تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه

قبائل همسو با ائتلاف سعودی در استان شبوه در نامه‌ای به مقامات دولت منصورهادی درباره نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به چاههای نفتی این استان هشدار دادند.

به گزارش بولتن نیوز، منابع خبری وابسته به دولت منصور هادی در یمن از نزدیک شدن نیروهای دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) به مرکز شهرستان نفت‌خیز «بیحان» در استان شبوه خبر دادند.

به نوشته وبگاه الابوابة الاخباریة الیمنیه، نیروهای ارتش و انصارالله یمن با حرکت از مرزهای استان مأرب وارد استان شبوه شده و پس از تسلط بر چهار منطقه راهبردی خود را به مناطق نفتی نزدیک کرده‌اند.

در پی این تحول میدانی، شبه‌نظامیان حزب الاصلاح همسو با دولت مستعفی یمن قصد دارند نیروهای بیشتری برای حفاظت از چاههای نفتی به شهرستان «بیحان» اعزام کنند که این مسأله با واکنش قبائل این منطقه مواجه شده است. بزرگان قبائل «بلحارث» در شهرستان «بیحان» که ظاهرا همسو با ائتلاف سعودی هستند (اما گویا در پشت صحنه با حوثی‌ها هماهنگ شده‌اند)، در نامه‌ای به استاندار و وزیر نفت دولت منصور هادی از اینکه این منطقه نفتی صحنه درگیری‌های شدید شود، ابراز نگرانی کرده و خواستار عدم اعزام نیرو شده‌اند. آن‌ها به مقامات دولت هادی وعده داده‌اند که خود توانایی حفاظت از چاههای نفتی را دارند.

نیروهای ارتش و انصارالله در هفته‌های گذشته کنترل مناطق «الوصیل»، «البدیع»، «الرکب» و «وادی النحر» که فقط چند کیلومتر با چاههای نفتی منطقه «بیحان» فاصله دارد را به دست گرفتند. این مناطق آخرین نقاطی بود که شبه نظامیان حزب اخوانی «الاصلاح» در شهرستان «بیحان» در کنترل خود داشتند.

در این راستا روزنامه الامناء یمن وابسته به شورای انتقالی جنوب، به نقل از منابع قبیله‌ای نوشت که «ابو علی الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء اخیرا نشستی با بزرگان قبائل «بلحارث» و منطقه «بیحان» برگزار کرده و به نظر می‌رسد توافقی میان دولت نجات ملی و این قبائل به وجود آمده است و نیروهای ارتش و انصارالله به زودی بدون هیچ گونه مقاومتی وارد مناطق نفتی بیحان شوند.

به نوشته این روزنامه رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء به شیوخ قبائل گفته است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دیر یا زود به طور حتم به استان‌های شبوه، المهره و حضرموت تسلط خواهند یافت و در این میان فقط مسأله زمان مطرح است.

هفته گذشته نیز نیروهای ارتش و انصارالله یمن دو شهرستان مهم «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب عملیات «نصرالمبین۲» آزاد کردند. عملیاتی که پس از ماهها رکود در منطقه، باعث پیشروی محسوسی از سوی نیروهای دولت صنعاء شد.

پیشروی نیروهای یمنی به سمت استان شبوه در حالی است که «محمد عبدالسلام»سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۶ شهریور ماه گفته بود که عملیات‌های نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۲۰ شهریور نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن، گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..