تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشاگری درباره تماس مخفی مارک میلی با چین برای اجتناب از جنگ

با انتشار کتابی جدید

افشاگری‌هایی درباره اقدامات سرّی ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منتشر شد‌ که هدف این بود مانع از صدور دستور حمله نظامی خطرناک یا به کارگیری تسلیحات هسته‌ای علیه چین شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان، عدم تعادل روانی ترامپ پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ باعث شد ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای چینی اش مخفیانه تماس بگیرد و درباره عدم اقدام نظامی آمریکا اطمینان بدهد.


صبح امروز افشاگری‌های جدید و عجیب و غریبی درباره اقدامات سرّی ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منتشر شده که مربوط به بعد از ماجرای تصرف کنگره آمریکا در ششم ژانویه است. هدف از اقدامات سرّی ژنرال مارک میلی این بود که جلوی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را بگیرد و مانع از آن شود که وی دستور حمله نظامی خطرناک یا به کارگیری تسلیحات هسته‌ای را صادر کند.
«باب وودوارد» و «رابرت کاستا» از روزنامه واشنگتن پست کتاب جدیدی نوشتند که نشان می‌دهد ژنرال مارک میلی " اطمینان داشت دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به شدت از لحاظ روانی دچار افول شده و تا حدّ جنون پیش رفته بود، بر سر مقامات داد می‌کشید و در حال خلق واقعیت ذهنی خود درباره توطئه‌های بی پایان انتخاباتی بود".
این دو روزنامه نگار در کتاب خود مدعی شدند ژنرال مارک میلی به شدت نگران بود که مبادا ترامپ دست به اقدامات خطرناک بزند! بنابر این ژنرال مارک میلی در دفتر خود در پنتاگون جلسه تشکیل داد و به مقامات ارشد نظامی توصیه کرد که (از ترامپ) دستور نگیرند. مارک میلی به مقامات ارشد نظامی گفته بود:
" شما باید پروتکل را به دقت رعایت کنید، شما باید قوانین را دنبال کنید، اما فراموش نکنید که من بخشی از همین قوانین هستیم". به بیانی دیگر ژنرال مارک میلی به مقامات ارشد نظامی گفته بود اطمینان حاصل کنند که قبل از هر کاری، مسئله را با ژنرال مارک میلی در میان می‌گذارند.
همچنین ادعا شده است که وی (ژنرال مارک میلی) دو تماس تلفنی مخفی با همتای چینی اش داشت تا به وی اطمینان بدهد که هیچ اقدام نظامی صورت نخواهد گرفت. این اقدام با انتقادات برخی جمهوریخواهان شامل مقامات نظامی و شخص رئیس جمهور قبلی روبرو شده است.
دونالد ترامپ در واکنش به انتشار اخبار مربوط به اقدامات مخفی ژنرال مارک میلی به نیوز مکس گفت: اگر واقعا درست باشد که وی با چین تماس گرفته و این کار‌ها را انجام داده بود تا قبل از هرگونه حمله به آن‌ها (چینی ها) مشورت و توصیه‌ای کرده باشد - که البته باورش سخت است - در این صورت خیانت کرده است. اینکه وی (ژنرال مارک میلی) بگوید من (ترامپ) قصد داشتم به چین حمله کنم مضحک‌ترین چیزی است که تاکنون شنیده ام".
شبکه سی ان ان پس از اعلام این خبر با سِدریک لایتون (Cedric Leighton) سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا و کارشناس نظامی این شبکه گفتگو کرد.
سِدریک لایتون گفت: واقعا غیرعادی و عجیب است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همیشه با همتایان خارجی اش گفتگو می‌کند، اما صحبت کردن او با ژنرال لی (li) - همتای چینی اش - درباره راهبرد‌ها، آن هم با لحنی اطمینان بخش، واقعا غیر عادی است و اگر درست باشد گویای این مسئله خواهد بود که از نظر ژنرال مارک میلی چقدر اوضاع خطرناک بود! وی اساسا می‌خواست به هر قیمتی که شده بود، جلوی جنگ با چین را بگیرد.
