تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح «حب امام علی(ع)» در البرز

اجرای طرح «حب امام علی(ع)» در البرز

حجت‌الاسلام محمدمهدی محمدی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اجرای طرح «حب امام علی (ع)» به‌مناسبت دهه امامت و ولایت در این استان، گفت: در اجرای این طرح پویش پخت یک میلیون پرس غذای نذری و توزیع آن بین نیازمندان در روز عید غدیر اجرا می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح که با هدف جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های دهه ولایت و امامت و همچنین ایجاد فضای نشاط در جامعه برگزار می‌شود، تعامل بهتر بین نهادی و تأثیر در مشارکت حداکثری مردم در اجرای برنامه‌ها نیز دنبال می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طلاب، هیئت‌های مذهبی، مساجد، عموم مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، کادر درمان، کارمندان دولت، حسینیه‌ها گروه‌های مخاطب این طرح هستند که ۱۸ برنامه محتوایی و پویش برای آن در نظر گرفته شده است.

محمدی گفت: اجرای پویش‌های اطعام علوی، غدیرانه، جشن‌های نگین ولایت، میثاق‌نامه، خطبه‌های زندگی، مهر ولایت، مژده رحمت، مواسات علوی، تجلی‌گاه توحید ناب، میثاق ماندگار، نسیم بهشت، نغمه علوی، ایستگاه صلواتی و نواهای علوی، دیدار با سادات، تجمع بزرگ شهرستانی و کاروان شادی، مسابقه خطبه غدیر و عقد اخوت برنامه‌های از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: جشن‌های نگین ولایت با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان در میادین شهری، پارک‌ها، فضای باز و فضای مجازی طراحی، ضبط و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه خطبه‌های زندگی نیز بر مبنای ضرورت، اهمیت و بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام مذهبی تولید و پخش بسته‌های شنیداری و دیداری در دستور کار قراردارد که در دهه ولایت و امامت تولیدات سمعی با موضوع سبک زندگی از منظر حضرت علی(ع) حاوی خطبه‌ها و گفته‌ها از این امام همام به‌صورت روایی قابلیت انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دارد.

این مسئول همچنین برنامه مهر ولایت را شامل انعکاس تصاویر گزارشی از نذورات مردمی در اعیاد قربان و غدیر، نظیر قربانی‌ کردن و اهدای آن به آسایشگاه‌ها، توزیع شربت و شیرینی در سطح شهر، عیادت از بیماران، دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌های مردمی در این ایام و بیان آداب و سنن مردم استان در این اعیاد برشمرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز به بیان نحوه اجرای دیگر برنامه‌های طرح حب امام علی(ع) اشاره کرد و یکی دیگر از این برنامه‌ها را دیدار با سادات دانست و گفت: رسم بر آن است که صبح روز عید غدیر، مردم به دیدار سادات می‌روند و ادای احترام می‌کنند و سادات نیز به رسم یادبود از مهمانان قدردانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز عیدغدیر و دیدار با سادات، مردم در این روز بهترین و زیباترین لباس‌های خود را پوشیده و خود را معطر به بهترین عطرها می‌کنند و با چهره خندان و شادمان به دید و بازدید می‌روند.

این مسئول گفت:‌ هر چند امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا مناسبت‌های دینی متفاوت برگزار می‌شود و مسئولان مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه می‌کنند اما همه ساله در شب و روز عیدغدیر در مسجدها و حسینیه‌ها مراسم جشن و سرور و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح «حب امام علی(ع)» در البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..