تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی 

دراین پست بـه بررسی بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی می‌پردازیم. خوردن پای مرغ از قدیم الایام توسط اطباء توصیه شده بود. امروز و با گسترش علم، خصوصا در حوزه دکتری و سلامتی، دانشمندان این حوزه تحقیقات گسترده اي را اجرا کرده اند. دراین تحقیقات برخی خواص پای مرغ بـه اثبات رسیده اسـت. در ادامه بـه مرور آن ها میپردازیم و هم چنین عوارض و موارد منع مصرف آنرا هم بیان خواهیم کرد.

خوردن پای مرغ چه خواصی دارد؟

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

پای مرغ بخشی از مرغ اسـت کـه همیشه دور ریخته می شود و حتی عده اي از مردم، آنرا چندش‌ آور می دانند. اما پای مرغ برای عده‌اي دیگر بسیار خوش‌مزه و یکی از خوراکی‌هاي عالی روی سفره غذای‌‌ شان اسـت. بافت نرم و طعم منحصربه‌فرد پای مرغ درکنار مواد غذایی دیگر یا جداگانه پختن آن با روش‌هاي مختلف می تواند علاقه بسیاری رابه خود جلب کند. اینروزها بیشتر مردم جهان پای مرغ می خورند.

پای مرغ سرشار از کلاژن است

بنابر بررسی‌هاي محققان تایوانی، پای مرغ سرشار از کلاژن اسـت. علاوه بر کلاژن حاوی اسید هیالورونیک اسـت. این اسید چشمه جوانی نامیده شده و میتواند پیری رابه تأخیر اندازد. اسید کندروایتین سولفات هم ماده دیگری اسـت کـه در پای مرغ بـه‌فراوانی دیده میشود. این اسید برای افراد مبتلا بـه آرتروز و کسانی کـه مشکلات مفصلی دارند مفید اسـت.

خواص پای مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

پای مرغ بسیار مغذی اسـت و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. درواقع، موادمعدنی موجود در آن برای سلامت بدن بسیار مفید اسـت. پای مرغ هم چنین حاوی موادمعدنی مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم اسـت. عده اي از این موادمعدنی برای غلبه بر بیماری ها مفید هستند. بنابر این، با مصرف منظم پای مرغ میتوانید سیستم ایمنی بدن تان را در وضعیتی بسیار مطلوب نگه دارید.

خواص پای مرغ برای زیبایی و پوست

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

کلاژن موجود در پای مرغ برای سلامت پوست مفید اسـت و سلول‌هاي پوستی را بازسازی میکند و جلوی صدمات سلول‌هاي پوستی را می گیرد. پای مرغ هم چنین انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می دهد و از پیری زودرس آن، کـه با چروک پوست نمایان میشود، جلوگیری میکند. بهمین دلیل عده اي از پزشکان، برای زیبایی پوست، مصرف پای مرغ را توصیه می‌‌کنند.

خواص پای مرغ برای ترمیم زخم

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

پای مرغ حاوی کلاژن، مقدار بسیار زیادی پروتئین و هم چنین نوعی پروتئین بنام آلبومین اسـت؛ درنتیجه، میتواند التیام زخم را سرعت بخشد و با صدمات سلولی مقابله کند. علاوه‌برآن، پای مرغ می تواند فرایند جایگزینی سلول‌هاي آسيب‌دیده را افزایش دهد. بنابر این، مصرف این ماده خوراکی توانایی بدن در مقابله با عفونت‌ها را بالا میبرد. 

خواص پای مرغ در بهبود وضعیت مفاصل و استخوان‌ ها

با افزایش سن، از مقدار کلسیم بدن کاسته میشود و بازسازی سلول‌ها بـه‌کندی صورت میگیرد، اما مصرف مرتب پای مرغ این فرایند را تغییر میدهد. مواد مغذی پای مرغ، ازجمله کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن، می توانند مفاصل بدن را قوی و از شکنندگی استخوانی در کهن‌سالی پیشگیري کنند.

