تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)

طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)

طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)

به گزارش گروه وکلای پارسای:

وقتی همسرتان در خارج از کشور زندگی می‌کند، هنوز می‌توانید تقاضای طلاق غیابی خارج از کشور کنید.فقط روند آن کمی پیچیده‌تر است. قوانین کشور شما نحوه طلاق را تعیین می‌کند. هنگام تقاضای طلاق غیابی از خارج از کشور باید کتباً به همسرتان اطلاع دهید و امضای وی را با تأیید تحویل گرفتن اسناد، دریافت کنید. تقاضای طلاق زمانی که همسر شما در یک کشور خارجی زندگی می‌کند می‌تواند پیچیدگی‌هایی را برای پرونده شما ایجاد کند. شما می­توانید برای ادامه روند طلاق  این مراحل را دنبال کنید.

1. قوانین کشور خود را درک کنید

هر کشور، قوانین طلاق غیابی خارج از کشور خود را دارد. به‌عنوان‌ مثال قوانین متفاوتی در مورد شرایط اقامت و خدمات وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که کجا می‌توانید درخواست طلاق دهید و چگونه مدارک لازم را برای همسرتان ارائه دهید.

اگر برای درک این قوانین به کمک نیاز دارید، می‌توانید برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر با دادگاه خانواده محلی خود تماس بگیرید. علاوه بر این می‌توانید یک وکیل مجرب خانواده استخدام کنید تا در این روند به شما کمک کند. گروه وکلای پارسای در کوتاهترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام میدهند.

2. دادخواست طلاق غیابی خارج از کشور خود را تکمیل کنید

هنگامی‌که قوانین کشور خود را درک کردید، درخواست طلاق غیابی خارج از کشور خود را تکمیل کرده و آن را به دادگاه شهرستان محل خود بفرستید. شما می‌توانید وب‌سایت دادگاه خانواده خود را بررسی کرده یا تماس بگیرید و در مورد فرم‌هایی که برای ثبت طلاق استفاده می‌شوند، سؤال کنید. هنگام ارائه درخواست خود باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

یک تقسیم‌بندی پیشنهادی از اموال خود مانند: خانه، اتومبیل و حساب‌های بانکی خود را مشخص کنید. اگر فرزند دارید باید حضانت، ملاقات و حمایت از کودک را نیز پیشنهاد دهید. ممکن است دادگاه شما برای هرگونه حل‌وفصل پیشنهادی، فرم جداگانه داشته باشد.

اگر هم شما و هم همسرتان با طلاق غیابی خارج از کشور، تسویه اموال خود و حضانت و ملاقات فرزندان موافقت کنید، این طلاق بدون مناقشه و طلاق توافقی خواهد بود. هنگامی‌که هر دو همسر توافق می‌کنند، طلاق شما ساده‌تر می‌شود.اگر شما و همسرتان در مورد این شرایط به توافق نرسیدید، طلاق غیابی خارج از کشور مشکوک دارید. این می‌تواند روند و هزینه پرونده شما را طولانی کند.

3. به طلاق غیابی خارج از کشور خود ادامه دهید

هنگامی‌که به همسرتان خدمتی از طرف شما صورت می‌گیرید یا او تصمیم می‌گیرد از خدمت صرف‌نظر کند، می‌توانید طلاق غیابی خارج از کشور خود را ادامه دهید. اگر طلاق شما مورد اعتراض قرار گیرد، همسرتان از همان فرصتی برخوردار است که شما نیز دارید.

در این حالت می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی به آن رسیدگی کرده یا آن را به چالش بکشید. اگر همسرتان به هیچ یک از اسناد دادگاه پاسخی نداد، پس از یک دوره مشخص می‌توانید طلاق را ادامه دهید. قوانین کشور شما می‌تواند شما را در این دوره‌های انتظار راهنمایی کند.

طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)

طلاق غیابی خارج از کشور از طرف خانم

شرایط طلاق از طرف خانم‌ها و آقایان متفاوت است که این شرایط برای خانم‌ها در قانون کشور ایران آسان نیست. این به این معناست که دلایل کمتر و محدودتری برای طلاق یک خانوم است. در طلاق غیابی خارج از کشور خانم‌ها به صورت شرایط مخصوصی می‌توانند اقدام به طلاق کنند.

همچنین، اگر خانم‌ها حق طلاق را از سمت آقا داشته باشند، یعنی در موعد عقد جز شروط این موضوع را مکتوب کرده باشند یا بعد از عقدنامه از طریق اسناد، وکالت در طلاق را به خانم داده باشند، خانم می‌تواند بدون اجازه مرد اقدام به طلاق بکند.

