تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی ۲۶۰۰ قربانی

در روز عید سعید قربان در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی بیش از ۲۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در روز عیدسعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان غربي،  خلیل زاده با اعلام این مطلب گفت:  نظارت های  بهداشتی  و شرعی بر ذبح دام در روز عید قربان، توسط  اکیپ های دامپزشکی در کل استان اجرا شد که با استقبال و همکاری چشمگیر شهروندان با اکیپ های بازرسی بهداشتی و شرعی  همراه بود.

وی در ادامه گفت :  در اجرای عملیات نظارت و بازرسی بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی بویژه در زمینه احتمال انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام از طریق دامهای مشکوک مخصوصا تهیه گوشت قربانی از کشتار های غیر مجاز در معابر عمومی بسیار موثر بود،

مدیر کل دامپزشکی استان  افزود : از تمامی ارگان های ذیربط اجرایی و قضایی اعم از فرمانداران، شهرداران، دستگاه قضایی، مرکز بهداشت استان، جهادکشاورزی استان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، مسئولین کشتارگاه ها  و همچنین  از زحمات رسانه های جمعی، بویژه صدا و سیما، در جهت  اطلاع رسانی  در مورد اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه ها، نیز کمال قدر را داریم.

خلیل زاده اظهارکرد: در روز عید سعید قربان توسط 81  اکیپ نظارتی ثابت و سیار این اداره کل ، تعداد  2  هزار  و 767   رأس دام زنده پیش از کشتار، مورد بازرسی قرار گرفت و سلامت گوشت 2  هزار  و 675  رأس دام ذبح شده  نیز به تایید بازرسین بهداشتی و شرعی  رسید که با هوشیاری بازرسین بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی در روز عید قربان  مقدار 3 هزار و 78 کیلو گرم گوشت قرمز و تعداد یکهزار و 226 قطعه آلایش خوراکی دامی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین از زحمات یکایک همکاران که برای تامین سلامت و بهداشت مواد غذایی شهروندان دراجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی در روزعید قربان تلاش کردند و همچنین از مشارکت مردم شریف استان نیز که به اطلاعیه و توصیه های اداره کل دامپزشکی توجه نموده و با اکیپ های بازرسی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آوردند  تشکر و قدردانی کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی ۲۶۰۰ قربانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..