تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه معکوس ورزش با آسیب‌های قلبی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پنج بار ورزش در هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در دوران میانسالی به میزان قابل توجهی کاهش دهد، حتی برای افرادی که در طول زندگی خود فعالیت ورزشی نداشته اند. آیا انجام فعالیت‌های ورزشی با آسیب‌های قلبی رابطه‌ای معکوس دارند! فرادید| یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پنج بار ورزش در هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در دوران میانسالی به میزان قابل توجهی کاهش دهد، حتی برای افرادی که در طول زندگی خود فعالیت ورزشی نداشته اند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، محققان دانشگاه تگزاس بیان می‌کنند که نتایج این آزمایش خارق العاده بوده و ورزش مداوم باید در شیوه زندگی افراد قرار بگیرد درست مانند مسواک زدن.

بیش از ۹۰۰،۰۰۰ نفر در بریتانیا از نارسایی قلبی رنج می‌برند، در برخی زمان‌ها که عضلات قلب منقبض می‌شوند تا پمپاژ خون در سراسر بدن را انجام دهند، ممکن است تنگی نفس و خستگی رخ دهد.

یک پنجم این جمعیت تا به حال دچار اختلالات قلبی شده اند و در عرض یکسال فوت کرده اند، در حالی مابقی آنان در طی یک دهه مرده اند.

اما تحقیقات جدید نشان دادند که افراد میانسال می‌توانند از طریق ورزش آسیب‌های احتمالی قلب را کاهش دهند حتی اگر تا به حال فعالیت ورزشی انجام نمی‌کرده اند.

با تغییر شیوه زندگی شرکت کنندگان در طی دو سال، بهبود قابل ملاحظه‌ای در سلامت بدن و عضلات قلب آنان مشاهده شد، که همگی علائم یک قلب سالم‌تر بودند.

دکتر لووین می‌گوید، "شرکت کنندگانی که زندگی کم تحرکی را یک دوره ده ساله تجربه کرده بودند، در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند."

این مطالعه نشان داد که شروع ورزش قبل از سن ۶۵ سالگی می‌تواند سبب پویایی و سلامت قلب و بدن شود.

رژیم ورزشی آنان شامل یک ساعت تنیس در هفته، دوچرخه سواری، دو، رقص و پیاده روی تند و همچنین دو یا سه جلسه تمرین ۳۰ دقیقه‌ای شنا و ورزش‌های قدرتی بود.

آیا انجام فعالیت‌های ورزشی با آسیب‌های قلبی رابطه‌ای معکوس دارند!
دکتر لووین می‌افزاید، "این یک توصیه برای تجربه زندگی سالم است و نتیجه این مطالعه اثرات فوق العاده‌ای را بر ساختار و عملکرد قلب و عروق خونی نشان می‌داد."

"پیشنهاد می‌کنم که چهار یا پنج روز در هفته خود را متعهد به انجام فعالیت‌های ورزشی کنید و از آن به عنوان یک هدف جهت حفظ سلامتی خویش یاد کنید."

"در حقیقت من فکر می‌کنم مردم باید این را به عنوان بخشی از بهداشت شخصی بدانند – درست مثل مسواک زدن دندان‌ها و دوش گرفتن."

این محققان قلب، ۵۳ فرد بزرگسال ۴۵ تا ۶۴ ساله را که در ابتدای مطالعه فعالیتی نداشتند و بخش زیادی از روز خود را نشسته می‌گذراندند، کنترل کردند. تجربه زندگی کم تحرک یکی از علت‌های اصلی آسیب عضلات قلبی بود، که در نهایت می توانست منجر به بروز نارسایی‌های قلبی و عروقی شود.

از ۲۷ نفر از شرکت کنندگان خواسته شد تا در تمرینات هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی تند و دویدن شرکت کنند، و حداقل برای چهار روز در هفته در تمرینات قدرتی حضور پیدا کنند. در مقابل برای گروه دیگر سه بار در هفته تمرینات یوگا در نظر گرفته شده بود که فعالیت‌های هوازی نیز نداشتند.

میزان سختی تمرینات در طول زمان افزایش پیدا می‌کرد، با سه جلسه در هفته آغاز شد و سپس به آرامی افزایش می‌یافت.

برنامه تمرینی نه تنها آن‌ها را جذب کرده بود، بلکه میزان انرژی مورد استفاده در ورزش را نیز تا ۱۸ درصد افزایش داد، و تا ۲۵ درصد عضلات قلبی را تقویت کرد، این بدین معنی است که قلب می‌توانست خون را به طور موثرتری پمپاژ کند.

دکتر لووین می‌گوید، "تنها دو تا سه بار ورزش برای محافظت از قلب در برابر آسیب‌های پیری کافی نیست."

"اما فعالیت‌های وزشی چهار تا پنج بار در هفته تقریبا می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از بروز آسیب‌های پیری موثر باشد و به حفظ سلامت بدن کمک فراوانی کند."

این مقاله در مجله the American Heart Association آمریکا منتشر شده است.

پادکست صوتی خبر را ،اینجا بشنوید:


منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه معکوس ورزش با آسیب‌های قلبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..