تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم خوزستان بدانند همه ارکان کشور به دنبال حل مشکلات آنان هستند/ دشمنان به دنبال ایجاد بحران در ایران هستند/ دولت حق اعتراض و انتقاد را به رسمیت می‌شناسند، اما نباید اجازه سو استفاده داد/ برخی غیرمنصفانه دولت را با وجود کارنامه روشن به ناکارآمدی متهم می‌

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: فصل مشترک همه ارکان کشور احساس مسئولیت و نگرانی برای خوزستان و شرایط سخت مردم این استان است.

مردم خوزستان بدانند همه ارکان کشور به دنبال حل مشکلات آنان هستند/ دشمنان به دنبال ایجاد بحران در ایران هستند/ دولت حق اعتراض و انتقاد را به رسمیت می‌شناسند، اما نباید اجازه سو استفاده داد/ برخی غیرمنصفانه دولت را با وجود کارنامه روشن به ناکارآمدی متهم می‌کنند/ مصوبه سال ۹۶ دولت درباره استان خوزستان از قوی‌ترین مصوبات در جهت حل مشکلات استان خوزستان است/ مدیریت منابع آب خوزستان باید به گونه‌ای باشد که مردم و کشاورزان در فصل پاییز برای آب شرب و کشت دغدغه نداشته باشند/ خسارات دامداران و کشاورزان در دوران خشکسالی جبران خواهد شد/ حیات تالاب‌های کشور، حیات مردم ایران است

دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه در نشست مشترک ستاد بحران، شورای آب و کشاورزی و قرارگاه آبرسانی استان خوزستان با ابراز خرسندی از حضور در ميان مردم عزیز و بزرگوار استان قهرمان و شهید پرور خوزستان گفت: نقش خوزستان در قبل و بعد از پیروزی انقلابی اسلامی و فداکاری و خدمات مردم این استان برای اسلام، ایران و جمهوری اسلامی زبانزد است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران به خوزستان به عنوان خطه ای مقدس و مهم از سرزمینشان نگاه می کنند، افزود: مردم ایران در این خطه جان بهترین عزیزان خود را نثار کردند تا خوزستان همچنان سرافراز و استوار بایستد و ایران با تکیه بر این استان روند توسعه خود را دنبال كند.
وی با اشاره به جلسه با نخبگان، سران عشایر و قبایل مختلف استان خوزستان در شامگاه روز گذشته، گفت: در سخنان نمایندگان خوزستان نگرانی و سوز دل جدی وجود دارد که باید به همه مسائل آنان توجه کرد، اظهار داشت: مهمترین وظیفه مسئولین این است که به درک صحیحی از مسائل برسند، مسائل مطرح شده را بشنوند و قدرت تصمیم گیری داشته باشند.
وی تصریح کرد: مسئولین به هر میزان درک خود را از مسائل دقیق تر کنند تصمیمات بهتری برای کشور می گیرند.
دکتر جهانگیری اظهار داشت: باید به این موضوع بیندیشیم که 42 سال بعد از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن 12 دولت و 11 مجلس با گرایش های مختلف چه اقداماتی در کشور انجام شده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه که در دو دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شرایط و فضای نمایندگی را به خوبی درک کرده ام، گفت: امروز به عنوان یک مسئول تحمل هر انتقادی که در جلسات مطرح می شود را دارم. هیچ سخن تندی را به دل نمی گیرم و بعد از پایان جلسه تمامی سخنان تند را فراموش می کنم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هر مسئول و نماینده ای در جلسات براساس فهم خود از مسائل کشور مطالب خود را هر چند ممكن است دقيق هم نباشد مطرح مي كند، ادامه داد: شاید با برخی انتقادات و سخنان موافق نباشیم اما دلیلی نمی شود که سخنان مطرح شده در جلسات شنیده نشود.
وی ادامه داد: باید برای مشکلات مردم در این استان راهکاری پیدا کنیم تا از آلام و رنج ها مردم کاسته شود، این مردم با گرمای طاقت فرسا، قطعی برق، کمی آب و سایر مشکلات مواجهند که باید برای حل این مسائل تدابیر لازم اندیشید.
دکتر جهانگیری با اشاره به بحران ریزگردها و قطعی آب و برق در سال های گذشته، خاطره ای از یک جلسه در ماهشهر برای حل مشکل ریزگردها را یادآور شد و گفت: در سال 95 برای حل مشکلات ریزگردهای این استان تصمیمات بسیار مناسبی نظیر درختکاری، افزایش رطوبت در کانون های ایجاد ریزگرد و کانال کشی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: در فروردین 96 و به دنبال جلسات سال قبل در استان خوزستان، دولت یک مصوبه 4 صفحه ای برای حل مشکلات این استان تصویب کرد که این مصوبه حکم قانون دارد و در همه جا لازم الاجرا است.
