تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واقعیت‌هایی جالب درباره پلنگ صورتی

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آنوینِبِل، همه چیز از سال ۱۹۶۳ شروع شد. فیلم درباره شخصیتی با نام ژاک کلوزو، یک کارآگاه فرانسوی دست و پا چلفتی است که باید از سرقت یک الماس با ارزش به نام پلنگ صورتی، توسط سارقی به نام فانتوم جلوگیری کند.  در زمان اکران این فیلم، هیچ کس نمی‌توانست موفقیت این کمدی پر رمز و راز در آینده را پیش بینی کند.

تاریخچه پلنگ صورتی- تولد یک نماد

گفته می‌شود پلنگ صورتی، در اوایل دهه ۶۰ با انتشار یک فیلم کمدی با عنوان پلنگ صورتی با بازی پیتر سلرز، به شهرت رسیده است. شروع فیلم شامل یک سکانس انیمیشن با شخصیت کارتونی پلنگ صورتی است که موسیقی معروف هنری مانچینی در پس زمینه آن پخش می شود. شخصیت پلنگ صورتی با انتشار چند فیلم در طی دهه‌های ۶۰، ۷۰ و حتی در سال ۲۰۰۹ به محبوبیت خود ادامه داد.

دلیل انتخاب این نام چیست؟

به هر حال نام پلنگ صورتی  از کجا آمده است؟ همه این‌ها از یک فیلم‌ها شروع شد. پلنگ صورتی در واقع یک الماس صورتی بزرگ و ارزشمند بود. این الماس لقب پلنگ صورتی را دریافت کرد، زیرا در مرکز این الماس شکلی شبیه به یک پلنگ بود.

فیلم‌های پلنگ صورتی

 پس از موفقیت چشمگیر فیلم اول، در دهه ۱۹۶۰ شاهد انتشار فیلم «یک عکس در تاریکی، Shot in the Dark» و «بازرس کلوزو، Inspector Clouseau» بودیم که همه مورد استقبال منتقدان قرار گرفتند. اگرچه فیلم یک عکس در تاریکی یا فیلم بازرس کلوزو ، فیلمی متمایز نبود، اما بسیاری این فیلم‌ها را به عنوان بهترین فیلم ها می‌دانند.

با موفقیت چند فیلم اول، در طول ۱۵ سال بعد فیلم‌های لایو اکشن دیگری با نام پلنگ صورتی اکران شدند. دردهه ۷۰ میلادی، سریال کارتونی پلنگ صورتی، آنتن صبح جمعه را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۰۶، هالیوود سریال پلنگ صورتی را با بازی استیو مارتین در نقش کلوزو اکران کرد.  این فیلم در سراسر جهان ۱۵۸.۹ میلیون دلار فروخت. استیو مارتین در  فیلم دیگری که در سال ۲۰۰۹ اکران شد، نیز نقش آفرینی کرد.

لیست فیلم‌های پلنگ صورتی

۱۹۶۳: پلنگ صورتی (۱۹۶۳: The Pink Panther)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۶۴: تیری در تاریکی (۱۹۶۴: A Shot in the Dark)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۶۸: بازرس کلوزو (۱۹۶۸: Inspector Clouseau)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۷۵: بازگشت پلنگ صورتی (۱۹۷۵: The Return of Pink Panther)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۷۶: پلنگ صورتی دوباره حمله می‌کند (۱۹۷۶: The Pink Panther Strikes Again)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۷۸: انتقام پلنگ صورتی (۱۹۷۸: Revenge of the Pink Panther)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۱۹۸۲: ردپای پلنگ صورتی (۱۹۸۲: Trail of the Pink Panther)

۱۹۸۳: نفرین پلنگ صورتی (۱۹۸۳: Curse of the Pink Panther)

۱۹۹۳: پسر پلنگ صورتی (۱۹۹۳: Son of the Pink Panther)

۲۰۰۶: پلنگ صورتی (۲۰۰۶: The Pink Panther)

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

۲۰۰۹: پلنگ صورتی (۲) (۲۰۰۹: The Pink Panther (۲))

رمز و راز کارتون پلنگ صورتی

منبع: unwinnable

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واقعیت‌هایی جالب درباره پلنگ صورتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..