تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

خبرگزاری فرانسه:

آمریکا، اقدام پیونگ یانگ در پرتاب دو فروند موشک بالستیک به سوی دریا را تهدیدی علیه جامعه بین المللی توصیف کرد.

آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت پرتاب دو فروند موشک بالستیک به سوی دریا توسط پیونگ یانگ یک تهدید علیه همسایه‌های کره شمالی و سایر اعضای جامعه بین المللی محسوب می‌شود. روز چهارشنبه آمریکا پرتاب موشک توسط کره شمالی را محکوم کرد و این اقدام را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست. با این حال  آمریکا بار دیگر درخواست گفتگو با کره شمالی را مطرح کرده است. 

دولت جو بایدن گفته است برای دستیابی به هدف عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای، راه دیپلماسی را در پیش می‌گیرد، اما در عین حال قصد ندارد به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، امتیازی بدهد. وی ادامه داد: «تعهد ما برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن، خلل ناپذیر است». این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود با این حال واشنگتن همچنان به راه حل دیپلماتیک در قبال کره شمالی پایبند است و این کشور را به میز مذاکرات دعوت می‌کند. 

فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام می‌گوید موشک‌های شلیک شده کره شمالی تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش است. در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۴ شهریور منتشر شد، تاکید شده که پرتاب این موشک‌ها نشانه دیگری از نقش بی‌ثبات کننده برنامه تسلیحاتی کره شمالی است. کره شمالی بامداد چهارشنبه به وقت محلی دو موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی خود پرتاب کرد. این دو موشک در نزدیکی سواحل ژاپن فرود آمدند. هفته گذشته نیز کره شمالی یک موشک کروز دور برد را آزمایش کرده بود. ژاپن و کره جنوبی پرتاب این موشک‌ها را به‌شدت محکوم کرده‌اند. آزمایش موشک‌های بالستیک و کروز از طرف کره شمالی نقض تحریم‌های سازمان ملل به‌شمار می‌آید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..