تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سحرخیزان بیشتر عمر می‌کنند

سحرخیزان زندگی طولانی‌تر نسبت به شب زنده داران تجربه می‌کنند

پس از بررسی سن و جنسیت، استعمال دخانیات، شاخص توده بدنی، مدت خواب و سایر متغیر‌ها، محققان دریافتند که "افراد سحر خیز" در مقایسه با گروه دوم و سوم، ۱۰ درصد بیشتر عمر می‌کنند و گروه سوم شاهد مرگ ومیر بیشتری هستند. افراد سحر خیز زندگی طولانی‌تر نسبت به شب زنده داران تجربه می‌کنند! فرادید| یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد سحر خیر طول عمر بیشتری دارند.

پژوهشگران ۴۳۳،۲۶۸ نفر را در سن ۳۸ تا ۷۳ سالگی مورد مطالعه قرار دادند و تعدادی افراد را در گروه "سحر خیزان" قرار دادند و گروهی "شب زنده داران" به خود اختصاص دادند و گروه آخر "افرادی بودند که ما بین دو گروه ذکر شده" قرار داشتند. سالانه به طور متوسط تمامی مسائل سلامت و بهداشتی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت. این یک پژوهش کرنوبیولوژی بین المللی است.

 
کرونوبیولوژی (Chronobiology) علمی است که به بررسی ریتم بیولوژیک در موجودات زنده می‌پردازد، ریتم‌های بیولوژیک شامل طیفی از پدیده‌های بیولوژیکی هستند که دوره‌ای و قابل پیش بینی اند.

پس از بررسی سن و جنسیت، استعمال دخانیات، شاخص توده بدنی، مدت خواب و سایر متغیر‌ها، محققان دریافتند که "افراد سحر خیز" در مقایسه با گروه دوم و سوم، ۱۰ درصد بیشتر عمر می‌کنند و گروه سوم شاهد مرگ ومیر بیشتری هستند.

هر چه ساعت بیداری از صبح تا ظهر بیشتر می‌شود، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها نیز بالا می‌رود. افرادی که شب زنده دار هستند تقریبا احتمال ابتلا به بیماری‌های روانشناختی را تا دو برابر و ۳۰ درصد احتمال ابتلا به دیابت را بالا می‌برند. خطر بروز بیماری‌های تنفسی نیز ۲۳ درصد و بیماری‌های دستگاه گوارش را تا ۲۲ درصد افزایش می‌دهند.


Kristen L. Knutson استاد دانشگاه نورولوژیک دانشگاه نورث وسترن گفت: در حالی که شب زنده داری بخشی از ژنتیک است، افراد می‌توانند این مسئله را تنظیم و کنترل کنند – به تدریج زود‌تر به رختخواب بروید، در استفاده از گوشی‌های هوشمند قبل از خواب پرهیز کنید و در نهایت به راحتی به خواب بروید.

منبع: nytimes
ترجمه: وب سایت فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سحرخیزان بیشتر عمر می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..