بر اساس قانون مدنی ماده ۱۰۲۹ : هروقت فردی پنج سال تمام مفقودالاثر شده باشد همسر (خانم) او می‌تواند اقدام به طلاق کند و در این صورت دادگاه و موکل می‌تواند او‌ را طلاق ‌دهند.

طلاق غیابی خارج از کشور از طرف آقا

طلاق غیابی خارج از کشور از سمت آقایان راحت‌تر از طلاق از طرف خانم‌ها است. بر اساس قانون مدنی ماده ۱۱۳۳ آقا با رعایت شرایط مقرر در این قانون مدنی می‌تواند با مراجعه به دادگاه اقدام به طلاق همسر خود کند.

طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)

محافظت از فرزندان خود هنگام طلاق غیابی خارج از کشور

خبر خوب این است که حتی در جدی‌ترین موارد، هنگامی‌که همسران یک روز به خانه برمی‌گردند و می‌بینند که شریک زندگی‌شان با گرفتن بچه‌ها فرار کرده است، راه‌حل‌های قانونی وجود دارد. اگرچه طلاق غیابی خارج از کشور یک تجربه بسیار آسیب‌زا است که هر پدر و مادری باید پشت سر بگذارد، اما اولین قدم‌ها همیشه مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم‌هاست.

به‌عنوان‌مثال اگر معیارهای خاصی تعیین شود، ممکن است بتوانید استدلال کنید که حق دارید پرونده‌های حقوقی را در کشوری دیگر تشکیل دهید. کشورهای مختلف برای شروع مراحل قانونی به سطوح متفاوتی از اقامت نیاز دارند. این سؤال چندان کوچک نیست، زیرا قوانین خانواده می‌تواند بین کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت باشد و پیامدهای مالی می‌تواند بسیار زیاد باشد.

قاعده کلی این است که شما مقیم هر کشوری که هستید قوانین آن کشور برای شما صدق می‌کند. دادگاه حقایق را بررسی می‌کند. مثل این‌که چقدر زمان را در آنجا می‌گذرانید و محل کار شما کجاست و کجا بیشتر وقت خود را صرف می‌کنید.

به دنبال مشاوره حقوقی خوب باشید

هر کجا که هستید، از یک وکیل خوب محلی با تجربه حقوق بین‌الملل خانواده مشاوره بگیرید. مقاومت در برابر فشار برای صحبت با اولین وکیل با درک مناسب زبان مادری بسیار دشوار است، اما دریافت مشاوره خوب هنگام درخواست طلاق غیابی خارج از کشور بسیار مهم‌تر است. سفارت یا کنسولگری محلی می‌تواند به شما در یافتن وکیل مناسب کمک کند.

در مورد جابجایی‌های مرزی مشاوره بگیرید

اگر فکر می‌کنید که شریک زندگی شما قصد دارد با فرزندان شما فرار کند، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین توصیه‌های ممکن را در مورد حقوق خود به عنوان والدین در رابطه با رفت‌وآمد کودکان از مرز دریافت می‌کنید.

هر کاری می‌کنید، سعی نکنید مسائل را به دست بگیرید و با فرزندان خود فرار کنید. بازگشت به کشور خود با فرزندان، برخلاف میل شریک زندگی شما می‌تواند تأثیر مخربی داشته باشد و احتمالاً منجر به این شود که دادگاه کودکان را ملزم به بازگشت به کشوری کند که قبلاً در آن زندگی می‌کردند.

سخن پایانی

اخذ حکم اقامت در کشوری که در آن زندگی می‌کنید مانع از آن نمی‌شود که شریک زندگی شما، فرزند خود را پس از طلاق غیابی خارج از کشور به خانه ببرد. قوانین بین‌المللی پیچیده است و در کشورهای مختلف به طرق مختلف اعمال می‌شود. اطمینان حاصل کنید که برای اجتناب از مراحل طولانی‌مدت و پیچیده حضانت، زودتر مشاوره می‌گیرید.

طلاق هرگز آسان نیست. وقتی همسری دارید که در کشور دیگری زندگی می‌کند، می‌تواند پرونده شما را پیچیده‌تر کند، اما حل آن غیرممکن نیست. تحقیقات دقیق و مشاوره حقوقی قوی می‌تواند روند را تسریع کند.

در صورتی که در زندگی مشترک به مشکل برخورده‌اید و قصد دارید برای آن چاره‌ای بیندیشید، بهتر است با یک مشاور ماهر مشورت کنید تا با چند و چون حقوقی آن مطلع شوید. گروه وکلای پارسای در این زمینه می‌تواند یک مشاور همراه و مطمئن برای حل مسائل قضایی شما باشد.

 021-44033677   026-34214440




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طلاق غیابی خارج از کشور چگونه انجام می ‌شود؟ (راهنمای مرحله به مرحله)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..