تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۶۵ داوطلب کرونایی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند

سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعداد داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۰ اظهار کرد: تعداد داوطلبان در اولین روز از برگزاری آزمون ارشد حدود ۷۲ هزار نفر در رشته‌های اغلب شناور، یعنی ۳۴ رشته امتحانی بوده است.

او افزود: آزمون ارشد در ۱۷۹ شهر برگزار می‌شود. بر اساس خود اظهاری که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش انجام داده‌اند، ۱۶۵ داوطلب کرونایی در کل کشور امتحان می‌دهند که حدود ۳۱ داوطلب از آن‌ها برای شهر تهران است. برخی از شرکت کننده‌های کرونایی هم به علت اینکه در رشته‌های شناور هستند، در روز‌های بعد در آزمون شرکت خواهند کرد.

زرین آمیزی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، محل برگزاری آزمون داوطلبان کرونایی کارشناسی ارشد در بیمارستان تعیین شده وزارت بهداشت و به صورت مجزا برگزار خواهد شد، همچنین داوطلبانی که بعد از اعلام تاریخ خود اظهاری سازمان سنجش به کرونا مبتلا شده بودند هم می‌توانستند در سامانه ماسک وزارت بهداشت تست مثبت کرونای خود را اعلام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده محل برگزاری داوطلبان مبتلا به کرونا هم به صورت مجزا در بیمارستان‌های وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

او درباره اعلام نتایج آزمون ارشد گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و اوایل مرداد نتایج آزمون‌های عملی و مصاحبه و شرایط خاص هستند را اعلام می‌کنیم. تلاشمان بر این است که اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد را در اواخر مهرداشته باشیم اما با توجه به دیرکرد، اعلام نتایج رشته‌های خاص، هفته اول آبان اعلام خواهد شد.

زرین آمیزی بیان کرد: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند علاوه بر مشاهده کارنامه، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی که در دهه اول شهریور اعلام می‌شود، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس از مطالعه دقیق آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته و نسبت به ثبت کد رشته‌های محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش در پایان گفت: تعداد داوطلبان ارشد حدود ۴۷ هزار نفر نسبت به آزمون سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۶۵ داوطلب کرونایی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..