تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف برق ۸۵۰ هزار مشترک، ۲۰ برابر کم‌مصرف‌ها

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصوبه مربوط به افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق، گفت: ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف وجود دارند که به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکان کم‌مصرف برق مصرف می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، «محمدحسن متولی زاده» که در مراسم آغاز «رزمایش سراسری  پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور» صحبت می‌کرد در مورد ابلاغیه مربوط به افزایش کردن تعرفه مشترکین پر مصرف برق اظهار داشت: این ابلاغیه در مورد مشترکین پر مصرف است. ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف وجود دارند که به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکین کم مصرف برق مصرف می‌کنند. ما در کشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم که در قالب طرح برق عمومی برق رایگان دریافت می‌کنند. ۸۵۰ هزار مشترک هم هستند که دو برابر این ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برق مصرف می کنند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شده ابتدا به مشترکینی که بسیار پرمصرف هستند، اطلاع داده می‌شود. اگر مصرف خود را کاهش دادند، مشمول افزایش نخواهند شد، اما در صورت تداوم مصرف، مقدار مصرف مازاد آنها مشمول این مصوبه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به استثنایی بودن سال جاری گفت: خشکسالی، کاهش بارندگی و خروج‌بخش مهمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود، اما با تلاش همه کارکنان صنعت برق توانستیم از این شرایط عبورکنیم. با این حال از آنجایی که شرایط مذکور تداوم خواهد داشت برآورد ما این است که تا پایان مرداد ماه بایدبا مدیریت صحیح مصرف بر مشکلات غلبه کنیم.

مدیرعامل توانیر عنوان داشت: هدف از انجام رزمایش امروز نیز همین کاهش مصرف برق با تمرکز بر ارگان‌ها و نهادها و اصناف مختلف است.  هرچه مصارف در این بخش ها کاهش یابد، می تواند تاثیر بزرگی در پایداری شبکه داشته باشد.

همچنین، سردار «نصرالله سیف»، جانشین عملیاتی سازمان بسیج در این مراسم گفت: به منظور رعایت حال هموطنانی که به خاطر درگیری با بیماری کرونا و داشتن شرایط خاص مانند جانبازان شیمیایی و سایر افرادی که به دستگاه اکسیژن نیازمندند، می بایست همه‌نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنیم و تا حد امکان مصارف غیرضروری را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت مطلوب، چیز دیگری است اما اکنون بیش از ۱۰ درصد کمبود تولید برق داریم که باید به نحوی جبران کنیم.

سیف با بیان اینکه برق امکان ذخیره سازی گسترده ندارد بر لزوم برگزاری رزمایش مشابه در تمام وزارتخانه تاکید کرد و گفت: هر کس حتی اگر بتواند یک لامپ را خاموش کند، بخش مهمی از مشکل برق حل خواهد شد.

گفتنی است؛ رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی، (طرح شهید عباسپور) با حضور "محمد حسن متولی زاده" مدیرعامل شرکت توانیر و سردار سیف، جانشین عملیاتی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گفته «مسعود صادقی»، مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق  در این رزمایش ۱۵۰۰ خودروی عملیاتی، ۵ هزار نیروی عملیاتی برقی و هشت هزار نیروی بسیج مشارکت دارند. همچنین تا بیش از ۲ هزار نقطه مورد پایش و بازرسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف برق ۸۵۰ هزار مشترک، ۲۰ برابر کم‌مصرف‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..