تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از ربات بسکتبالیست در المپیک توکیو

این فقط انسان‌ها نیستند که مهارت‌هایشان را در المپیک توکیو به نمایش می‌گذارند. چند روز قبل، وقتی تماشاگران آماده‌ی تماشای ادامه بازی بسکتبال امریکا و فرانسه می‌شدند، چشم‌شان به ربات دو متری عجیبی خورد که داخل زمین آمد، توپ را برداشت، بازویش را خم کرد و یک پرتاب سه امتیازی موفق از وسط زمین داشت. این ربات جوری طراحی شده بود که می‌توانست بارها و بارها این کار را با دقت صد در صدی انجام دهد.

این ربات همچنین رکورد جهانی گینس برای توانایی در انجام این کار را در اختیار دارد، هرچند با پرتاب‌هایی کمتر از انسان‌ها. این رباتِ هم‌اندازه‌ی انسان که برخی را به مقایسه‌اش با ربات‌های قاتل فیلم‌ها واداشته، CUE نام دارد. این ربات بسکتبالیست با هوش مصنوعی کار می‌کند و توسط کمپانی تویوتا و صرفا برای تفریح ساخته شده است. دو سال پیش، یک نسخه‌ی قدیمی‌تر، ۲۰۲۰ پرتاب پیاپی را به سبد انداخت تا رکورد پرتاب‌های این چنینی که توسط ماشین انجام شده را به نام خود ثبت کند.

ربات بسکتبالیست در المپیک توکیو

از آن زمان تا حالا این پروژه به خاطر همه‌گیری کرونا چراغ خاموش به کارش ادامه داده بود. اما یکشنبه، یک نسخه‌ی ۷۵ کیلوگرمی از این ربات بسکتبالیست که پیراهن شماره ۹۵ را به تن داشت، در وقت استراحت بین دو نیمه به وسیله‌ی چرخ‌های تعبیه‌شده زیر پاهایش خود را به داخل زمین رساند. CUE سه پرتاب انجام داد و هر سه را به سبد نشاند. البته به گفته‌ی مهندسان تویوتا، در پرتاب کمی کند است و به‌طور میانگین ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا پرتابش را انجام دهد.

کاربران توئیتر به شوخی این ربات را با بن سیمونز، گارد تیم فیلادلفیا که به خاطر تلاش‌هایش در پرتاب‌های سه امتیازی مشهور است، مقایسه کرده‌اند.

ربات بسکتبالیست در المپیک توکیو

خب این ربات چطور این کار را انجام می‌دهد؟ CUE در بالاتنه‌اش حسگرهایی دارد که فاصله را می‌سنجند و برای برآورد چگونگی نشاندن نرم توپ در سبد از هوش مصنوعی بهره می‌برد. وقتی این کار انجام شد، موتورهای تعبیه‌شده در بازوهایش را تنظیم می‌کند تا توپ را با زاویه و نیروی محرکه مناسب به هوا پرتاب کرده و به داخل سبد هدایت کند.

پژوهشگران تویوتا کار بر روی اولین نسخه از این ربات را در سال ۲۰۱۷ آغاز و ظرف شش ماه یک نمونه اولیه را تکمیل کردند. در نسخه اولیه لازم بود که انسان‌ها ربات را سر جایش قرار دهند و آماده پرتاب کنند. اما سال بعد همین ربات در یک رقابت پرتاب آزاد با بازیکنان تیم آلوارک توکیو به پیروزی رسید.

ربات تویوتا نمی‌تواند دریبل یا اسلم دانک بزند، بنابراین نیازی نیست که بسکتبالیست‌ها نگران جایگزینی‌شان با ربات‌ها باشند، لااقل هنوز نه!

بیشتر بخوانید: 

بهترین عکس های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از ربات بسکتبالیست در المپیک توکیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..