تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش از رفتن به این سه مکان، سفر شیراز را تمام نکنید

پیش از رفتن به این سه مکان، سفر شیراز را تمام نکنید

بازدید از شهر شیراز ما را به یاد فرهنگ و تاریخ­ کهن کشورمان می­اندازد. این شهر بدلیل وجود آرامگاه­های حضرت حافظ و سعدی، به شهر شعر و ادب نیز معروف است. البته برای خیلی­ها، این شهر یادآور بوی بهار نارنج در کوچه پس کوچه­های محله­های قدیمی و سنتی آن نیز هست. برخی نیز بدلیل وجود بناهای تاریخی مربوط به دوران هخامنشیان از قبیل تخت جمشید و نقش رستم، جنبه تاریخی و کهن این شهر را برجسته­تر می­دانند.

با این حال ما قصد داریم در این مقاله، سه مکان جذاب و دیدنی این شهر را برای شما معرفی کنیم تا اگر قصد دارید به شیراز سفر کنید، قبل از دیدن این سه مکان، به هیچ وجه از شیراز خارج نشوید. شما همچنین می­توانید هر یک از هتلهای شیراز را که تمایل داشتید، از طریق وبسایت اسنپ تریپ رزرو کنید و در آن اقامت داشته باشید.

پیش از رفتن به این سه مکان، سفر شیراز را تمام نکنید

حافظیه

آرامگاه حضرت حافظ که به حافظیه نیز مشهور است، طی سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. به جرات می­توان گفت که کمتر کسی امکان دارد به شهر شیراز سفر کند، اما تمایلی نداشته باشد که از آرامگاه حافظ دیدن کند. با اینکه این بنا طی چند صد سال گذشته مورد مرمت و بازسازی­های متعددی قرار گرفته است، اما خوشبختانه هنوز سرپاست و هر روز عاشقان شعر و ادب پارسی و حضرت حافظ شیرازی را به اینجا می­کشاند.

تخت جمشید

بنای باشکوه تخت جمشید، نه تنها بازدیدکنندگان داخلی و توریست­های خارجی فراوانی را روانه شیراز می­کند، بلکه به شدت مورد استقبال باستان شناسان و تاریخ پژوهان نیز هست. قدم گذاشتن در این شهر باستانی و مشاهده ستون­ها و کاخ­ها و کتبیه­های آن، ما را به گذشته دور پرتاب می­کند. این شهر باستانی از زمان هخامنشیان و ۲۵۰۰ سال پیش برای ما بجا مانده است و ما می­توانیم با بازدید از این مکان دیدنی، سفری در تاریخ و تمدن ایران عزیزمان داشته باشیم.

ارگ کریمخان

یکی دیگر از جاذبه­های گردشگری شهر شیراز، ارگ کریمخان زند است که در مرکز این شهر واقع شده است. این ارگ باشکوه در زمان کریمخان زند بنا شد و بعنوان محل زندگی و همچنین مقر فرمانروایی او استفاده می­شد. با اینکه آقامحمدخان قاجار بعد از فتح شیراز، اکثر بناهای مرتبط با کریمخان زند را تخریب کرد، اما خوشبختانه این بنای باشکوه سر جای خودش باقی ماند و خوشبختانه تاکنون از آسیب­ها مصون مانده است.

سفر به شهر بهار نارنج

بهار بهترین فصل برای سفر و اقامت در شهر شیراز است. ما به شما پیشنهاد می­کنیم که اگر قصد سفر به این شهر و بازدید از جاذبه­های تاریخی و ادبی شیراز را داشتید، با رزرو هتل در شیراز از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ که بهترین قیمت­ها را به شما ارائه می­دهد، سفر خود را به یادماندنی­تر کنید.

شما می­توانید هر یک از هتل­های این شهر مانند هتل زندیه شیراز، هتل چمران شیراز و یا دیگر هتل­های موجود را رزرو کنید و بدون نگرانی از اینکه آیا بعد از رسیدن به شیراز، هتلی برای اقامت پیدا خواهید کرد یا خیر، با خیال راحت به این شهر سفر کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش از رفتن به این سه مکان، سفر شیراز را تمام نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..