تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تداوم افزایش تورم در بخش مواد غذایی در آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز

کارشناسان آمریکایی در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کردند روند افزایشی بهای مواد غذایی در آمریکا ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ یکی از بزرگترین فروشگاه‌های مواد غذایی در آمریکا هشدار داد، تورم به شدت رو به افزایش است و هم اکنون بسیار بالاتر از آنچه پیش بینی شده بود قرار دارد. مالکان این سوپرمارکت می‌گویندکه بار افزایش روز افزون بهای مواد غذایی به ناچار بر دوش مصرف کننده و مشتریان تحمیل خواهد شد.

به گفته‌ی مالکان این فروشگاه مواد غذایی، روند افزایشی بهای مواد غذایی در آمریکا در چند ماه گذشته ادامه داشته، اما با این وجود، انتظار می‌رود مصرف کنندگان‏، در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال جاری میلادی نیز با افزایش ۳ درصدی بهای مواد غذایی در فروشگاه‌ها روبرو شوند.

فاکس نیوز در گفتگو با دو تن از مالکان فروشگاه‌های مواد غذایی به نام‌های آلن ناتکی یل و کِیلا گرنی یر و نیز، دَن روکاتو، کارشناس امور مالی شخصی، به بررسی افزایش قیمت مواد غذایی در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

مجری فاکس نیوز گفت: بهای گوشت قرمز در ماه‌های گذشته تا ۱۴ درصد و گوشت مرغ بیش از ۶ درصد در فروشگاه‌های مواد غذایی در آمریکا افزایش یافته است.

کِیلا گرنی یر در پاسخ به این پرسش که چگونه با افزایش قیمت‌ها کنار می‌آیید گفت: «بزحمت می‌توان کار کرد‎؛ اوضاع هر روز دارد دشوارتر می‌شود.»

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوه‌ی خرید و تهیه‌ی مواد غذایی را در مقایسه با سال گذشته تغییر داده اید نیز گفت: «مسلما همین طور است. اکنون تنها داریم نیاز‌های اساسی را تامین می‌کنیم.»

مجری فاکس نیوز گفت: همانگونه که آگاهی دارید هزینه‌های موادغذایی درکل، افزایش سرسام آوری را تجربه می‌کند. قیمت گوشت قرمز ۱۱ درصد بالاتر رفته، ماهی تازه ۸.۵ درصد، شیر پرچرب ۸.۱ درصد، سیب ۶ درصد و بهای تخم مرغ هم نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. او از آلن ناتکی یل پرسید: با توجه به این افزایش قیمت ها، چگونه می‌توان هزینه‌هایی را که بر مشتریان تحمیل می‌شود متوازن کرد؟ چگونه می‌شود هم مشتری را راضی نگه داشت و هم سود دهی فروشگاه‌ها را در نظر گرفت؟

آلن ناتکی یل گفت: «در نزدیک به یک سال و نیم گذشته، نوعی پسرفت را تجربه کرده ایم! به گونه‌ای که به هر طرف گام بر می‌داریم با امواج مخالف روبرو می‌شویم! هزینه‌های شخصی من، سرسام آور افزایش یافته است و ناچار شدم بسته به قیمت فاکتور خرید، بهای مواد غذایی را افزایش بدهم. قیمت برخی مواد غذایی را تا جایی که می‌شد پایین نگاه داشتم، اما در دیگر موارد به ناچار باید قیمت‌ها را افزایش می‌دادم. به همین علت، نرخ فروش موادغذایی بالا رفته و من هم نمی‌توانم با ضرر و زیان به کارم ادامه بدهم.»

مجری از کارشناس امور مالی پرسید: «چه وقت قرار است از شر طوفان تورم خلاص شویم؟ هزینه‌ی سوخت و کارگر هر روز بالاتر می‌رود و البته با مسائل مربوط به زنجیره‌ی تامین (مواد غذایی) در دوران همه گیری عفونت ویروسی کووید-۱۹ هم روبرو هستیم!»

دَن روکاتو گفت: «سوال خوبی است! در درجه‌ی نخست اگر به گفته‌های بانک مرکزی (فدرال رزرو) و دولت بایدن باور داشته باشید، آن‌ها مدام می‌گویند «تقریبا داریم (به ثبات) نزدیک می‌شویم!» و از این وضعیت عبور خواهیم کرد. اما اگر اوضاع همینگونه پیش برود دیگر پول صبحانه هم نخواهیم داشت! من تردید دارم تورم تا پایان سال جاری (میلادی) روند کاهشی به خود بگیرد.»

وی افزود: «اما با اطمینان می‌توان گفت کاهش در قیمت مواد غذایی هم به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. مشکل بزرگتری که وجود دارد این است که حقوق و مزایا بیش از ۴ درصد افزایش یافته، اما تورم هم اکنون ۵.۴ درصد است. اگر این اعداد و ارقام را کنار بگذاریم؛ خیلی ساده می‌توان گفت هنگامی که فردی برای خرید به فروشگاه مواد غذایی می‌رود، دلاری که در دست دارد دیگر آن قدرت خریدی را که همین چند ماه پیش داشت ندارد.»

مجری از کِیلا گرنی یر پرسید: آیا احساس نمی‌کنید افرادی که اجازه دادند چنین وضعیتی در کشور حاکم شود خودشان لزوما همان درد و رنجی را که مردم دارند متحمل می‌شوند تجربه نخواهند کرد؟

کیلا گرنی یر گفت: فکر می‌کنم همه گیری عفونت ویروسی (کووید-۱۹) همه‌ی ما را هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی و کلا زندگی ما را از همه جهات تحت تاثیر قرار داد. همه مردم در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.

مجری فاکس نیوز در پایان، گفت: این وضعیت در سرتاسر کشور حاکم است. خودم هر بار که به فروشگاه مواد غذایی می‌روم دست کم ۱۰۰ دلار باید پرداخت کنم. اصلا معلوم نیست چه چیزی خرید کرده ام. پیشتر (با همین ۱۰۰ دلار) تا پنج کیسه مواد غذایی می‌خریدیم، اما اکنون کفاف دو کیسه را هم نمی‌دهد. فکر نمی‌کنم اوضاع به این زودی‌ها تغییر پیدا کند!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تداوم افزایش تورم در بخش مواد غذایی در آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..