فواید پای مرغ برای کاهش فشارخون

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

پای مرغ بیشتر از سینه مرغ کلاژن دارد. کلاژن پای مرغ موجب کاهش فشار خون می شود. این کلاژن میتواند از مقدار رنین پلاسما بکاهد و جلوی بالارفتن فشار خون را بگیرد. پای مرغ، بـه‌دلیل دارابودن ماده معدنی پتاسیم، برای تنظیم فشارخون افراد مبتلا بـه پرفشاری خون مفید اسـت. برای پیش گیری از بالارفتن فشارخون نباید از نمک زیاد استفاده کرد.

پای مرغ مفید برای سلامت لثه

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

لثه‌ها از مهمترین بخش‌هاي بدن انسان هستند، زیرا تمام غذایی کـه وارد بدن میشود ابتدا با دندان‌ها، لثه و زبان پردازش می شود. بنابر این، برای حفظ لثه‌ها بـه مواد مغذی مفیدی احتیاج داریم. مصرف پای مرغ بـه‌دلیل دارابودن مقدار زیادی کلاژن، اسیدهای آمینه و دیگر مواد ژلاتینی در سالم و قوی نگه داشتین لثه‌ها مفید اسـت.

فواید پای مرغ برای رفع مشکلات گوارشی

پای مرغ را میتوان بـه‌شکل سوپ یا آبگوشت درست کرد و از طعم آن لذت برد. تمام مواد مغذی پای مرغ، مانند پروتئین، کلاژن، کندروایتین و گلوکزآمین، درون سوپ حل می شوند و میتوانند دستگاه گوارش را در وضعیتی مطلوب نگه‌ دارند. درواقع، این مواد مغذی، با حفظ سلامت روده ها، مجرای گوارشی‌تان را التیام می‌بخشند و بـه رفع مشکلات گوارشی می‌انجامند.

پای مرغ و سالم نگه‌داشتن ناخن‌ ها

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

حفظ سلامت و قدرت ساختار ناخن‌ها مستلزم وجود کلاژن کافی در بدن اسـت. پای مرغ منبعی عالی از کلاژن اسـت و افرادی کـه روزانه از این نوع خوراکی استفاده می کنند ناخن‌هایي قوی و سالم خواهند داشت. وقتی قسمت پنجه پای مرغ، پس از پخت، از هم شکافته میشود، ماده‌اي ژلاتینی ازآن بیرون می‌ریزد. این ماده میتواند بـه بدن در پردازش آن بخش از کلسیمی کمک کند کـه بـه‌وسیله ناخن‌ها جذب شده اسـت.

خواص پای مرغ برای پوست صورت

همانطور کـه گفته شد، پای مرغ حاوی مقدار زیادی کلاژن اسـت. درحقیقت، مقدار طبیعی کلاژن موجود در پای مرغ شبیه مقدار کلاژن موجود در سبزیجات برگ‌دار سبز و میوه ها اسـت. کلاژن یکی از خاص‌ترین موادی اسـت کـه پوست را منعطف و سالم و جوان نگه می‌دارد. هم چنین این ماده میتواند علائم اولیه پوسته‌پوسته‌شدن و هم چنین خشکی پوست را برطرف کند و آن رابه حالت عادی و نرم و صاف خود برگرداند.

فواید پای مرغ در حفظ تعادل هورمونی

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

یکی از مهم ترین موادمعدنی‌اي کـه موجب تعادل هورمونی بدن میشود ماده روی اسـت. پای مرغ حاوی این ماده معدنی اسـت ودر هر بار مصرف، یک‌سوم نیاز روزانه بدن بـه روی را تأمین میکند. هم چنین چربی‌هاي خوب موجود در پای مرغ عملکرد غدد بدن را التیام می‌بخشند. غدد بدن طبق معمول با کمک چربی‌هاي سالم بـه‌درستی کار میکنند.

