تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام اسامی برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 5 مردادماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و تا ساعت 16 صرفاً دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «توزیع ۵۰ هزار بسته متبرک همزمان با عید غدیر/ برگزاری مراسم غدیر در ۷۵۰ امامزاده» آمده است: حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در دهه ولایت امسال برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه تدارک دیده شد که البته با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخشی از برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شود. وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جشن‌های دهه ولایت و امامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۷۵۰ امامزاده برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، متناسب با شرایط هر منطقه، برنامه‌هایی از روز عرفه آغاز شده و تا روز عید غدیرخم ادامه خواهد یافت. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه آذین‌بندی بقاع متبرکه و محیط‌های پیرامونی آن، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌ (علیه‌السلام) و قرائت زیارت جامعه کبیره را از جمله برنامه‌های اجرا شده در دهه ولایت و امامت عنوان کرد.

وی گفت: در این روز پر برکت ۵۰ هزار بسته ارزاق تحت عنوان تبرکات علوی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد؛ همچنین در روز عید غدیرخم با توجه به تاکید ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) بر فضلیت اطعام مومنین، توزیع غذای گرم را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ در شب و روز عید غدیرخم نیز مراسم نورافشانی را خواهیم داشت.۲۵۰ کاروان شادی تحت عنوان شمیم ولایت راه‌اندازی شده است این کاروان‌های شادی در معابر و سطح شهرها به اجرای برنامه می‌پردازند؛ اجرای  سرود و مدیحه‌سرایی از جمله برنامه‌های این کاروان‌های شادی خواهد بود.

«ترتیل صفحه 164 قرآن/ سحر و جادو در قرآن+فیلم، متن و مفاهیم» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر با عناوین «۱۲ خادم قرآن در حسینیه جماران تجلیل شدند / وزیر ارشاد: خادمان قرآن در زمره نخبگان شناسنامه‌دارند» و «حکومت اسلامی و حکمرانی حِکمی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام خسروپناه+فیلم» منتشر کرده است. 

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اعلام رسمی اسامی برگزیدگان نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت» می‌خوانیم: هم زمان با دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، اسامی ۵۳۰۴ نفر برگزیده نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به طور رسمی اعلام شد. سید‌فخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها ضمن اعلام این اسامی گفت: در این آزمون به تمام شرکت کنندگان رشته حفظ کل که حد نصاب قبولی را کسب کردند و همچنین به حائزان نمره ۱۰۰(نمره کامل) در سایر رشته ها، بدون قرعه کشی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اهداء می گردد. ضمناً به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم که موفق شدند نمره کامل(۱۰۰) را کسب کنند، جایزه ای به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد. وی افزود: با توجه به قرعه کشی انجام شده، به ۲۴۰۰ نفر از قبول شدگان آزمون در رده سنی بالاتر از ۱۲ سال مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و به ۸۵۰ نفر از قبولشدگان در رده سنی زیر ۱۲ سال مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اهداء می شود.

اسماعیلی ادامه داد: در تابستان سال گذشته آزمون شفاهی شرکت کنندگان رشته های حفظ زیر ۱۰ سال هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که بدلیل شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ برگزار نشده بود، برگزار گردید که جوایز برگزیدگان این آزمون نیز همزمان با جوایز برگزیدگان آزمون اخیر اهداء می شود. اسماعیلی افزود: در مجموع ،جوایز اهدایی ۵۶۷۵ نفر برگزیده امسال (با احتساب ۳۷۱ نفر برگزیده زیر ۱۰ سال ۹۸)به بیش از ۸۵۰ میلیون تومان بالغ شده که به شماره حساب های آنها که در سامانه آزمون درج شده اند واریز خواهد شد. تمام کسانی که حد نصاب آزمون(کسب حداقل نمره ۶۵) را کسب کرده اند می‌توانند از طریق سامانه آزمون به آدرس(quranedu.ir) گواهینامه‌های خود را دریافت کنند. شایان ذکر است، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰  در ۱۴ رشته برگزار گردید.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برگزاری مراسم پایانی کنگره شعر ترکی غدیر»، «مقدمات شعر غدیر ۱۱ قرن قبل گذاشته شد»، «یادی از عبدالرحیم مرودشتی در پی درگذشتش» و «ابلاغی معادل رسالت» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروزسه خبر با عناوین «جشنواره «محله همدل» با ایده‌های مبتکرانه به جنگ مشکلات می‌رود»، «حیات ملکوتی انسان در سایه دو عنصر تعلیم و تربیت امکانپذیر است» و «افغانستان نقش چشمگیری در دنیای اسلام دارد» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «ضبط تلاوت‌های 4K برای اولین بار در سیما» می‌خوانیم: هادی صلح‌جو، مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما از ضبط تلاوت‌های قاریان بین‌المللی قرآن کریم با کیفیت ۴K در این شبکه خبر داد. وی ضمن اشاره به تخصصی بودن این شبکه در خصوص تلاوت قرآن کریم و بالا رفتن ذائقه مخاطب در این شبکه بیان داشت: ضبط تلاوت‌های فاخر و با کیفیت از قرائت قاریان بین‌المللی قرآن کریم ویژه ایام ماه محرم آغاز و در ایام محرم و صفر از این شبکه پخش خواهد شد.

صلح‌جو با بیان اینکه تولید تلاوت‌ها با فرمت ۴k برای اولین بار است که انجام می‌شود، افزود: این تلاوت‌ها را قاریان برجسته کشور قرائت می‌کنند و از این‌رو برای تمامی مناسبت‌ها در اعیاد و شهادت ائمه معصومین علیهم السلام و مناسبت‌های ملی و مذهبی به فراخور ضبط آن انجام شود. همچنین وی با اعلام خبر HD شدن شبکه قرآن و معارف سیما در آینده نزدیک گفت: علاقمندان می‌توانند تلاوت‌های ضبط شده را به زودی از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه ۴k که از گیرنده‌های دیجیتال قابل دریافت است، مشاهده و از حظ معنوی آن برخوردار شوند.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «قاری بین‌المللی قرآن به سوگ برادر نشست»، «اساسنامه و ساختار تشکیلاتی سازمان دارالقرآن الکریم بررسی شد»، «فیلمی از برافراشتن پرچم غدیر بر فراز گنبد حرم امیرالمومنین(ع)»، «پروژه ترتیل تند قرآن در اصفهان رونمایی شد»، «زندگی شهدا با خاطراتی از زبان همسران‌شان روایت می‌شود» و «جمهوری اسلامی در فضای خدمت به قرآن دارای شناسنامه قابل‌قبولی است» هستند. 

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز چهار خبر با عناوین «تصویب خرید ۴۴۱ عنوان کتاب در جلسه ۶۳۶ هیات انتخاب و خرید کتاب»، «برگزاری با شکوه عزاداری ماه محرم ۱۴۰۰ با حفظ کلیه اصول بهداشتی/تمام شهر‌ها سیاه‌پوش می‌شوند»، «هم‌ز‌مان با عید سعیدغدیرخم؛ اعلام رسمی اسامی برگزیدگان نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت» و «دهه «امامت و ولایت» فرصتی برای هدایت جامعه انسانی» منتشر کرده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان

چهار خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «توزیع ۵۰ هزار بسته تبرکات علوی همزمان با عید غدیرخم»، «اجرای برنامه‌های مختلف ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم در سطح کشور»، «حکایت مردی که عمر خود را برای حقانیت غدیر گذاشت» و «عواقب خطرناک بی‌استادی در دنیا» است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام اسامی برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت در صفحات معارفی رسانه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..