تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرد دستفروش تهرانی : آشپز حرفه ای ایرانی پزم، مجبور شدم به دستفروشی + فیلم

سالهای اخیر، دستفروشی در تهران تبدیل به یکی از معضلات شهری شده است که در هر دوره مسئولان وقت مدیریت شهری به دنبال حل مسئله دستفروشی با اسامی و عناوین مختلف هستند و رسانه ها نیز در هر دوره به این مسئله ورود کرده و ابعاد مختلف دستفروشی را بررسی کرده اند. اما در این بین تنها چیزی هیچگاه دیده نشده است. معنا و مفهوم زندگی برای این افراد است کمااینکه بسیاری از این افراد فقط از روی اجبار به دستفروشی روی آورده اند و حتی دارای مشاغل مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد علوی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رکنا، درباره این مسئله که بسیاری از افرادی که شغل های کاذبی مثل دست فروشی دارند دارای یک مهارتی مثل جوشکاری، خیاطی، اهنگری، نجاری هستند اما به خاطر شرایط مجبور شدند به خیابان برای دست فروشی بیایند که معضلات اجتماعی فراوانی به همراه دارد. گفت: دستفروشی یکی از معضلاتی است که ما نه تنها در تهران بلکه در تمام شهرها با آن مواجه هستیم، متاسفانه شرایط اقتصادی و معیشتی سبب شده تا عده زیادی یا با از دست دادن شغل خود به دستفروشی روی بیاورند و یا از ابتدا نتواند شغل مناسبی پیدا کند.

او ادامه داد: دستفروشی موجب شده تا هم چهره شهر نامناسب جلوه کند و هم مشکلاتی در تردد شهروندان و همچنین کسادی کار اصناف پیش بیاید. اما نباید فراموش کنیم افرادی که دستفروشی می‌کنند، دنبال رزق حلال هستند و به علت همان شرایط اقتصادی و معیشتی بد به دستفروشی روی آورده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از افرادی هم که دارای تخصص هستند می توان برای انجام امور شهری استفاده کرد اما اول از همه دقت کنیم که اشتغال زایی برای افراد بیکار جزو وظایف شورا یا شهرداری تهران نیست ولی ما نیز نمیتوانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.

او درباره اینکه چه کاری می توان برای این افراد انجام داد تشریح کرد: شاید بتوان با راه اندازی سامانه ای مخصوص کاریابی در شهرداری تهران و وصل کردن آن به پیمانکارها، بتوان از ظرفیت های این افراد استفاده کرد. البته این موضوع در حد یک ایده است ولی میتوان با اجرای طرح های این‌ چنینی برای این افراد نیز فکری کرد.

علوی درپاسخ به این سوال که آیا شورای شهر تهران و کمیسیون اجتماعی برنامه ای برای برای حل اینه مسئله دارد که این مردم نیز آسیب نبینند و بتوانند به مشاغل اصلی خود روی بیاورند؟ توضیح داد: به نظر میرسد که جای برخورد با دستفروشان بهتر است به سمت ساماندهی آنها پیش رویم و دنبال آن باشیم به مانند بسیاری از کشورها، مکان های مخصوصی برای دستفروشان در نظر بگیریم. البته در سالهای گذشته تلاش هایی برای ساماندهی شد اما ایجاد رانت و مکان یابی های نامناسب نگذاشت تا این ساماندهی شکل گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرد دستفروش تهرانی : آشپز حرفه ای ایرانی پزم، مجبور شدم به دستفروشی + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..