تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش‌ و پرورش: ۳۰ درصد مدارس کشور در روز اول مهر بازگشایی می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: همزمان با روز اول مهرماه ۳۰ درصد مدارس کشور بازگشایی خواهند شد که حدود ۲۰ هزار مدرسه را شامل می‌شود.

شاهپور محمدزاده عصر امروز در حاشیه دیدار از یکی از مدارس استان قزوین در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها درباره پروتکل‌های آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: همزمان با روز اول مهرماه 30 درصد مدارس کشور با مراعات پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بازگشایی خواهند شد که حدود 20 هزار مدرسه کم‌جمعیت را شامل می‌شود و در این مدارس کلاس‌های حضوری خواهیم داشت.

وی با اشاره به تأکیدهای رئیس‌جمهور برای فراهم‌سازی امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس اضافه کرد: به همین خاطر هم به دنبال بازگشایی همه مدارس هستیم؛ اما وضعیت کرونایی پیچیده موجود اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری در همه مدارس را به ما نمی‌دهد و فعلاً قصد نداریم مدارس شلوغ و پرجمعیت را بازگشایی کنیم.

محمدزاده ادامه داد: همه تمهیدات ضروری برای باز کردن مدارس را اندیشیده‌ایم و در همین راستا توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک سه‌لایه و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت مستمر در مدارس صورت خواهد گرفت. البته میزان نظارت ما بر مدرسه‌های کم‌جمعیت که در اول مهرماه بازگشایی می‌شوند، بیشتر است.

مدارس پرجمعیت فعلاً باز نمی‌شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش از تفویض اختیارات بازگشایی مدارس از سوی وزارت‌خانه ادارات کل استان‌ها و مناطق خبر داد و گفت: بنابراین طرح بازگشایی مدارس در مهرماه با نظر هر استان یا منطقه آموزشی انجام می‌شود و به خانواده‌ها هم اطمینان می‌دهیم که در مدارس کم‌جمعیت حداکثر نظارت اعمال خواهد شد و نگرانی‌ای از بابت سلامت فرزندان آنها در مدارس وجود ندارد.

وی افزود: البته مدارس پرجمعیت تا زمانی که از اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها مطمئن شویم، بازگشایی نخواهند شد و کلاس‌های درس این نوع مدارس به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

اتمام واکسیناسیون معلمان تا آخر شهریور

رئیس نهضت سوادآموزی کشور در بخش دیگری از سخنانش از واکسینه شدن همه معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش تا آخر شهریورماه خبر داد و گفت: در این زمینه برخی استان‌ها مانند قزوین از برنامه جامع واکسیناسیون وزارت‌خانه جلوتر هستند؛ به طوری که امروز در استان قزوین 98 درصد معلمان و مدرسان در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند.

محمدزاده همچنین درباره برنامه‌های نهاد متبوع خود بیان کرد: هر سال 300 هزار سوادآموز توسط 50 هزار معلم در 512 مرکز سوادآموزی محلی آموزش داده می‌شوند که البته در زمینه بیمه معلمان نهضت سوادآموزی مشکل داریم و به همین خاطر اولویت اصلی دولت رفع مشکلات بیمه معلمان سوادآموزی در نواحی محروم و کم‌برخوردار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش‌ و پرورش: ۳۰ درصد مدارس کشور در روز اول مهر بازگشایی می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..