تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه پفک خانگی + آموزش مرحله به مرحله تهیه پفک در منزل

یکی از محبوب ترین تنقلات برای هر فردی، پفک است که شاید بخواهید طرز تهیه پفک خانگی را خودتان بیاموزید و در منزل پفک درست کنید.

شاید وقتی صحبت از تنقلات خانگی شود به یاد شکلات خانگی و یا یسکوییت بیفتید ولی پفک خانگی ممکن است کمی عجیب باشد. بیشتر مردم هنگامی که هوس خوردن پفک می کنند به سراغ سوپرمارکت می روند و پفک آماده می خرند. پفک های آماده ممکن است مضر باشند زیرا برای تهیه آن از رنگ و روغن زیاد به همراه مواد نگهدارنده استفاده شده است. اگر خودتان بتوانید پفک خوشمزه را در منزل تهیه کنید، هم سرگرم می شوید و هم یک خوراکی به نسبت سالم تر خواهید داشت. برای تهیه پفک باید مقداری صبر و حوصله به خرج دهید تا نتیجه کار شما را غافل گیر کند.

طرز تهیه پفک خانگی خوشمزه

نکته اصلی در تهیه پفک، پخته شدن مغز آن و استفاده از پنیر تازه است. می توانید این پفک خانگی خوشمزه را به عنوان میان وعده ای خوشمزه میل کنید و از سلامت خود هم مطمئن باشید. بنا بر سلیقه خودتان می توانید از مواد مختلف برای تهیه پفک استفاده کنید. در دستور تهیه ای که پیش رو دارید نیاز به روغن زیادی ندارد و پفک در فر تهیه خواهد شد.

موارد مورد نیاز برای تهیه پفک کره بدون نمک سرد و خرد شده 1/4 پیمانه (57 گرم) نمک 1 قاشق چایخوری (6 گرم) پودر سیر 1/4 قاشق چایخوری آرد چند منظوره 1 پیمانه (125 گرم) آرد ذرت 1 و 1/2 قاشق چایخوری (5 گرم) پنیر رنده شده 1/2 پیمانه (63 گرم) پودر پنیر چدار 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) نشاسته ذرت 1/2 قاشق چایخوری (1 گرم) باترمیلک غلیظ 1/2 قاشق چایخوری مخلوط کردن کره و ادویه جات

در کاسه ای متوسط، کره، نمک و پودر سیر را مخلوط کنید. با دو متوسط همزن آنها را 2 دقیقه بزنید تا نرم و خامه ای شوند. چنانچه مخلوط کن ندارید نگران نباشید. این مواد را می توانید با استفاده از قاشق چوبی یا لیسک خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه پفک خانگی

خمیر پفک خانگی را آماده کنید

آرد چند منظوره، آرد ذرت و پنیر رنده شده را به کره اضافه کنید. مخلوط کن رات روی دور کند قرار بدهید. 2 دقیقه مواد را هم بزنید. اگر به یک خمیر سفت و یکدست رسیدید مخلوط کن را خاموش کنید. در غیر این صورت تا جایی ادامه دهید که خمیر سفت شود و به دست شما نچسبد. پنیر مناسب این دستور چار یا پنیر پیپر جک است.

طرز تهیه پفک خانگی

 خمیر را سرد کنید.

خمیر پفک خانگی را به شکل چانه ای گرد درآورید. اطراف آن را با کیسه فریزر یا سلفون بپوشانید. این خمیر را در زیپ کیپ قرار دهید. هوای درون کیسه را خارج کنید. سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در یخچاق قرار دهید. سرمادهی باعث می شود که پفک ها راحت تر شکل بگیرند.

طرز تهیه پفک خانگی

فر را روشن کنید

وقتی که خمیر 45 دقیقه در یخچال بود (یک ربع پیش از بیرون آوردن)، فر را روشن کنید. دمای آن را روی 177 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود. در این موقع سینی فر را با دو کاغذ روغنی یا ورقه های سیلیکونی نسوز بپوشانید. با برس کمی آنها را چرب کنید.

 خمیر را فرم دهید

خمیر را از یخچال خارج کنید و پلاستیک را درآورید و سلفون را هم باز کنید. تکه هایی کوچک از خمیر بردارید و به شکل سنتی پفک فرم دهید. بلندی این لوله ها را در حد 5 سانتی متر و ضخامت آنها را 1.5 سانتی متر بگیرید. سپس آنها را به سینی فر منتقل کنید. اگر پفک ها را نزدیک هم قرار دهید مشکلی نیست. ولی باید مطمئن شوید که با هم تماس پیدا نکنند.

طرز تهیه پفک خانگی

پفک خانگی را در فر قرار دهید

بررسی کنید که یک ربع از زمان شون کردن فر گذشته باشد. پفک های آماده شده را به فر انتقل دهید. برای پخت پفک ها حدود 12 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارید. صبر کنید تا دور آنها قهوه ای طلایی شود و البته مراقب باشید که نسوزند.

طرز تهیه پفک خانگی

پفک ها را خنک کنید

وقتی که پفک خانگی به اندازه کافی پخته شد آن را از فر خارج کنید. پفک های پخته شده را روی صفحه توری قرار دهید تا خنک شوند. به آنها 30 دقیقه تا 1 ساعت زمان دهید زیرا موقع پوشاندن با پنیر باید به دمای اتاق برسند.

نکته: به جای روکش به شما پیشنهاد می کنیم از مخلوط پودر مغزها و ادویه های دلخواه مانند پودر بادام هندی و پاپریکا استفاده کنید.

روکش پنیری را دست کنید

در ظرفی مناسب پودر پنیر چدار، باترمیلک غلیظ (دلخواه)، نشاسته ذرت و 1/2 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. آنها را کامل بزنید تا تبدیل به یک پودر یکنواخت شوند (به این مخلوط میتوانید کمی پاپریکا هم اضافه کنید). برای پردازش بهتر می توانید مواد را در مخلوط کن ریخته و به مدت 15 ثانیه پالس بزنید. در نهایت این روکش را به یک کیسه پلاستیکی یا زیپ کیپ منقل کنید.

طرز تهیه پفک خانگی

پفک های سرد شده را در روکش بغلطانید

پفک ها را پس از سرد شدن در کیسه حاوی روکش پنیری بریزید و خوب تکان دهید. باید پفک ها خوب با روکش پنیری آغشته شوند. چند ثانیه صبر کنید و درب پلاستیک را باز کنید. اگر پفک خانگی را در ظرفی مهر و موم بدون نفوذ نگهداری کنید تا یک هفته در دمای اتاق تازه می ماند.

طرز تهیه پفک خانگی

نکاتی برای تهیه پفک خانگی

میی توانید از ادویه های مختلف مانند پودر پیاز، آویشن و … به دلخواه خود استفاده کنید.

برای تهیه روکش پنیری از باترمیلک غلیظ استفاده کنید. وقتی که باترمیلک آماده شد با قاشق یک گرم از شیرهای بسته شده را جدا کنید. از آب آن چیزی درون روکش نریزید.

آرد ذرت به کار رفته در این پخک خانگی از نوع کورن میل است یعنی بسیار نرم و ریز نمی باشد. شما می توانید از آرد ذرت خیلی نرم هم استفاده کنید.

در ادامه ویدیوی آموزش طرز تهیه پفک خانگی را مشاهده نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه پفک خانگی + آموزش مرحله به مرحله تهیه پفک در منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..