تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاترین افزایش نرخ تورم در انگلیس طی ۹ سال اخیر

لندن

مشاور ارشد اقتصادی بانک مرکزی انگلیس هشدار داد با روند کنونی ممکن است نرخ تورم در این کشور به ۴ درصد برسد.

بالاترین افزایش نرخ تورم در انگلیس در ۹ سال اخیربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، انگلیس بالاترین نرخ تورم را در ۹ سال اخیر تجربه کرد. مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش خود نرخ تورم در ماه آگوست را ۳.۲ درصد اعلام کرد که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می شود که بالاتر از پیش بینی بانک مرکزی این کشور است. افزایش قیمت حامل های سوخت، انواع مواد خوراکی، خودرو‌های دست دوم و مسکن از جمله علل افزایش کم سابقه نرخ تورم در انگلیس اعلام شده است. کارشناسان با اشاره به افزایش مالیات‌ها برای تامین بخشی از کسری بودجه دولت و تامین هزینه‌های دولت، همچنین افزایش هزینه تامین کالا در پی جدایی از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت معتقدند نرخ تورم در این کشور باز هم افزایش خواهد یافت.

اندی هالدین مشاور ارشد اقتصادی بانک مرکزی هشدار داده که با روند کنونی ممکن است نرخ تورم به ۴ درصد برسد و ناگزیر نرخ بهره بین بانکی افزایش یابد. نرخ بهره بین‌ بانکی از اواخر سال ۱۳۹۸ با هدف کاهش تأثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۰.۱ درصد کاهش یافته که در تاریخ انگلیس بی سابقه است. اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا و خروج لندن از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد. بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است که نرخ تورم در یک وضعیت گذار قرار دارد. 

با اینکه همه کشور‌های اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می‌برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد. پیشتر دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده بود که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاترین افزایش نرخ تورم در انگلیس طی ۹ سال اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..