تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز غدیر، پیام شادی برای مردم جهان است

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدادی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) پیشانی دین ما است. اگر ولایت امیرالمومنین (ع) نبود؛ قطعاً ولایت امامان دیگر هم نبود. ما فقط به حضرت علی (ع)، امیرالمومنین (ع) می‌گوییم و به بقیه امامان نمی‌گویم و این به خاطر محوریت امیر المومنین (ع) است که ولایت دیگر امامان هم منوط به ولایت ایشان است. ما چرا از این موهبت و بزرگی که خداوند به ما داده است، غفلت می‌کنیم و این پیشانی دین را به جهانیان نشان نمی‌دهیم.

وی افزود: امروز اگر کسی بخواهد در عالم، شیعه را بشناسد با جستجو در فضای مجازی اولین تصاویری که مشاهده می‌کند قمه زنی شیعیان در عاشورا است؛ و این یک وجه بدی از دین درست می‌کند. جلسه عزاداری سیدالشهدا (ع) خیلی خوب است، اما این را ما شیعیان فقط درک می‌کنیم؛ اما کسی که در مرحله اول دارد با دین اسلام رو به رو می‌شود این موضوع را متوجه نمی‌شود؛ و این از کم کاری ما شیعیان امیرالمومنین (ع) است.

بیشتر بخوانید

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما باید نیمه شعبان و عید غدیر جشن‌ها و مراسم‌های شادی بسیاری برگزار کنیم که جهانیان کنجکاو شوند که چه اتفاقی افتاده است و چرا شیعیان در این روز شادی می‌کنند و ما با افتخار بگوییم که ما شیعه امیرالمومنین علی (ع) هستیم و آن حضرت در زندگی همه مردم جهان یک اسوه و الگو است. مردم جهان این موضوع را بهتر از ما شیعیان متوجه می‌شوند که ما چه گنج بزرگی مانند وجود امیرالمومنین (ع) داریم و در نتیجه وقتی کسی از بیرون به دین نگاه می‌کند باید آن دین و مذهب منظر شادی باشد.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در روایتی فرمودند: «روز غدیر روز تبسم به روى مؤمنین است. کسى که در این روز به روى برادر مؤمنش تبسم کند، خداوند، در روز قیامت، نظر رحمت به او مى‏ افکند، هزار حاجتش را برآورده ساخته و قصرى از در سفید برایش بنا مى‏ کند و صورتش را زیبا مى‏ سازد». از این روایت متوجه می‌شویم که ثواب زیادی در لبخند زدن بر چهره برادر مومن وجود دارد؛ بنابراین این تفکر اشتباه است که دین اسلام فقط دین گریه و غم است. برعکس، دین اسلام، دین تبسم و شادی است. دین اسلام، دین کاملی است و برای گریه و خنده برنامه دارد.

روز غدیر، پیام شادی برای مردم جهان است


حجت الاسلام حدادی گفت خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً...» امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان]آیینی برگزیدم. چون خداوند در این روز نعمت خود را بر انسان کامل کرده است انسان باید آن روز را جشن بگیرد، اما اگر قدر این نعمت را ندانیم خداوند این نعمت را از ما می‌گیرند؛ بنابراین وقتی ولایت امیرالمومنین (ع) را به ما دادند و ما اگر قدر ندانیم ظالمان و ستمگران آن را از ما خواهند گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: امام صادق (ع) در روایتی فرمودند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. امروز باید در روز عید غدیر شادی و نشاط داشته باشیم و آن را به تمام عالم انتشار بدهیم. این شادی می‌تواند با اطعام دادن، قرض دادن، و به دیدار هم رفتن باشد و باید حال یک دیگر را خوب کنیم. اگر کسی ایمان به خداوند دارد همیشه دل او شاد است و اگر کسی در دل او غم و نارحتی است، ولایت امیرالمومنین (ع) و ولایت الله را درک نکرده است؛ بنابراین پیام غدیر، پیام شادی است. در نتیجه اگر ما می‌خواهیم بدانیم در مدار اهل بیت هستیم و ولایت امیرالمومنین (ع) را داریم یا نه باید در زندگی نشاط داشته باشیم و به دیگران حال خوب بدهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز غدیر، پیام شادی برای مردم جهان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..