مجری سی ان ان پرسید: آیا شما نگران اقدام مارک میلی هستید یا نگرانی عاملی هستید که باعث شد مارک میلی دست به چنین اقدامی بزند؟
سِدریک لایتون در پاسخ گفت: آنچه که بیشتر مایه نگرانی است کاری است که ظاهرا رئیس جمهور (ترامپ) انجام داده بود. آنچه بیشتر مایه نگرانی است این است که ژنرال مارک میلی در فضای سردرگمی سیاسی فعالیت می‌کرد و نمی‌توانست به اقدامات رئیس جمهور اعتماد کند. این مسئله واقعا جدی است. کاری که ژنرال مارک میلی کرد غیرعادی است، اما غیرعادی بودنش جنبه مثبت دارد. کاری که او داشت می‌کرد دفاع از نهاد‌های دموکراسی بود. نکته کلیدی همین است.
مجری سی ان ان گفت اصل و نفس تماس ژنرال مارک میلی با همتای چینی اش مشکل ساز نیست، اما در کتابی که منتشر شده درباره محتوای گفتگو، آمده است که ژنرال مارک میلی به ژنرال لی گفته بود:" می‌خواهم به شما اطمینان بدهم دولت آمریکا ثبات دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد. ما قصد نداریم دست به حمله یا هرگونه اقدام عامل علیه شما بزنیم. ژنرال لی! من و شما به مدت پنج سال است که یکدیگر را می‌شناسیم. اگر ما بخواهیم به شما حمله کنیم من قبل از حمله به شما خواهم گفت و شما غافلگیر نخواهید شد؟ ".
تحلیلگر نظامی سی ان ان در واکنش به این نقل قول از ژنرال مارک میلی گفت: واقعا غیر عادی و عجیب است، چون ژنرال مارک میلی در این قسمت از گفتگو درباره نیات آمریکا و راهبرد‌های این کشور با ژنرال لی صحبت کرد در حالی که معمولا رسم نیست رئیس ستاد مشترک ارتش درباره این مسائل با همتای خود در کشوری حریف مثل چین صحبت کند، اما کاری که ژنرال مارک میلی قصد داشت انجام دهد کاهش تنش‌ها بود. وی تلاش می‌کرد اعتماد سازی کند و اطمینان بدهد که چینی‌ها به خوبی درک کرده اند که این مسئله یک مسئله داخلی در آمریکا است و هر اقدام نظامی که صورت بگیرد تحت سخت گیرانه‌ترین کنترل‌ها خواهد بود و در واقع کد‌ها (رمز‌های) هسته‌ای به شیوه‌ای مناسب مدیریت خواهد شد.
مجری سی ان ان در ادامه این گفتگو به بخش دیگری از صحبت‌های ژنرال مارک میلی خطاب به مقامات ارشد نظامی آمریکا اشاره کرد و به نقل از مارک میلی گفت:
" اگر شما تماسی دریافت کنید، صرفنظر از اینکه این تماس از طرف چه کسی است، روندی وجود دارد، صرفنظر از اینکه به شما چه گفته شود شما باید طبق روال عمل کنید و من بخشی از روال هستم". مارک میلی داشت به مقامات ارشد نظامی آمریکا می‌گفت که اگر ترامپ بخواهد به جایی حمله کند شما باید اساسا به من اطلاع بدهید. بخشی از این گفتگو نشان می‌دهد که یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا آنقدر درباره فرمانده کل (ترامپ) نگرانی داشت که مجبور شد با مقامات ارشد نظامی جلسه برگزار کند.
تحلیلگر نظامی سی ان ان در واکنش گفت: تماس تلفنی ژنرال مارک میلی با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نیز در همین راستا است. او داشت به نانسی پلوسی اطمینان می‌داد که ما کد‌های هسته‌ای (رمز‌های هسته ای) را تحت کنترل داریم و رئیس جمهور قادر نخواهد بود بدون طی کردن تمام مراحل و رویه‌ها دست به حمله بزند. وی قادر نخواهد بود دست به کار‌های خطرناک بزند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشاگری درباره تماس مخفی مارک میلی با چین برای اجتناب از جنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..