تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارهای فرهنگی و تربیتی، دقت و صبر زیادی می‌طلبد

ساعت: 18:23 منتشر شده در مورخ: 1400/05/05 شناسه خبر: 1754865

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت، زحمت زیادی می‌خواهد، گفت: کارهای فرهنگی و تربیتی مانند کندن چاه با سوزن است و صبر، دقت و حوصله زیادی می‌طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل طهماسبی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان با اشاره به جایگاه معلم اظهار داشت: استقبال زیاد خانواده‌ها و ایجاد فضای مطلوب تعلیم و تربیت در مدارس نمونه بسیج، حاصل زحمات معلمان بوده و تمام افراد در رده‌های بالای علمی، فرهنگی و مدیریتی، ریزه‌خوار سفره معلم هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1373 نکات ارزنده‌ای در این حوزه داشته و به حدیث «مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء» اشاره کرده‌اند.

طهماسبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت به صورت توام در مدارس نمونه بسیج پیگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: مدارس ما هم از لحاظ علمی و هم تربیتی باید الگو باشند و این الگوها را باید تکثیر کرده و از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه ورود پیدا کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به خدمات مطلوب مدیر سابق موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان گفت: حوزه تعلیم و تربیت، زحمت زیادی می‌خواهد، و کارهای فرهنگی و تربیتی مانند کندن چاه با سوزن است و صبر، دقت و حوصله زیادی می‌طلبد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: تربیت آن هم در شرایط کنونی که دشمنیِ دشمنان با ما افزایش یافته و فضای مجازی درهم‌ریخته و تهاجم دشمنان حاکم شده، زحمت زیادی می‌خواهد و باید مراقبت شود چرا که تلاش دشمنان روزبه‌روز شدید می‌شود.

طهماسبی تاکید کرد: باید رصد کنیم و ببینیم که نتیجه زحمات و هزینه‌ها و خروجی مدارس ما به کجا می‌رود.

 

*‌ هزینه در مدارس نمونه بسیج، سرمایه‌گذاری بلندمدت است

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیران به 3 نوع تشریفاتی، ماشینی و ایده‌پرداز تقسیم می‌شوند، گفت: مدیران تشریفاتی فقط به عنوان اسم و جایگاه قرار گرفته و کار خاصی انجام نمی‌دهند و مدیران ماشینی نیز فقط دستورات صادره از بالا را اجرا می‌کنند و خلاقیتی ندارند.

وی با بیان اینکه مدیران ایده‌پرداز، دارای فکر و اندیشه بوده و کارهای مثبتی انجام می‌دهند، افزود: مدیریت مدارس نمونه بسیج طی این مدت از نوع مدیریت ایده‌پرداز بوده و اقدامات مثبتی در این مجموعه انجام شده است.

مظفری تصریح کرد: موفقیت‌های مدارس نمونه بسیج به اقدامات مثبت و عملکرد شایسته در طول دوران مدیریت برمی‌گردد و طی این مدت، رضایتمندی حداکثری همکاران از عملکرد مدیریت این مجموعه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش آموزش گفت: مکان‌یابی، جانمایی واحداث مدارس نمونه بسیج در سطح استان، سرمایه‌گذاری است که اگر انجام نمی‌شد به دوش آموزش و پرورش می‌افتاد هرچند این کار، هزینه‌بر است اما چون در تربیت انسان نقش دارد، سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

وی با بیان اینکه بهترین سرمایه‌گذاری انسانی همین است که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، اظهار داشت: مدارس نمونه بسیج در زنجان قدمت چندانی ندارند اما از لحاظ تعداد جذب دانش‌آموز در رتبه اول قرار دارند چون خانواده‌ها اعتماد کافی به مجموعه بسیج دارند.

مظفری خاطرنشان کرد: تلاش در مدارس نمونه بسیج بر این است که به خانواده‌ها بقبولانند که همچنان که بسیج و سپاه در دوران جنگ تحمیلی مورد اعتماد بود، امروز نیز مورد اعتماد خانواده‌ها است.

اکبر رجبی، مدیر سابق موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا که بحران و تهدید بزرگی برای نظام آموزشی بود، گفت: با اتکال به خداوند متعال در کنار تلاش های جهادی همکاران توانستیم موفقیت‌های زیادی در این مدت کسب کنیم.

وی افزود: علی‌رغم کاهش آمار دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، آمار ما در این مدت نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

رجبی با اشاره به بخشی از اقدامات و موفقیت‌ها طی دوران مدیریتش خاطرنشان کرد: درخشش در جشنواره‌های کشوری و کسب مقام‌های اول تا سوم در بخش بهترین شیوه تدریس، بیشترین آمار برگزاری کلاس‌های برخط در بین مدارس استان و کشور، کسب مقام‌های متعدد در پویش‌های مختلف، قبولی بالای دانش‌آموزان در کنکور و آزمون‌های تیزهوشان، تشکیل تیم مشاوره فرهنگی و تربیتی، تدوین برنامه جامع فرهنگی و تربیتی برای سال تحصیلی 1401-1400 ، اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی هدفمند، تهیه محتواهای آموزشی با رویکرد فرهنگی، تهیه برنامه‌های فاخر در صداوسیما، پرداختن به مقوله قرآن و نماز و برنامه‌های روشنگری برای مقطع متوسطه دوم بخشی از این اقدامات است.

مسعود رمرودی، مدیر جدید موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان نیز گفت: امیدواریم با همت بزرگوارانی که در خدمتشان خواهیم بود، بتوانیم نقش خود در عرصه تعلیم و تربیت را به نحو احسن ایفا کنیم.

به گزارش موج رسا؛ در پایان این مراسم ضمن تکریم از زحمات آقای اکبر رجبی در طول تصدی مدیریت، آقای مسعود رمرودی به عنوان مدیر جدید موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارهای فرهنگی و تربیتی، دقت و صبر زیادی می‌طلبد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..