تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




 وی چت ثبت‌‌نام کاربران جدید در چین را متوقف می‌کند

وی چت که در چین با نام Weixin شناخته می‌شود و به شرکت هلدینگ چینی Tencent تعلق دارد، با انتشار پستی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، ضمن اعلام وقفه در ثبت‌نام حساب‌های کاربری جدید برای افراد در این کشور، این اقدام را درنتیجه‌ تغییر «قوانین و مقررات» مربوط به فناوری امنیتی دانست.

در پست یادشده آمده است:

موقتا ثبت‌نام حساب‌های شخصی و عمومی جدید در وی چت تعلیق خواهد شد.

به‌گزارش edition.cnn، انتظار می‌رود این تغییرات تا اواسط مرداد اجرایی شوند و به‌گفته سران این شرکت، بعدازآن ثبت‌نام‌های جدید از سر گرفته خواهند شد.

مقاله مرتبط:

صدها میلیون کاربر چینی روزانه از برنامه Weixin برای ارسال پیام، اشتراک‌گذاری عکس، استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل، رزرو رستوران، سفارش غذا و خدمات دیگر استفاده می‌کنند و وجود این برنامه در این کشور به ضرورتی مهم تبدیل شده است. Weixin و وی چت ماهانه ۱/۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارند و این تعداد کاربران چینی‌ پراکنده در کشورهای مختلف، ازجمله آمریکا را نیز شامل می‌شود.

با اینکه وی چت در اطلاعیه خود به محتوای این قوانین اشاره‌ای نکرد، تصمیم تعلیق ثبت‌نام کاربران جدید هم‌سو با اقدامات سخت‌گیرانه شدید در حوزه فناوری و آموزش گرفته شده است.

اقدامات سخت‌گیرانه نهاد‌های نظارتی چین سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته است

این غول فناوری چینی سه‌شنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۰، در هنگ‌کنگ، با افت ۹ درصدی سهامش، بدترین روز در دهه گذشته را تجربه کرد.

در جریان این قانون‌گذاری، چندین شرکت فناوری ازجمله علی بابا (BABA)، به اتهام رفتار انحصاری یا نقض حقوق مشتریان بازجویی و مجبور شدند جریمه‌ بپردازند و بازنگری‌های گسترده‌ای انجام دهند. با‌‌توجه‌‌به بسته‌ترشدن سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی داده‌ها، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، ضمن تأیید این پیگیری‌ها، از نهادهای نظارتی خواست سخت‌گیری‌های بیشتری بر شرکت‌های فناوری اعمال کنند.

مقاله مرتبط:

این قانون‌گذاری جدید باعث کاهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری چینی زیادی، مانند Tencent و علی‌بابا و پلتفرم تحویل موادغذایی Meituan در این هفته شد. سهام شرکت Meituan بعد از تصویب مقررات جدید در بهبود استانداردها برای کارگران تحویل غذا، ۱۸ درصد افت کرد و کاهش ۱۴ درصدی روز قبل این شرکت را تحت‌تأثیر قرار داد.

پیش‌تر در هفته دوم تیر ۱۴۰۰ (اوایل جولای ۲۰۲۱)، اداره فضای مجازی چین با توقف ثبت‌نام کاربران جدید در برنامه حمل‌ونقل عمومی Didi، باعث افت شدید سهام این شرکت شده بود.

اینبن اتفاق، تنها دو روز بعد از عرضه اولیه‌ی سهام این شرکت چینی در نیویورک رخ داد. علی‌بابا سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) باارزش‌ترین سهام چینی در آمریکا را داشت و تا قبل از این اتفاق، Didi در رتبه دوم این جایگاه قرار داشت.

اداره فضای مجازی چین این تعلیق را برای «جلوگیری از گسترش خطر» در جریان «بررسی‌های امنیتی سایبری» اعلام کرد؛ اما جزئیاتی از دلیل این بررسی‌ها ارائه نکرد. 

چند روز بعد، اداره فضای مجازی چین اعلام کرد که داشتن تأییدیه آژانس قبل از اعلام جهانی سهام، برای همه شرکت‌هایی الزامی است که اطلاعات بیش از یک‌میلیون کاربر را دراختیار داشته باشند. علاوه‌براین، شرکت‌های مذکور باید قبل از فهرست‌بندی، عرضه اولیه سهام خود را برای بررسی به آژانس ارسال کنند.

تحلیلگران Nomura روز دوشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۰، در یادداشتی نوشتند:

فشار بر مشاغل خصوصی سرمایه‌گذاران خارجی را به سهام‌های چینی بی‌اعتماد می‌کند و اکنون سرمایه‌گذاران آسیب‌دیده و آزرده‌خاطر، نگران سایر حوزه‌هایی هستند که ممکن است هدف بعدی کنترل شدید دولت چین باشند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ قوانین و مقررات جدید وضع‌شده در کشور چین چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر « وی چت ثبت‌‌نام کاربران جدید در چین را متوقف می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..