تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکثر مردم آمریکا نگران جرم و جنایت هستند

به گزارش روزنامه دیلی میل

براساس جدید‌ترین نظرسنجی، بيشتر آمریکایی‌هایی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند، نگران افزایش جرم و جنایت هستند.

اکثر مردم آمریکا نگران جرم و جنایت هستندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل؛ اکثر آمریکایی‌هایی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند بیش از آنکه نگران قطع بودجه پلیس باشند نگران افزایش جرم و جنایت هستند، برای مثال نظرسنجی از ساکنان شهر دیترویت (ایالت میشیگان) آمريکا نشان می‌دهد ۹۰ درصد از مردم خواستار افزایش تعداد ماموران پلیس هستند.

این نظرسنجی طرح مشترک روزنامه یو اس‌ ای تودی و نهادی به نام "مطبوعات آزاد دیترویت" بود که دانشگاه سافولک آن را برگزارکرد. ساکنان این شهر می‌گویند با افزایش تعداد ماموران پلیس در خیابان ها، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. تنها ساکنان دیترویت نیستند که چنین دیدگاهی دارند.

نظرسنجی ماه گذشته نشان می‌دهد ۷۰ درصد دموکرات‌های سیاه پوست خواستار حضور گشتی‌های بیشتر پلیس در شهر نیویورک هستند. در همین نظرسنجی ۲۱ درصد از افرادی که به احتمال زیاد گرایش دموکرات داشتند حتی خواستار حضور ماموران لباس شخصی در محلات نیویورک برای مبارزه با جرم و جنایت شدند.

همچنین نظرسنجی دیگری در شیکاگو که ماه گذشته میلادی برگزار شده بود نشان می‌دهد ۷۹ درصد ساکنان محله ویندی سیتی این شهر گفتند وقتی پلیس در محله شان حضور دارد احساس امنیت بیشتری می‌کنند. این نظرسنجی‌ها مشابه با سایر نظرسنجی‌هایی است که پس از قتل جورج فلوید سیاه برگزار شد. در پی قتل جورج فلوید بسیاری از افراد خواستار قطع بودجه پلیس شده بودند.

در نظرسنجی دیگری که روزنامه یو اس‌ای تودی انجام داد مشخص شد حدود ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها گفتند جرائم خشن در یکسال گذشته افزایش یافت. ۷۰ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که خواستار افزایش بودجه پلیس هستند و با کاهش بودجه پلیس مخالفند. نظرسنجی انجام شده در شهر دیترویت نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد مردم با شعار مترقی «بودجه پلیس را قطع کنید» مخالف هستند.

چارلیتا بل _ ۴۱ ساله _ که در تمام طول عمرش در شهر دیترویت زندگی کرده است، گفت جزو کسانی است که در نظرسنجی یو اس‌ای تودی شرکت کرده بود. وی توضیح داد که وقتی به قصد خرید بیرون رفت چطور یک گلوله سرگردان به خودروی او اصابت کرد.

چارلیتا بل افزود: "خانه نشینی وحشتناک است، اما وقتی که شما بیرون می‌روید تا بنزین بزنید یا خرید کنید احتمال دارد فردی که کنار شما است شروع به تیراندازی کند".

ریتا گیبس – ۷۰ ساله – که در نظرسنجی یو اس‌ای تودی شرکت کرده بود گفت: "از اخبار خشونت‌ها نفرت دارم. همیشه اخباری درباره تیراندازی‌های کور وجود دارد که من نمی‌توانم آن‌ها را تحمل کنم".

با وجود چنین دیدگاه‌هایی در میان مردم محلات در شهر‌های مختلف آمریکا، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالتی در میشیگان اعلام کردند که طرح‌هایی درباره اصلاح رفتار پلیس ایالتی در دست بررسی است. بسته‌ای از طرح‌ها شامل ممنوع کردن تکنیک فشار بر گردن متهم، ممنوعیت تفتیش سرزده منزل و پایان دادن به دکترین حقوقی موسوم به "مصونیت واجد شرایط" (برای ماموران پلیس) است.

مسئولان برگزاری نظرسنجی، فهرستی متشکل از هشت موضوع را در اختیار شهروندان دیترویت گذاشتند و از آن‌ها خواستند که این هشت موضوع را اولویت بندی کنند. نتیجه نشان می‌دهد اکثر مردم این شهر به ترتیب مسائل آموزش، ایمنی عمومی، مسکن ارزانقیمت، کرونا، اشتغال، مالیات‌ها، روابط بین نژادی و اصلاحات در پلیس را در اولویت خود قرار دادند.

برآورد دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۷۸ درصد ساکنان دیترویت سیاه پوست هستند که این رقم بالاترین نسبت سیاه پوستان به جمعیت در یک شهر بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. از میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی مشخص شد که مردان سیاه پوست ممکن است دو برابر بیشتر از مردان سفيدپوست متوقف شوند و مورد بازجویی پلیس قرار گیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکثر مردم آمریکا نگران جرم و جنایت هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..