تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازتاب انتشار ناگهانی قطعه «تا آخرین نفس» محمدرضا شجریان

وکیل محمدرضا شجریان به واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های رسانه‌ای و مجازی واکنش نشان داده و گفته است: «لو رفتن قطعه «‎تا آخرین نفس» بدون رضایت و حتی اطلاع خانواده استاد ‎شجریان صورت گرفته و این خانواده رضایتی برای انتشار «‎تا آخرین نفس» نداشته‌اند». فرادید| به تازگی قطعه‌ای از استاد محمدرضا شجریان با نام «تا آخرین نفس» منتشر شده است. این درحالی است که ۱۰ ما از فوت این خواننده فقید می‌گذرد. همین موضوع باعث ایجاد حواشی و شایعات بسیاری در فضای مجازی شده و واکنش کاربران و وکیل شجریان را به دنبال داشته است.

به گزارش فرادید؛ پس از انتشار قطعه «تا آخرین نفس»، محمدحسین آقاسی، وکیل استاد شجریان مدعی شده که او و خانواده محمدرضا شجریان از چگونگی انتشار این قطعه بی اطلاع بوده و نمی‌دانند چه کسانی به این نسخه دسترسی داشته‌اند.

او همچنین گفته که اضافه کردن برخی ویدیو‌ها و صدا‌ها در این ویدیو، تحریف است.

در قسمتی از این سروده آمده است: «تا آخرین نفس، تا آخرین نفس، کوشیم و بشکنیم دیوار این قفس از دامن خلیج تا سینه‌ی کویر تا ساحل ارس. فرجام و ننگ و روز جنگ و جنگ زندگیست. آغاز افتخار، پایان بندگیست، پایان این شکنج و رنج و سرفکندگی‌ست.»

بازتاب انتشار ناگهانی قطعه «تا آخرین نفس» محمدرضا شجریانبازتاب انتشار پنهانی قطعه تا آخرین نفس با انتشار ناگهانی ترانه «تا آخرین نفس»، برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این قطعه، همان قطعه‌ای است که مجید درخشانی پس از درگذشت استاد شجریان از وجود آن خبر داده و از همایون شجریان خواسته بود تا آن را منتشر کند.

برخی دیگر از منابع غیر رسمی هم گفته اند که عباس میلانی امانت دار این اثر بوده تا در فرصتی طلایی که شرایط برای پخش این محتوا مناسب باشد، آن را منتشر کند.

از همین رو وکیل محمدرضا شجریان به واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های رسانه‌ای و مجازی واکنش نشان داده و گفته است: «لو رفتن قطعه «‎تا آخرین نفس» بدون رضایت و حتی اطلاع خانواده استاد ‎شجریان صورت گرفته و این خانواده رضایتی برای انتشار «‎تا آخرین نفس» نداشته‌اند».

محمدحسین آقاسی می‌گوید: «نمی‌دانیم چه کسانی به این نسخه دسترسی داشته‌اند. قطعا اضافه کردن برخی ویدیو‌ها و صدا‌ها در این ویدیو، تحریف قلمداد می‌شود».

وکیل محمدرضا شجریان، درباره واکنش احتمالی خانواده شجریان و پیگیری حقوقی این اتفاق گفت: «با ‎همایون در این مورد صحبت کرده‌ام و به نظر می‌رسد که فعلا قرار نیست و در واقع نمی‌خواهد درباره این موضوع اظهار نظر کند. پیگیری حقوقی این موضوع باید با تصمیم خانواده باشد و فعلا خانواده استاد شجریان تصمیم جدی برای پیگیری قضائی و حقوقی افشا و انتشار قطعه جدید محمدرضا شجریان ندارد.»

حال آنکه برخی کاربران فضای مجازی نسبت به گفته‌های آقاسی مخالف بوده و بر این باورند که اگر استاد شجریان می‌خواست اختیار این اثر با خانواده یا وکیلش باشد آن را در اختیار شخص دیگری نمیگذاشت.

کاربری دیگر با ادعای اینکه این اجرا توسط عباس میلانی منتشر شده است و طبق ادعای ایشان آخرین اجرای محمدرضا شجریان است، در توئیتر نوشت: «نسخه‌ی پیش رو دارای صدا‌های اضافی است که گویا بعداً به کار اضافه شده و این فایل، نسخه‌ی اصلی این اجرا نیست.»

