تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




87 درصد کردستانی‌ها خدمات رایگان بیمه‌ سلامت دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: درحال حاضر 920 هزار کردستانی معادل 87 درصد از بیمه‌شدگان استان به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش بولتن نیوز، انور اسماعیلی اظهار کرد: در فروردین‌ماه امسال با توجه به برنامه ابلاغ‌شده از سوی سازمان بیمه سلامت با توجه به شیوع ویروس کرونا و به‌منظور کاهش مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان، پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان صندوق‌های بیمه‌ای، روستاییان و سلامت همگانی به‌صورت سیستمی و خودکار تا ۳۱ شهریورماه سال‌جاری تمدید شد.

وی در خصوص چگونگی تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت بعد از پایان شهریورماه، افزود: با توجه به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌جای استفاده از دفترچه بیمه سلامت وجهت ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان، سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان بیان کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی باقابلیت‌های اعم از احراز هویت بیمه‌شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه‌شده راه‌اندازی شده که می‌توان عملیات تمدید اعتبار بیمه را نیز در این سامانه انجام داد.

اسماعیلی اظهار کرد: برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند.

شرط تمدید دفترچه بیمه انجام ویزیت پایه است

اسماعیلی با اشاره به اینکه شرط تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت شهروندان انجام ویزیت پایه توسط پزشک خانواده است، افزود: جهت پایش اطلاعات شهروندان ویزیت پایه توسط پزشک خانواده برای هر شخص بیمه‌شده‌ای ضروری است و در غیر این صورت دفترچه شخص بیمه‌شده تمید اعتبار نخواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر از جمعیت یک‌میلیون و 50 هزارنفری بیمه‌شده ساکن در مناطق شهری و روستایی استان کردستان 920 هزار نفر به‌صورت کاملاً رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که برای استفاده از خدمات بیمه‌ای هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: از این تعداد 320 هزار نفر از بیمه رایگان سلامت یا همان بیمه همگانی و 600 هزار نفر نیز زیرپوشش صندوق بیمه‌ای روستاییان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان بیان کرد: درمجموع 87 درصد از بیمه‌شدگان استان به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

فعالیت 150 پزشک خانواده در کردستان

وی در ادامه به اجرای طرح پزشک خانواده نیز در استان گریزی زد و افزود: این طرح برای اولین بارو به‌صورت پایلوت در چهار استان کردستان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به اینکه این طرح در سراسر استان به اجرا درآمده است، افزود: در این طرح تنها در دو شهرستان بانه و مریوان با مشکل کمبود پزشک مواجه بودیم که خوشبختانه مشکل در شهرستان بانه حل‌شده است و امیدواریم تا چند ماه آینده نیز این موضوع در شهرستان مریوان نیز حل شود.

وی افزود: تا دو ماه گذشته 127 پزشک خانواده در کردستان فعالیت داشتند که این تعداد در حال حاضر به 150 پزشک افزایش‌یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «87 درصد کردستانی‌ها خدمات رایگان بیمه‌ سلامت دریافت می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..