر در جهان

ای پی تی ان:

عظیم الجثه ترین درخت روی کره زمین بنام شرمن واقع در پارک ملی سکویا آمریکا در معرض آتش سوزی قرار دارد.

آتش سوزی در کالیفرنیا و تهدید درختان غول پیکر بی نظیر در جهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، با رسیدن آتش از دو سمت به منطقه نزدیک پارک سکویا در کالیفرنیا، مسئولین کل محوطه عظیم این پارک را منطقه بسته اعلام کردند. جنگل درختان غول پیکر که در این منطقه قرار دارد یکی از بکرترین نقاط روی کره زمین محسوب می‌شود. پارک ملی سکویا در کالیفرنیا که غول پیکرترین درختان روی کره زمین در آن قرار دارد، بعلت نزدیک شدن آتش به این منطقه تعطیل اعلام شد. به گفته مسئولین بیش از ۲۰۰۰ درخت بسیار عظیم الجثه در این جنگل وجود دارد که مهمترین آنها درختی بنام "شرمن" است که از نظر حجم بزرگترین درخت روی کره زمین به شمار می آید. بر اساس اطلاعات شناسنامه‌ای درختان خاص در اداره پارک‌های ملی آمریکا، این درخت ۸۳ متر ارتفاع دارد و قطر آن ۱۱ متر است.


این آتش سوزی‌ها از یک ماه پیش آغاز شد و تاکنون به هزاران خانه و کسب و کار آسیب جدی وارد کرده است و با وجود گذشت چندین هفته؛ آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا همچنان ادامه دارد. در حال حاضر مقامات ایالتی در کالیفرنیا دستور تخلیه برخی شهر‌ها را صادر کرده اند. گفته شده وزش باد و شرایط خشک آب و هوایی سبب گسترده شدن دامنه آتش سوزی‌هایی شده که با وجود تلاش‌های مضاعف هنوز مهار نشده است. از آغاز آتش سوزی‌ها تاکنون بیش از دویست و دوازده هزار جریب از جنگل‌های منطقه در آتش سوزی به خاکستر تبدیل شده است. شدت آتش سوزی‌ها به حدی است که باعث آلودگی هوای شهر‌های شمالی ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق پیرامونی آن شده است.

پیش از این، مقامات دو ایالت کالیفرنیا و نوادای آمریکا وضعیت این دو ایالت را به دلیل گسترش آتش سوزی‌های جنگلی اضطراری اعلام کردند. سی ان ان پیش از این گزارش داده بود وسعت آتش سوزی‌های و مناطقی که طعمه حریق شده اند پنج برابر وسعت شهر نیویورک بوده و وضعیت خشکسالی و آتش سوزی‌های سال جاری نسبت به سال‌های قبل بی سابقه است. دمای بالا، نبود بارندگی‌های مناسب و خشکسالی در غرب آمریکا و کانادا باعث شده تا این مناطق به طرز بی سابقه‌ای با بحران و آتش سوزی‌های مهیب مواجه شوند به نحوی که هر روز این شرایط وخیم‌تر از گذشته می‌شود. این آتش سوزی تنها یکی از ۸۶ آتش سوزی بزرگ در آمریکا است و بیش از ۱.۴ میلیون هکتار اراضی و زمین در حال سوختن هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش سوزی در کالیفرنیا و تهدید درختان بی نظیر در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..