تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیشتر بچه ها قدشان را از پدر و وزن شان را از مادر به ارث می برند

دانشمندان ادعا می کنند در پیش گرفتن رژیم غذایی ای بر پایه ی مواد غذایی کامل و مغذی (مواد غذایی کامل / Whole Foods مواد غذایی گیاهی ای هستند که فرآوری یا تصفیه نشده اند یا کمترین فرآوری یا تصفیه را داشته اند و عاری از مواد افزودنی و دیگر مواد غیر طبیعی هستند) کمک می کند جنین بیشترین بهره را از ژن های خود ببرد و قد بلندتری پیدا کند. برعکس، داشتن یک رژیم غذایی نامناسب ممکن است منجر به کوتاه تر شدن فرزند نسبت به پدر و مادرش شود. تحقیقی می گوید ما قد خود را از پدرمان به ارث می بریم. در ادامه به نتایج تحقیقات در اینباره بیشتر خواهیم پرداخت.

از پدران قد بلند فرزندان قد بلند به وجود می آید

به ادعای دانشمندان، ۷۰ درصد از قد ما ژنتیکی است و ۳۰ درصد آن تحت تأثیر عوامل محیطی. اما ژن های بسیار مختلفی در قد فرزند تأثیرگذار هستند.

قد زنان معمولاً بعد از حدود ۱۵ سالگی دیگر رشدی ندارد اما روند رشد قد در مردان تا ۳ سال دیگر ادامه می یابد. به همین دلیل، مردان معمولاً قد بلندتر از زنان هستند. زنان هم اغلب با مردانی ازدواج می کنند که اندکی از خود بلندتر هستند به همین دلیل پسرشان هم از خودشان بلندتر می شود.

اگر زنی با مردی کوتاه تر از خود ازدواج کند، پسرش از خودش کوتاه تر خواهد شد. محققان انگلیسی مدعی هستند هر چه قد پدر بلندتر باشد، بچه هم بلندتر و سنگین تر خواهد بود.

وزن پدر ممکن است کمتر در وزن فرزند مؤثر باشد

تحقیقات می گوید بیشتر بودن وزن پدر از قرار معلوم دلیل بر چاق شدن فرزند نیست. با این حال، تحقیق دیگری می گوید اضافه وزن پدر ممکن است بر رشد مغز فرزند اثر بگذارد و مهارت های حرکتی ظریف او را کند سازد.

اضافه وزن مادر ممکن است بر فرزند اثر بگذارد

محققان انگلیسی متوجه شدند بر عکس پدران، مادران بر وزن فرزند اثرگذارند، حتی اگر اضافه وزن آن ها اندک باشد. دلیل آن احتمالاً محیط رحم است، چون مادرانی که اضافه وزن دارند احتمالاً قند خون بالایی دارند. این دانشمندان به تحققیق بر روی هزار خانواده پرداختند و به بررسی وزن و قد مردان و زنان و همینطور فرزند مشترک آن ها در ۲ سال ابتدایی زندگی اش پرداختند. آن ها به این نتیجه رسیدند که وزن مادر یکی از عوامل کلیدی ای است که اثر بسیار زیادی بر وزن فرزند آینده ی او دارد.

این نخستین باری است که دانشمندان موفق به نشان دادن و توضیح اثر ژن های والدین بر وزن و قد بچه شده اند و این امر شاخص بسیار مهمی در خصوص سلامت کلی فرد به شمار می رود. این دانش ممکن است به این معنی باشد که دانشمندان و پزشکان می توانند کمک کنند از به دنیا آمدن فرزند خود با وزنی سالم در آینده اطمینان یابیم.

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های ناخوشایندی که برخلاف تصور ارثیه پدر و مادرمان نیستند؛ از فراموشکاری تا بد رانندگی کردن

دانشمندان می‌گویند اغلب آدم‌ها بیشتر شبیه پدر خود هستند تا مادرشان

۹ ویژگی ای که نمی دانستید از پدر و مادرتان به ارث برده اید

چرا بعضی بچه ها هیچ شباهتی به پدر و مادرشان ندارند؟

از هوش تا ویژگی های ظاهری؛ کدام ژن هایمان را از پدر و کدام را از مادر خود به ارث می بریم؟

۱۰ بیماری ژنتیکی که از مادران به دختران به ارث می رسد

آیا خوش خطی و بد خطی ما ارثیه پدر و مادرمان است؟

از علاقه به قهوه تا نفرت از ورزش؛ ویژگی‎های عجیبی که نمی‎دانید ژنتیکی هستند

۹ باور غلط در مورد مسائل ژنتیکی که عموم افراد آنها را باور دارند

۱۰ ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

برچسب‌ها , ,



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیشتر بچه ها قدشان را از پدر و وزن شان را از مادر به ارث می برند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..