تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه و خوش طعم به صورت مرحله به مرحله

آش آبادانی یکی از خوشمزه ترین آش های کشور ایران و استان خوزستان است که می توانید به عنوان صبحانه سرو کنید. می توانید این آش خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه

آش انواع مختلفی دارد و یکی از خوشمزه ترین آنها آش آبادانی است و همان گونه که از نام آن مشخص است به شهر آبادان تعلق دارد و می توانید این غذا را با گوشت و یا بدون گوشت تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه این آش خوشمزه را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

برای تهیه آش آبادانی نیاز به گوشت گردن، گوشت دنده و سر سینه گوسفندی دارد زیرا پس از پخت ریش دیش می شود و باعث حالت کش دار شدن آش می شود.

مواد لازم نخود : صد گرم گوشت گوساله : دویست و پنجاه گرم تره : پانصد گرم برنج : سیصد گرم گوشت چرخ کرده : پنجاه گرم عدس : صد و پنجاه لوبیا سفید : صد گرم پیاز : دو عدد متوسط فلفل قرمز و زردچوبه : هر کدام نصف قاشق چای خوری نعناع خشک : یک قاشق غذا خوری کشک و روغن : به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی طرز تهیه

در روش تهیه این نوع آش خوشمزه سنتی در ابتدا باید مانند دیگر آش ها لوبیا و نخود را هر کدام به شکلی جداگنه درون کاسه ای بریزید و روی آنها آب بریزید و سپس اجازه دهید که از شب تا صبح خیس بخورند و در این زمان چند بار آب آن را عوض کنید.

حالا نخود را درون صافی بریزید و پس از شستن درون قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس روی آن به اندازه دو بند انگشت آب بریزید و اجازه دهید که روی حرارت زیاد آب به جوش آید سپس حرارت را کم کنید تا نخودها پخته شوند.

در مرحله بعد از زمان یک ساعت و با نیم پز شدن نخود، قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و نخودهای نیم پز شده را با آب باقی مانده درون قابلمه بریزید سپس لوبیاها را بشویید و به نخود اضافه کنید و در صورت کم شدن آب نخود، آب جوش به اندازه ای که روی حبوبات را بپوشاند به آن اضافه کنید.

طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه و خوش طعم

حالا گوشت را بشویید و به شکل مکعبی خرد کنید سپس به حبوبات اضافه کنید و برای از بین بردن بوی گوشت یک عدد پیاز را پس از پوست گرفتن و شستن نگینی خرد کنید و نصف آن را به قابلمه اضافه کنید.

حال مابقی پیاز را درون تابه همراه با روغن تفت دهید تا پیازها سرخ و طلایی رنگ شوند سپس درون بشقاب بریزید و کنار بگذارید و باز تابه را روی حرارت قرار دهید و زردچوبه را درون روغن باقی مانده از پیازها بریزید و تفت دهید سپس به قابلمه اضافه کنید.

در مرحله بعد از روش تهیه آش آبادانی تره را پس از پاک کردن و شستن به منظور خارج شدن آب اضافی آن داخل آبکش بریزید سپس روی پارچه بریزید و پس از خشک شدن آنها را خرد کنید و سپس کنار قرار دهید.

حالا بعد از زمان یک و نیم تا دو ساعت که گوشت و حبوبات پخته شدند سپس عدس ها را بشویید و به آش اضافه کنید و پس از زمان نیم ساعت به مواد برنج شسته شده را اضافه کنید و اجازه دهید که برنج نرم شود و قد بکشد.

حالا عدس را تست کنید و در صورت پخته شدن به آن تره خرد شده، فلفل سیاه و قرمز و کمی نمک اضافه کنید و آن را هم زده و اجازه دهید که نیم ساعت آش روی حرارت بماند تا تره ها خوب پخته شوند.

در مرحله بعد مقداری روغن را درون شیر جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از گرم شدن آن، نعناع خشک اضافه کنید و با استفاده از قاشق مدام هم بزنید و تا پیش از داغ شدن روغن حرارت را خاموش کنید زیرا داغ شدن زیاد می تواند باعث سوختن نعناع شود.

حال درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس به آن گوشت چرخ کرده اضافه کنید و برای تغییر رنگ گوشت شروع به تفت دادن کنید و سپس نمک و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید و پیاز داغ هایی که کنار گذاشته بودید را به آن اضافه کنید سپس حرارت را خاموش کنید.

حالا گوشت را از درون آش خارج کنید و پس از خنک شدن ریش ریش کنید و یا با کمک گوشت کوب له کنید و به آش اضافه کنید و آن را هم بزنید و پس از اینکه آش قوام پیدا کرد از روی حرارت بردارید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه آش آبادانی پس از اینکه آش کمی از حرارت افتاد آن را درون کاسه بریزید و ابتدا کشک روی آن بریزید و سپس نعناع داغ و در پایان هم گوشت های چرخ کرده تفت داده شده را روی آن بریزید و میل کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه و خوش طعم به صورت مرحله به مرحله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..