تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه شیرینی گل مینا و روش های مختلف پخت این شیرینی خوشمزه

شیرینی گل مینا یکی از شیرینی های خوشمزه با ظاهری زیبا است. در این مطلب روش پخت شیرینی مینا به صورت مرحله به مرحله را به شما آموزش می دهیم.

آموزش طرز تهیه شیرینی گل مینا

بیشتر خانم ها مایل هستند برای مناسبت های خاص مانند عید نوروز، شیرینی های مخصوص تهیه کنند که شیرینی گل مینا یکی از این شیرینی های خوشمزه برای پذیرایی از میهمان ها است. روش تهیه این شیرینی خیلی آسان است و خانم ها می توانند براحتی در منزل آن را تهیه کنند. در مطالب قبل طرز تهیه شیرین شطرنجی و شیرینی فلورانتین را هم آموزش داده بودیم و امیدواریم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم پودر قند : ۱۰۰ گرم مارگارین و یا کره : ۲۰۰ گرم رنده پوست لیمو ترش : یک قاشق چایخوری پودرکاستارد : ۴ قاشق غذاخوری آرد : ۲۰۵ تا ۳۰۰ گرم نشاسته ذرت ؛ ۱ قاشق غذاخوری وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری زرده تخم مرغ : ۱ عدد طرز تهیه شیرین گل مینا

برای پخت شیرینی گل مینا در ابتدا دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا خوب گرم شود و سپس پودر قند و کره را در ظرفی مناسب بریزید و این مواد را همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا رنگ آنها روشن شود.

سپس وانیل و پوست لیمو ترش رنده شده را به مخلوط شکر اضافه کنید و زرده تخم مرغ را هم به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی را هم بزنید تا تمام مواد مخلوط شوند.

در مرحله بعد از طرز تهیه شیرینی گل مینا باید پودر کاستارد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط مواد شیرینی را کمی هم بزنید. بکینگ پودر و نشاسته ذرت و آرد را سه بار الک کنید.

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مخلوط این مواد را خیلی آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و با دست مایه شیرینی را با مخلوط آرد هم بزنید. باید توجه داشته باشید که مخلوط آرد باید به اندازه با مایه شیرینی ترکیب شود که خمیر یکدستی از مخلوط این مواد ایجاد شود و علاوه بر این خمیر شیرینی به دست نچسبد اگر خمیر شیرینی به دست شما می چسبد باید میزان آرد بیشتری به خمیر اضافه کنید.

در مرحله بعدی دستور پخت، برای اینکه خمیر شیرینی شما دو یا سه رنگ داشته باشد باید خمیر را به سه اندازه مساوی تقسیم کنید و هر کدام از خمیرهای جدا شده را با پودر کاکائو و یا رنگ خوراکی مخلوط کنید و سپس کمی از خمیر شیرینی را بین دو کسیه نایلون قرار دهید و با استفاده از وردنه خمیر را باز کنید و با کمک کارتر با شکل دلخواه خمیر شیرینی را قالب بزنید. باید توجه داشته باشید که برای قسمت کوچک تر شیرینی باید با کاتر کوچک تر خمیری شیرینی را قالب بزنید سپس خمیر قالب زده کوچک را روی خمیر قالب زده بزرگ تر قرار دهید.

در آخرین مرحله از روش تهیه این شیرینی خمیرهای قالب زده شیرینی را در سینی فر بچینید و شیرینی را با کمک ترافل و یا مروارید به زیبایی تزیین کنید، سپس قالب شیرینی را درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 10 تا 15 دیقه قرار دهید و پس از مدت زمان ذکر شده قالب را از فر خارج کنید.

بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند آن ها را به آرامی از قالب فر جدا کنید و شیرینی ها را در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

نکات طلایی در پخت شیرینی گل مینا برای خوشمزه شدن

در دستور پخت این شیرینی، آرد را به صورت خیلی آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و اضافه کردن آرد را تا وقتی ادامه دهید که خمیر شیرینی به دست شما نچسبد.

