تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک: بهترین توصیه صوتی برای دفتر شما

امروزه بسیاری از طراحان و معماران دفاتر مدرن پارتیشن اداری شیشه‌ای را به دلیل زیبایی، توانایی‌های نورپردازی طبیعی روز و شیوه کار تیمی انتخاب می‌کنند. چنین فضاهای اداری معمولاً با ترکیبی از درهای کشویی شیشه‌ای و پنل های شیشه‌ای ثابت تقسیم بندی می‌شوند؛ بنابراین، یکی از موضوعاتی که اغلب در چنین محیط‌هایی به وجود می‌آید مسئله آکوستیک معماری یا کنترل صدا است.

پارتیشن‌های شیشه‌ای بسیار زیبا به نظر می‌رسند و در صورت نیاز به پیکربندی مجدد، نصب و جابجایی آن‌ها آسان است؛ اما اگر به دنبال راه حلی هستید که علاوه بر زیبایی دارای ویژگی‌های عایق صوتی مورد نیاز باشد به گونه‌ای که همه کارکنانتان بتوانند بدون حواس پرتی کار کنند و در صورت نیاز مکالمات خصوصی داشته باشند پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک، بهترین توصیه صوتی ما برای دفتر شما است. داشتن پارتیشن‌های شیشه‌ای آکوستیک با کارایی بالا می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله افزایش سطح بهره‌وری در دفتر با ایجاد پناهگاه‌های صوتی بدون مزاحمت برای کارکنانی که برای انجام کارهای خود به آرامش نیاز دارند.

پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک

پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک، شیشه‌ای چند لایه است که به طور خاص برای کاهش نفوذ صدا طراحی شده است. پلاستیکی بر پایه رزین، پلی وینیل بوتیرال بین ورقه‌ها قرار می‌گیرد تا قدرت و عایق صوتی آن‌ها را دوچندان کند. پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک اساساً انرژی موج صوتی را کاهش می‌دهد و می‌تواند به میزان قابل توجهی نویز و صداهای اضافی محیط را کاهش دهد. برای سفارش پارتیشن اداری اینجا کلیک کنید.

بسته به میزان عایق صوتی مورد نیاز، ضخامت‌های مختلفی در پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک وجود دارد. این امر باعث حفظ حریم خصوصی در دفاتر شخصی، اتاق‌های هیئت‌مدیره و اتاق جلسات می‌شود و همچنین مزاحمت‌های سر و صدایی اتاق‌های مجاور راهروهای پر رفت و آمد و فضاهای باز را به حداقل می‌رساند.

گفتگوها را پشت پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک نگه دارید

از آنجایی که طرح دفاتر اداری باز به دلیل سبک مشارکتی که دارند بسیار محبوب هستند، احتمالاً شما نیز کار در دفاتر اداری با طرح‌های باز را تجربه کرده‌اید. اگرچه فضاهای اداری سبک باز بسیار متداول هستند اما با این حال، در اکثر مشاغل، اتاق‌های ملاقات یا فضای خصوصی برای انجام مکالمات یا جلسات محرمانه نیز بی شک مورد نیاز است. این مسئله نکته‌ای کلیدی در طراحی یک فضای باز اداری است که باید حتماً به آن توجه شود.

شیشه‌های معمولی سطح متوسطی از حفاظت صدا را ارائه می‌دهند که از پشت آن‌ها مکالمات عادی کمی به سختی شنیده می‌شوند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند برای صحبت با صدای بلند کار انجام دهند. اما با توجه به شفافیت شیشه، پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک یک راه حل عالی برای حفظ فضای کاری طراحی باز است، در حالی که می‌تواند قابلیت‌های ایجاد حریم خصوصی از طریق عایق صدا را نیز داشته باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره قابلیت بالایی در آکوستیک محیط دارند و می‌توانند خیال شما را بابت هرگونه سر و صدای اضافی در محیط اداری راحت کنند.

پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک

اهمیت درک آکوستیک در فضای اداری

آلودگی صوتی فقط یک عامل مزاحم که موجب حواس پرتی جزئی در خانه یا محل کار می‌شود، نیست. نتایج مطالعات زیادی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند یا طولانی مدت یکی از دلایل اصلی استرس و مشکلات روانی در افراد است. با رسیدن سطوح صوتی به سطوح غیرقابل قبول، ما افزایش آدرنالین و افزایش فشار خون را تجربه می‌کنیم که می‌تواند منجر به طیف وسیعی از عوارض پزشکی از جمله فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات شناختی، وزوز گوش و اختلال خواب شود. از این رو برای کمک به محافظت از افرادی که در محل کار یا زندگی پر سرو صدای هستند، باید به فکر راه‌حل‌های آکوستیک باشیم.

به چه صدایی، صدای خیلی بلند گفته می‌شود؟

برای سنجش میزان نویز خطرناک، ابتدا باید بدانید که چگونه صدا اندازه گیری می‌شود. در اصل، صدا برحسب دسی‌بل اندازه گیری می‌شود. دسی‌بل به اختصار dB واحدی است که برای اندازه گیری شدت صدا استفاده می‌شود. در مقیاس دسی‌بل، کوچک‌ترین صدای قابل شنیدن (تقریباً در سکوت کامل) 0 دسی‌بل است. در ادامه برخی از صداهای رایج و درجه بندی دسی‌بل آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

تقریباً کامل سکوت – 0 دسی‌بل

نجوا – 15 دسی‌بل

مکالمه معمولی – 40 دسی‌بل

بوق ماشین – 110 دسی‌بل

موتور جت – 120 دسی‌بل

وقتی صحبت از سطوح خطرناک صدا می‌شود، لزوماً فقط به سطح دسی‌بل بستگی ندارد، بلکه به مدت زمان در معرض صدا بودن نیز بستگی دارد. میزان صدای بالای 85 دسی‌بل برای گوش انسان مضر تلقی می‌شود و قرار گرفتن به مدت 8 ساعت در معرض آن می‌تواند منجر به کاهش شنوایی دائمی شود. میزان نویز 120 دسی‌بل – معادل بلند شدن هواپیما – می‌تواند منجر به کاهش شنوایی در کمتر از 30 ثانیه شود. با توجه به اینکه سر و صدای محیط، آلاینده اصلی سر و صدا در اکثر دفاتر اداری شلوغ و ساختمان‌های تجاری، می‌تواند به 70-80 دسی‌بل برسد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا کنترل سر و صدای ناخواسته‌ای که به ساختمان‌های تجاری یا خانگی نفوذ می‌کند، مهم است.

علاوه بر موارد مرتبطت با سلامتی، بسیاری از مشتریان (به‌ویژه در صنعت حقوقی) به دلیل محرمانه بودن کار خود به سطوح بالایی از عملکرد صوتی نیاز دارند. از این رو پارتیشن‌ها با توجه به عملکرد آن‌ها در آزمایش‌های آکوستیک آزمایشگاهی رتبه بندی می‌شوند. ارقام به دست آمده شاخص عملکرد را نشان می‌دهد که امکان مقایسه یک شکل از پارتیشن با پارتیشن دیگر را فراهم می‌آورد و ارزیابی نوع خاصی از پارتیشن را برای یک فضای مشخص ارائه می‌دهند.

پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک

کلام پایانی

اگر در فکر نوسازی و بازسازی فضای اداری خود هستید، برای طراحی فضایی مدرن و بهینه بی شک به سراغ پارتیشن‌های آکوستیک نیز خواهید رفت. اگر دفتری شلوغ و پر رفت و آمد دارید، با توجه به آنچه گفته شد نسبت به مسئله سر و صدا بی‌تفاوت نباشید. برای موفقیت نیاز به بهره‌وری بالا دارید که آن هم بدون فراهم آوردن فضایی کاربردی و راحت برای کارکنان میسر نمی‌شود. مزایای پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک بسیار است و به شیوه‌ای کاملاً مدرن می‌توانند کیفیت محیط زندگی یا کار شما را بهبود ببخشند. از آنجایی که بازار پارتیشن‌های اداری تنوع بالایی دارند و هر محیطی اقتضائات خاص خود را دارد، فراموش نکنید که حتماً پیش از انتخاب پارتیشن مناسب فضای اداری خود با کارشناسان معماری و طراحی داخلی فضای اداری مجرب مشورت کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک: بهترین توصیه صوتی برای دفتر شما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..