تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره مرکز یون درمانی؛ از زمان راه اندازی تا درمان سرطان

طبق گفته متخصصان، در این روش ذرات پروتون با سرعتی بیشتر از سرعت نور در جهت تخریب بافت‌های سرطانی به کار گرفته می‌شود و مزیت آن نسبت به روش‌های دیگر درمان سرطان، جلوگیری از آسیب به بافت‌های سالم و از بین بردن دی ان‌ای سلول‌های سرطانی است. فرادید| نخستین مرکز ملی یون درمانی غرب آسیا به زودی در ایران راه اندازی می‌شود. به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، تاکنون ۸۵ درصد نصب تجهیزات و احداث ساختمان بیمارستان انجام شده است. مرکز یونی درمانی یکی از بزرگترین طرح‌های ملی است و امکان درمان قطعی انواع سرطان را فراهم می‌کند.  

به گزارش فرادید؛ حدود دو سال است که سازمان انرژی اتمی با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بخش خصوصی و همکاری کشور اتریش عملیات ساخت مرکز یونی درمانی را در کرج آغاز کرده اند.

این مرکز با هدف درمان قطعی برخی از سرطان‌ها با استفاده از پرتودهی با سیستم سینکروتورون ساخته می‌شود.

طبق بررسی‌های متخصصان بیماری سرطان، در این روش ذرات پروتون با سرعتی بیشتر از سرعت نور در جهت تخریب بافت‌های سرطانی به کار گرفته می‌شود و مزیت آن نسبت به روش‌های دیگر درمان سرطان، جلوگیری از آسیب به بافت‌های سالم و از بین بردن دی ان‌ای سلول‌های سرطانی است.

بااین حال تقریبا یک سال تا راه اندازی کامل این بیمارستان، یعنی تکمیل تجهیزات، به کار گیری نیروی انسانی متخصص، پذیرش و درمان بیماران سرطانی باقی مانده است. همه چیز درباره مرکز یون درمانی؛ از زمان راه اندازی تا درمان سرطان
مراحل ساخت مرکز یونی درمانی روز گذشته مرحله آزمایش تجهیزات پزشکی نخستین مرکز یونی درمانی ایران با حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اشتفان شلتس سفیر اتریش در تهران و استاندار البرز در کرج انجام شد، تا سال آینده آماده پذیرش بیمار شود.

دکتر علی اکبر صالحی طی گفتگو با خبرنگاران حاضر در این بازدید درباره عملیات ساخت این بیمارستان گفته بود: «از ۴ سال گذشته مطالعه آن را شروع کردیم و از ۲ سال پیش شروع به ساخت و ساز آن کردیم و ۲۴ ساعته در حال کار هستیم. ناگفته نماند در این کار بزرگ هزینه‌ای به دولت تحمیل نکردیم و امکانات مالی آن را توانستیم تامین کنیم.»

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: «این بیمارستان آخرین و مدرن‌ترین روش درمان سرطان در جهان را ارائه می‌کند که در منطقه نظیر ندارد؛ ایران هفتمین کشور دارای این فناوری بعد از کشور‌هایی نظیر اتریش، آلمان، چین، ژاپن می‌باشد. ارزش تجهیزات این مگا پروژه ۲۰۰ میلیون یورو و ارزش ساختمانی آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان است»

به گفته صالحی این پروژه با مشارکت شرکت پیشتاز مداسترون انجام می‌شود که اولین نوع و تنها بیمارستان از این نوع را در اتریش ساخته است.

صالحی درباره زمان آغاز درمان سرطانی گفته است که این بیمارستان با استفاده از جدیدترین روش‌ها و تجهیزات پزشکی از سال آینده به درمان بیماران سرطانی خواهد پرداخت.  او تاکید کرد که اکنون نیرو‌های انسانی متخصص مورد نیاز این بیمارستان در خارج از کشور در حال فراگیری آموزش‌های ویژه هستند.
 
همزمان ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت گفته که راه اندازی نخستین مرکز ملی یون درمانی کشور در البرز نقش موثری در درمان بیماران سرطانی دارد.

حریرچی می‌گوید: «مرکز یون درمانی کشور بیشترین تاثیر در درمان سرطان‌های اطفال خواهد داشت. در چند سال اخیر مراکز رادیوتراپی و پرتودرمانی کشور گسترش قابل توجهی داشته است. با توجه به عوارضی که ممکن است پرتودرمانی داشته باشد این مرکز یون درمانی به عنوان هفتمین مرکز در دنیا با امکانات پیشرفته برای درمان سرطان‌ها دارد.»

همه چیز درباره مرکز یون درمانی؛ از زمان راه اندازی تا درمان سرطان
هدف مرکز یون درمانی طبق گفته‌های علی اصغر زارعان، رئیس هیأت مدیره مرکز ملی یون درمانی ایران، در مرکز یون درمانی ایران، دی ان‌ای بافت‌های سرطانی با یون‌هایی با سرعت نور نابود و سرطان درمان می‌شود.

به گفته او هدف تأسیس این مرکز درمان قطعی برخی از سرطان‌ها با استفاده از پرتودهی با سیستم سینکروتورون است و یکی از مدرن‌ترین روش‌های موجود درجهان برای درمان سرطان به حساب می‌آید.

زارعان می‌گوید: «مزیت این روش نسبت به روش‌های دیگر درمان سرطان، جلوگیری از آسیب به بافت‌های سالم و از بین بردن دی ان‌ای سلول‌های سرطانی است.»

همچنین در یادداشتی که مرکز یون درمانی منتشر کرده، آمده است: «بطور کلی پذیرفته شده است که برای برخی از تومور/بافت‌های سرطانی (مانند سرطان پستان، قاعده جمجه، پروستات، مغز، نخاع، چشم، کبد، ریه و …) پروتون/یون درمانی بهترین روش پرتودرمانی است. این روش مناسب و استاندارد است»

از این روش برای درمان برخی از انواع سرطان در کودکان، تومور‌های مقاوم به دوز‌های کم پرتو، برخی تومور‌ها (بافت‌های سرطانی در نزدیکی ارگان‌های حیاتی یا حساس بدن مانند تومور‌های قاعده جمجه، نزدیک به عصب بینایی، نزدیک به ستون فقرات و …) و کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های ثانویه استفاده می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره مرکز یون درمانی؛ از زمان راه اندازی تا درمان سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..