دکتر جهانگیری ضرورت تلاش برای عملیاتی شدن این مصوبات را خاطرنشان ساخت و گفت: باید قدرت مدیریت را در جلسات حفظ کرده و با تسلط کامل و اعصابی آرام مباحث را مورد بررسی قرار داد زیرا مردم شرایط برگزاری چنین جلساتی را می بینند و نباید اجازه دهیم فشارها به مردم منتقل شود و در چنین جلسات به گونه ای تصمیم گیری و عمل شود که اگر دو سال بعد از این جلسه بحث و بررسی انجام شد همه اذعان داشته باشند که تصمیمات عاقلانه و به نفع کشور گرفته شده است.
وی تاکید کرد: مصوبه سال 96 دولت درباره استان خوزستان از قوی ترین مصوبات در جهت حل مشکلات استان خوزستان است.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه مجلس و دولت مهمترین نهادهای اداره کشور در سیاستگذاری و برنامه ریزی هستند، افزود: اعتبارات تخصیص داده شده به استان خوزستان در رتبه اول كشور قرار دارد به طوریکه در هشت سال 17 درصد از سهم اعتبارات آبرسانی شهرها و روستاها كشور به خوزستان اختصاص یافته است.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار و اجرای برنامه توسعه ای باید منجر به افزایش رضایت مردم شود، تصریح کرد: اگر توسعه رضایت مردم را تامین نکرده و مشکلات بیشتر شده باید آسیب شناسی های لازم در این زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه وقتی یک برنامه توسعه با چندین بند به مجلس می رود و تبدیل به کتاب و برنامه توسعه می شود باید عوارض و پیامدهای برنامه های قبلی در نظر گرفته شود، اظهار داشت:
در برنامه های توسعه به مسائل برابری و عدالت در جامعه توجه نشده است. آنچه مردم ایران را بیشتر از فقر و نداشتن ها رنج می دهد تبعیض در جامعه است. بنابراین در برنامه های توسعه باید به مسئله نابرابری و تبعیض توجه شود و بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب این مسئله به خوبی آسیب شناسی شود و نمی توان گفت که جمهوری اسلامی ایران کم کاری داشته است.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه در هنگام تحویل دولت در همه زیربناها، کشاورزی و مسئله آب در مناطق مختلف اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: با این وجود ما شاهد رضایتمندی شهروندان نیستیم در حالیکه دستاوردها بسیار است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مجلس ها و دولت های مختلفی در طول سالیان گذشته و طبق تصمیم و رای مردم عوض شده است اما مهم اراده ای است که برنامه توسعه به گونه ای تنظیم شود که پاسخگوی نیازهای مردم باشد.
وی با بیان اینکه بنده تا روزی که رییس جمهور منتخب حکم معاون اول خود را ابلاغ کند همانند روز اول در سال 92 و در حد توان فعالیت می کنم، تاکید کرد: حتی اگر ده ساعت و یا ده دقیقه به پایان کار دولت تدبیر و امید مانده باشد همه وزرا تا روز رای اعتماد کابینه جدید از مجلس باید مسئولیت خود را تا ثانیه های آخر ادامه دهند و پاسخگو باشند.
دکتر جهانگیری با اشاره به سرعت تغییر اقلیم در دو سال گذشته گفت: در سال 98 وزارت نیرو تحت فشار بود که اگر حجم خروجی آب 2000 متر مکعب بر ثانیه شود همه منطقه خوزستان زیر آب می رود اما در دو سال بعد اكنون در این استان درباره راه حل های مقابله با خشکسالی بحث می کنیم که مردم این استان و کل کشور را رنج می دهد که البته باید مقداری آب از سدها رها سازی شود که به کشت پایین، آب شرب و خطوط قرمز در این زمینه توجه شود.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بر خلاف تصور برخی در کشور می توانستیم این دوره خشکسالی را با کمترین دغدغه و با رها سازی 200 متر مکعب از سر بگذرانیم که در این صورت همه از دولت تمجید می کردند اما این با مسئولیت سازگار نبود چرا که باید به فکر دولت بعد و یک ماه بعد نیز باشیم.
وی با اشاره به اینکه شلتوک کاری در استان خوزستان در این فصل و با این وضعیت آب انجام شده است، ادامه داد: این كارساز نیست که کسی از مرکز و با امر و نهی با مردم و کشاورزان برخورد کند و مردم از زمین کشاورزی خود اقتصاد و بیشترین درآمد را می خواهند.
دکتر جهانگیری افزود: وظیفه وزیر کشاورزی گفتگو و تشویق کشاورزان برای مطلوب ترین نوع کشت است.