دسته‌ای از کاربران هم بر این باورند که افراد سودجو با اضافه کردن تصاویر و صدا‌های اضافی قصد تشویش اذهان عمومی داشته و می‌خواهند با این کار به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

البته برخی کاربران هم معتقدند که این صدا هیچ شباهتی به صدای استاد شجریان ندارد و ترانه خوانده شده را تقلیدی ناشیانه دانسته اند.

دوستداران و حامیان استاد محمدرضا شجریان هم از قطعه تا آخرین نفس حمایت کرده و به تمجید از صدای تکرار نشدنی خسرو آواز ایران پرداخته اند.

بااین حال ماجرای انتشار آهنگ جدید خسروی آواز ایران فعلا در هاله ابهام قرار دارد و جنبه‌های زیادی از این داستان هنوز پنهان است.


فهرست آثار زنده یاد محمدرضا شجریان

«رباعیات خیام (۱۳۵۱)»، «چاووش ۱ (به یاد عارف) (۱۳۵۶)»، «گلبانگ شجریان (۱۳۵۷)»، «چاووش ۲ (۱۳۵۷)»، «سپیده (چاووش ۶) (۱۳۵۸)»، «چاووش ۷ (۱۳۵۸)»، «جان جان (چاووش ۹) (۱۳۵۸)»، «راز دل (۱۳۵۸)»، انتظار دل (۱۳۵۸)»، «پیوند مهر (۱۳۶۳)»، «آستان جانان (۱۳۶۴)»، «بیداد (۱۳۶۴)»، سرّ عشق (ماهور) (۱۳۶۵)»، «نوا، مرکب‌خوانی (۱۳۶۵)»، «دستان (۱۳۶۷)»، «ساز قصه‌گو و کنسرت بزرگداشت حافظ (۱۳۶۷)»


«دود عود (۱۳۶۸)»، «دل مجنون (۱۳۶۹–۱۳۷۰)»، خلوت‌گزیده (۱۳۷۰)»، «پیام نسیم (۱۳۷۰)»، «سرو چمان (۱۳۷۰)»، «آسمان عشق (۱۳۷۰)»، «دلشدگان (۱۳۷۱)»، «یاد ایام (۱۳۷۱)»، «چشمهٔ نوش (۱۳۷۲)»، «بهاریه (۱۳۷۳)»، «گنبد مینا (۱۳۷۳)»، «جان عشاق (۱۳۷۴)»، «پیغام اهل دل (همایون‌مثنوی) (۱۳۷۴)»، «در خیال (۱۳۷۵)»، «رسوای دل (۱۳۷۵)»، «عشق داند (۱۳۷۶)»، «شب وصل (۱۳۷۶)»، «معمای هستی (۱۳۷۶)»


«چهره به چهره (۱۳۷۷)»، «شب، سکوت، کویر (۱۳۷۷)»، «آرام جان (۱۳۷۷)»، «آهنگ وفا (۱۳۷۸)»، «بوی باران (۱۳۷۸)»، «زمستان است (۱۳۸۰)»، «بی تو به‌سر نمی‌شود (۱۳۸۱)»، «فریاد (۱۳۸۱)»، «هم‌نوا با بم (۱۳۸۲)»، «جام تهی (۱۳۸۳)»، «ساز خاموش (۱۳۸۶)»، «سرود مهر (۱۳۸۶)»، «غوغای عشق‌بازان (۱۳۸۶)»،

«کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا (۱۳۸۷)»، «کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز (رندان مست و مرغ خوش‌خوان) (۱۳۸۷)»، «آه باران (۱۳۸۸)»، «زبان آتش (۱۳۸۸)»، «رندان مست (۱۳۸۸)»، «کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز در دبی (۱۳۸۹)»، «مرغ خوش‌خوان (۱۳۹۰)»، «رنگ‌های تعالی (۱۳۹۲)»، «طریق عشق (۱۳۹۵)»، «خراسانیات (۱۳۹۸)»، «دیلمان (تاریخ نامشخص)»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازتاب انتشار ناگهانی قطعه «تا آخرین نفس» محمدرضا شجریان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..