محبوبیت پای مرغ در مناطق مختلف جهان

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

در کشور آفریقای جنوبی پای مرغ رابه صورت کبابی تهیه می کنند. بهمین منظور ابتدا پای مرغ را در آب داغ قرار میدهند تا پوست آن نرم شود. سپس پوست آنرا جدا کرده و سپس با ادویه‌هاي مناسب آنرا طعم‌دار کرده و کبابی می کنند.

کره:

دراین کشور نیز پای مرغ را بـه‌ صورت کبابی پخته و همراه با سس چیلی سرو می کنند.

چین:

نخستین کشور پر مصرف پای مرغ چین اسـت کـه بـه صورت‌هاي مختلفی پای مرغ را طبخ میکنند. طبق معمولً در رستوران‌هاي خیابانی و اسنک بار‌ها پای مرغ را بـه‌صورت سرخ کرده و سوپ تهیه میکنند.

فیلیپین:

یکی از مواد غذایی بسیار پرطرفدار در رستوران‌هاي فیلیپین پای مرغ اسـت. برای تهیه پای مرغ بـه روش فیلیپینی ابتدا آن رابا شکر قهوه اي، ادویه جات و لیموترش مزه دار کرده و سپس آنرا بـه‌ صورت کبابی میپزند.

ایران:

در ایران نیز گرچه پای مرغ محبوبیت زیادی ندارد، ولی طبق معمولً از عصاره‌ي آن در سوپ ودر عده اي از مواقع خورشت‌ها استفاده می کنند. تهیه عصاره‌ي پای مرغ ممکن اسـت کاری زمان بر بنظر برسد. اما شـما می توانید با تهیه آن و فریزر کردن در هر وعده غذایی برای تهیه خورشت و سوپ استفاده کنید.

روش دیگر در تهیه عصاره‌ پای مرغ

استفاده از زودپز اسـت کـه زمان پخت را بسیار کاهش می دهد. برای مشاهده مدت زمان پخت پای مرغ در زودپز این صفحه را مشاهده کنید.

پای مرغ برای چه کسانی مضر است؟

پای مرغ بدلیل کلسترولی‌کـه دارد، بهتر اسـت بیماران قلبی و عروقی کـه کلسترول خون‌شان بالاست در مصرف پنجه مرغ احتیاط بـه خرج دهند. البته ممکن اسـت سوال عده‌اي این باشد کـه اگر کسی مشکل قلبی داشت، در هفته چند بار میتواند پنجه مرغ مصرف کند. پاسخ مـا این اسـت کـه‌چون شرایط بیماران قلبی با یک دیگر متفاوت اسـت بنابر این نمیتوان توصیه‌اي برای مصرف متعادل پنجه مرغ بـه افراد داشته باشیم.

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

هنوز بحث در مورد فواید و مضرات احتمالی مصرف پنجه مرغ در بین کارشناسان وجوددارد. عده‌اي مصرف آنرا توصیه و عده‌اي دیگر نفی می کنند و از طرف دیگر جذابیت کمی برای ایرانیان دارد. اما بد نیست بدانید همین استان اردبیل در کشور خودمان یکی از مهم ترین صادرکننده‌هاي پنجه مرغ بـه کشور هـای آسیای جنوب‌شرقی محسوب میشود. صادرات آن برای کشور ابتدا اشتغال‌زایی و سپس ارزآوری را همراه داشته اسـت.

مضرات پای مرغ چیست؟

میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا اسـت. از این رو زیاده‌وری در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک میباشد. بنابر این بـه افرادی کـه مبتلا بـه چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه میشود هنگام مصرف، آن رابا آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.

بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات

پوست پنجه مرغ ممکن اسـت حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای جلوگیري از بروز انواع بیماری‌ در مرغ‌ها بـه انها آنتی‌بیوتیک تزریق کرده باشد یا بـه انها هورمونی داده باشد. همه ی اینها می تواند وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود. لذا بـه منظور استفاده از پای مرغ حتماً آنرا از مرغداری‌هاي ارگانیک و مطمئن تهیه نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین خواص پای مرغ برای سلامتی و زیبایی + عوارض و مضرات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..