در طرز تهیه شیرینی گل مینا می توانید به جای کره از مارگارین استفاده کنید که در این صورت شیرینی ها را می توانید به مدتی طولانی تر نگه دارید.

برای رنگ کردن خمیر شیرینی کمی از خمیر شیرینی را بردارید و نوک خلال دندان را به رنگ ژله ای دلخواه اغشته کنید و سپس رنگ را با خمیر شیرینی مخلوط کنید و خمیرهای رنگ شده را در کیسه فریزر قرار دهید تا در زمان قالب زدن خمیرها خشک نشوند.

گل های بزرگ و کوچک شیرینی گل مینا به راحتی به هم می چسبند.

آموزش ساده تهیه شیرینی گل مینا

شیرین های گل مینا از شیرینی های است که می توان در ایام و مناسبت های خاص به ویژه ایام عید نوروز تهیه کرد و از میهمانان به شایستگی پذیرایی کرد. در این بخش طرز تهیه ساده دیگری برای پخت این شیرینی ارائه کرده ایم که خواهشمندیم تا پایان ما را همراهی نمایید. در پخت این شیرینی باید همه مواد را در یک محیط بگذارید تا با هم، هم دما گردند.

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مواد لازم آرد: ۱۷۰ گرم پودر قند: ۵۰ گرم کره: ۷۰ گرم تخم مرغ: ۱ عدد پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری دستور پخت با استفاده از فر

در ابتدا باید درون کاسه ای پودر قند، کره و وانیل را با استفاده از همزن و روی دور تند کاملا با هم ترکیب نمایید تا حجیم و رنگ مخلوط کرم رنگ شود. در حین هم زدن دور گیری مواد با استفاده از لیسک فراموش نگردد تا بوی کره کاملا از بین برود.

تخم مرغ را درون پیاله ای بشکنید و به مواد بیفزایید و مواد را دوباره خوب هم بزنید، سپس آرد الک شده را کم کم اضافه نمایید و مرتب با استفاده از لیسک هم بزنید. به هیچ وجه مواد را ورز ندهید زیرا به روغن میافتد و زمان پختن شیرینی ترک بر می دارد و سفت می شود.

مرحله بعدی نوبت افزودن کاکائو می باشد که باید خمیر را به دو نیم تقسیم نمایید و به یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط کنید. هر دو خمیر ساده و کاکائویی را به طور جداگانه درون نایلون قرار دهید و داخل یخچال بگذارید تا نیم ساعت خمیر استراحت نماید. بعد باید فر را روشن کنید تا کم کم گرم شود.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیرها را از نایلون خارج و هر کدام را روی دو سطح صاف پهن کنید و با کمک قالب مخصوص این شیرینی با کاتر بزرگ و کوچک خمیر را بزنید و خمیر برش زده کوچک را در مرکز خمیر بزرگ قرار دهید و درون سینی فر با کمی فاصله بچینید. بعد سینی را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.

سینی را مستقیما از یخچال خارج و درون فر بگذارید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه شیرینی ها با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد بپزند.

در مرحله آخر بعد از اینکه زیر شیرینی های گل مینا تغییر رنگ پیدا کرد از فر بیرون بیاورید و پس از کمی سرد شدن و از داغی افتادن باید از سینی جدا نمایید.

دستور پخت بدون فر

باید ابتدا قابلمه ای را روی سه پایه ای بگذارید و بر روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را ببندید، ۱۰ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

در مرحله بعد شیرینی ها را مستقیما از یخچال خارج و درون قابلمه بگذارید تا بر روی سه پایه و شعله پخش کن و با حرارت کم بپزد، زمان پخت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه است. برای درب قابلمه از دم کنی زمان پخت استفاده نمایید.

در ادامه ویدیوی آموزشی طرز تهیه شیرینی گل مینا را مشاهده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه شیرینی گل مینا و روش های مختلف پخت این شیرینی خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..