تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه آشکار خرده‌خ&#1740

سلامت نیوز: خیانت زناشویی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های کارکردی در بین زوجین و یکی از پیچیده‌ترین اختلالات ارتباطی میان زن و شوهر است که نقش اساسی در فروپاشی نظام خانواده و گرایش زوجین به سمت طلاق دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ناهنجاری اجتماعی، بر خلاف تصور اکثریت جامعه، دردی لاعلاج نیست و با رعایت برخی نکات به ظاهر ساده می‌توان زندگی مشترک را از این ناهنجاری اجتماعی نجات داد و رد پای خیانت را از زندگی زوجین محو کرد.

در همین رابطه یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: اگر موضوع اختلالات روانی و بحث انحرافات جنسی در میان نباشد، می‌شود ادعا کرد که دو عامل مهم در خیانت‌های زناشویی و وارد شدن زن و مرد به روابط فرازناشویی، مشکل در صمیمیت و رابطه جنسی بین زوجین است.

اکرم ترابی اظهار کرد: از آنجاکه مثلث رابطه سالم شامل اعتماد و احترام در راس مثلث و رابطه جنسی و صمیمیت بر دو ضلع دیگر استوار است، هر گونه اختلال در عملکرد بین زوجین و برهم خوردن نظم این سه ضلع، افراد را به رابطه خارج از زناشویی سوق می‌دهد و افراد وارد مثلث ناسالم رابطه که ضلع‌های آن شامل، قربانی، شکنجه‌گر و ناجی است می شوند که هم دیگر اعضای خانواده را درگیر این روابط اشتباه می کند و هم در نهایت حال رابطه بد می‌شود.

وی با طرح این پرسش که صمیمیت چیست؟ گفت: صمیمیت یعنی، دوستی، یکرنگی، محبت، همدلی که از هشت بعد تشکیل شده است و اولین و مهمترین بعد آن بعد عاطفی است که در آن افراد مورد عشق و توجه یکدیگر قرار گرفته و از الفاظ زیبا و پرمهر و محبت برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بعد دوم بعد عقلانی، یعنی صحبت کردن در مورد مسایل علمی، مسایل روزمره، نقد کردن فیلم و ... است. سومین صمیمیت روانشناختی است، که شناخت پنج نیاز مهم هر فرد شامل نیاز به امنیت، عشق و تعلق، تفریح، آزادی و قدرت را شامل می‌شود.

ترابی در ادامه با تاکید بر اینکه زوجین باید شناخت کافی از مهمترین نیاز خود و همسرشان داشته باشند تا بتوانند ارتباط موثر با یکدیگر برقرار کنند، گفت: چهارمین بعد، صمیمیت جنسی است که لزوما به معنی سکس و کمیت آن نیست، بلکه معاشقه خوب داشتن و بالا بودن کیفیت رابطه جنسی است. پنجمین صمیمیت، معنوی است، صحبت کردن در مورد خالق یکتا، مناسبات مذهبی، ایام محرم و صفر، دین و ... و ششمین، صمیمیت زیباشناختی است، یعنی صحبت کردن و نظر یکدیگر را در اموری همچون آرایش منزل، نصب یک تابلو به دیوار، کمک کردن به یکدیگر در چیدمان منزل، سفره‌آرایی و... .

وی با اشاره به اینکه هفتمین صمیمیت، اجتماعی است، اظهار کرد: زوجین در این صمیمیت باید با رفتن به مکان‌های زیبا، پیاده روی، دیدن فیلم‌های مورد علاقه، گوش دادن موزیک مورد علاقه و ... صمیمیت اجتماعی برقرار کنند تا علاوه بر اینکار ارتباط آنها و زندگی زناشویی زیبایی خاصی به خود بگیرد.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه هشتمین بعد صمیمیت، بعد زمانی است، گفت: در این بعد زوجین باید در طول روز، برای یکدیگر وقت و انرژی کافی بگذارند، باید همانطور که برنامه و اهداف شخصی خود را دارند، برای در کنار هم بودن برنامه‌ریزی داشته باشند و از یکدیگر به خاطر مشغله‌های روزانه غافل نشوند که این عامل مهمترین فاکتور در خیانت است و کانون گرم خانواده در نتیجه آن به خطر کشیده می‌شود.

وی افزود: بی توجهی به هر یک از فاکتورهای بالا به مرور زمان باعث ویرانی رابطه‌های با ارزش زوجین خواهد شد چرا که خیانت به یکباره اتفاق نخواهد افتاد، بلکه بر اثر بی‌تفاوتی به آلارم‌ها و افزایش رنجش‌ها و به وجود آمدن انزجار به وجود خواهد آمد. تکرار این بی توجهی‌ها در ابتدا باعث طلاق عاطفی و خیانت می‌شود و در نهایت به طلاق قانونی خاتمه پیدا می‌کند.

ترابی تاکید کرد: زوجین آگاه برای حفظ رابطه زناشویی خود باید همیشه صمیمیت را در رابطه خود زنده نگه دارند و از غرزدن‌های شریک زندگی خود غافل نباشند، چرا که سرنخ تمام نیازها و خواسته‌های طرف مقابل در غر زدن‌های اخیر اوست. اگر زوجین فکر می‌کنند که رابطه شان دچار مشکل شده است کافی است به غرزدن‌های یکسال اخیر همسرشان بیشتر دقت کنند و در رفع نیازهای همسرشان بکوشند.

وی تصریح کرد: اگر تمامی موارد فوق در زندگی زناشویی زوجین رعایت شود و زن و شوهر درک صحیحی نسبت به یکدیگر داشته باشند خواهیم دید که ردپای خیانت از بین زوجین محو شده و نتیجه می‌گیریم که برای مرد یک زن و برای زن یک مرد کافی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه آشکار خرده‌خ&#1740»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..