وی با تاکید بر اینکه اگر در جريان سيل سال 98 سدهاي بالا دست خوزستان نبود تقریبا خوزستانی نیز وجود نداشت، ادامه داد: در آن سال حجم بالايي سيلاب وارد سدهاي استان می شد که پایداری سدها و همچنین میزان رهاسازی و خروج آب از جمله دغدغه ها در آن سال بود.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تامین آب شرب اولویت اصلی است که در هیچ مقطع نباید آب شرب شهروندان با کمبودی مواجه شود ادامه داد: در این دوران خشکسالی گاهی به 6 هزار روستا با تانکر آب رسانی شد و در خوزستان 70 روستا به وسیله تانکر آب مورد نیاز آشامیدنی به دست مردم رسید که البته به مردم اطمینان می دهم تعداد زیادی از این مسائل حل می شود و با کمک نهادهای مختلف و اعتبارات دولتی نیز تعدادی تانکر برای آبرسانی به روستاها و حل این معضل در کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به زهاب وارده به کارون تاکید کرد: از همین الان باید به فکر وضعیت آب شهرهای خرمشهر و آبادان باشیم چرا که زهاب کارون و پس زدگی آب خلیج فارس و سایر مشکلات می تواند در آینده مسائلی را برای این منطقه به وجود آورد که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
دکتر جهانگیری همچنین با تاکید بر اهمیت اولویت دادن به کشاورزان خرده پا که تا چند هکتار را در استان خوزستان به زیر کشت می برند، گفت: باید بین کشاورز و وزارت کشاورزی گفتگو و تعامل برقرار شود تا به خوبی این فصل به پایان رسد و مردم و وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی اطمینان یابند که به کشت پاییز آسیبی نمی رسد و نباید 800 هزار هکتار کشت پاییزی به خاطر توجه به تنها چند هزار هکتار كشت فعلي فدا شود و مردم مطمئن باشند که دولت تمام تلاش و همت خود را به کار می گیرد تا مسئله آب برای کشت کنونی و همچنین آب شرب در شهرها و روستاها و کشت پاییزی فراهم شود.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به پخش تصاویر و کلیب هایی كه سختي زندگي و معيشت برخي از مردم خوزستان در فضای مجازی تاکید کرد: قطعاً خود مردم استان خوزستان اجازه نمی دهند که چنین اتفاقاتی برای مردم این استان بیفتد.
وی همچنین به اقدامات و تلاش های دولت برای جبران خسارت کشاورزان و دامداران این استان در بحران خشکسالی اشاره و تاکید کرد: وقتی خبر نگرانی و خسارت مردم خوزستان از خشكسالي به هیات دولت رسید، وزیر کشور نامه ای به من نوشت و من سریعاً رئيس ستاد بحران كشور و معاونین وزرا را مسئول پیگیری مشکلات خشکسالی در این استان کردم و پس از آن در جلسه هیات دولت یک پیش نویسی برای حل مشکلات مردم این استان تهیه شد و 1150 میلیارد تومان برای جبران خسارت ها مصوب شد.
دکتر جهانگیری تصریح کرد: هر دامداری که دامش براثر خشکسالی تلف شده باشد حتماً در حد جایگزین آن دام جبران خسارت می شود و علوفه مورد نیاز دام ها نیز تامین خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: برای جبران خسارات مردم در سیل 98 نیز 230 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که 50 درصد از این مبلغ تخصیص یافته است و مابقی این اعتبار نیز تخصیص داده می شود.
وی سپس به محدودیت های فروش و صادرات نفت پس از جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با چنین محدودیت هایی کشور را اداره می کنیم. ما از زخم زبان زدن ها و اتهام ناکارآمدی به دولت ناراحت نمی شویم و سابقه مدیریتی هر فردی معلوم است و برخی حتي بلد نیستند واژه ای به کار ببرند تا آنها را دست نیندازند.
دکتر جهانگیری تاکید کرد: درباره کارآمدی دولت همین کافی است که در دوره ای با چنین محدودیت هاي تحريمي به گونه ای عمل کردیم که با کمترین خسارت بیشترین بازدهی را داشتیم و انشاءالله دولتی یک دست و با سه قوه هماهنگ تشکیل خواهد شد و ما هم نظاره گر اقدامات آن دولت خواهیم بود و سخنان خود را در آن زمان خواهیم گفت تا معلوم شود اداره کشور چگونه است ولی الان تنها می شنویم.
معاون اول رییس جمهور در خصوص حل مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان تصریح کرد: در مصوبه سال 96 دولت تاکید شده است که طرح غدیر باید کاملا اجرایی شود که طبق آن طرح مباحث مرتبط با آب و فاضلاب این استان به خوبی دیده شده است.
وی ادامه داد: در زمان برنامه ریزی برای طرح غدیر در مصوبه آمد که اگر فاینانس این طرح انجام نشد از منابع صندوق توسعه ملی و یا منابع جدید نفتی استفاده شود که در سفر قبلی ام به این استان مشخص شد فاینانس طبق قرارداد عمل نکرده است و وزیر نفت اعلام کرد که 2 میلیارد دلار از منابع نفتی برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت تا مسئله آب و فاضلاب خوزستان حل شود که البته این میزان اعتبار تا 2200 میلیارد دلار نیز در نظر گرفته شده است.
دکتر جهانگیری همچنین با بیان اینکه در اجرای این طرح به دنبال مجوز بودیم که مشخص شد به دلایلی نمی توان استان های دیگر کشور را مجاب کرد که اين قبيل طرح ها فقط برای یک استان انجام شود، گفت: الان به دنبال مسیر جایگزینی هستیم تا مجوز برای اجرای این طرح در برنامه هفتم توسعه داده شود و با آن مجوز می توان ظرف چهار سال تمام دغدغه های استان را حل کرد که امیدواریم در دولت کنونی این مجوز و محل تعیین شده اختصاص یابد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح احياي 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان و همچنین اقدامات و برنامه های دولت برای اجرای این طرح تصریح کرد: نباید حرف های حق را با نظرات غیر واقعی اختلاط کرد و در اجرای این طرح مقام معظم رهبری، تنها دولتی بودیم که به دنبال عملیاتی شدن این طرح بودیم و انصاف نیست که بگویید دولت برای این طرح چه کرده است.
وی افزود: پس از اعلام مقام معظم رهبری برای عملیاتی شدن طرح 550 هزار هکتاری در سال 75 تا سال 92 تنها 75 هزار هکتار از این اراضی عملیاتی شده بود اما امروز با اجرای فاز اول 300 هزار هکتار از این اراضی اجرایی شده است و فاز دوم نیز در حال انجام امور مطالعاتی و اجرایی است و در بودجه سال 1400 اعتبار لازم تعيين شده است و براي 250 هزار هکتار باقیمانده نیز مجوزهای لازم گرفته شده است.
دکتر جهانگیری تصریح کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید برای آبادانی و توسعه کشور بی سابقه است.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت حقآبه محیط زیستی دشت خوزستان ادامه داد: بحران ریزگردها در سال 95 نشان داد که مسائل محیط زیستی و تعیین حقآبه برای تالاب های کشور جز حیاتی ترین موضوعات است که تا قبل از آن سال به این موضوع به خوبی توجه نمی شد و امروز معلوم شده که حیات این تالاب ها حیات همه مردم ایران است و وزارت نیرو تعیین حقآبه را جز تعهدات خود برای جلوگیری از بحران های محیط زیستی می داند.
وی در خصوص جبران خسارات نخیلات شادگان، خرمشهر و آبادان که به دلیل پیشروی آب دریا و خشکسالی دچار خسارت شده اند دستور داد تا اعتبارات لازم برای جبران این خسارات اختصاص یابد و به کشاورزان پرداخت شود.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه دشمنان چنگ و دندان نشان می دهند و به دنبال به بحران کشاندن کشور هستند، تصریح کرد: دولت حق اعتراض و انتقاد مردم را به رسمیت می شناسد و باید با ارائه توضیحات مردم را قانع کنیم و اجازه سوء استفاده از اعتراضات مردمی را ندهیم.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: به مردم خوزستان اطمینان می دهم که همه ارکان کشور به دنبال حل مشکلات خوزستان هستند و خوزستان خود به تنهایی قادر است ایران را اداره کند و با یک برنامه ریزی صحیح توسعه ای می توان مشکلات را حل کند و خوزستان را تبدیل به قطب صنعتی، نفتی، کشاورزی و نیرو در کشور كرد.
وی در خصوص به کارگیری نیروهای غیربومی در بخش خصوصی استان خوزستان تصریح کرد: نمی توان به بخش خصوصی امر و نهی کرد چرا که می خواهد آزادانه عمل کند اما باید به این بخش از اقتصاد کشور توصیه کنیم که از نيروهاي بومی منطقه استفاده نماید.
در این جلسه گزارشی از برنامه سطح زیر کشت محصولات تابستانه، وضعیت تنش آبی شهرها و روستاهای خوزستان، میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی، وضعیت ایجاد حوضچه ها برای گاومیش های دامداران و اقدامات انجام شده در زمینه پرداخت خسارت به دامداران جهت دام های تلف شده ارائه شد.
در ادامه نیز چند تن از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات، نگرانی و دغدغه های مردم این استان پرداختند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم خوزستان بدانند همه ارکان کشور به دنبال حل مشکلات آنان هستند/ دشمنان به دنبال ایجاد بحران در ایران هستند/ دولت حق اعتراض و انتقاد را به رسمیت می‌شناسند، اما نباید اجازه سو استفاده داد/ برخی غیرمنصفانه دولت را با وجود کارنامه روشن به ناکارآمدی متهم می‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..