تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بایدن: نقش آمریکا در عراق تغییر می‌کند

در دیدار با مصطفی الکاظمی

رئیس جمهور آمریکا در ديدار با نخست وزير عراق در کاخ سفيد گفت آمریکا مأموریت رزمی خود در عراق را در خلال سال جاری به پایان می‌رساند.

بايدن: نقش آمریکا در عراق تغيير مي کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزير عراق در کاخ سفید گفت: نقش آمریکا در عراق بر آموزش و یاری رسانی در زمینه مبارزه با داعش و حمایت اطلاعاتی متمرکز خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکا مأموریت رزمی خود در عراق را در خلال سال جاری به پایان می‌رساند و ما هیچ مأموریت رزمی دیگری در عراق انجام نخواهیم داد.

در همين حال، شبکه تلویزیونی العهد گزارش داد: سیاستمدار عراقی با بیان اینکه مسئله "آموزش" و "مشاوره نظامی" نیرو‌های آمریکایی در عراق، دو دروغ بزرگ هستند گفت آمریکایی‌ها تحت ضربات مقاومت چاره‌ای جز عقب نشینی از عراق نخواهند داشت.

محمود الربیعی سخنگوی جنبش صادقون عراق در گفتگو با شبکه العهد درباره سخنان نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه عراق قدرت کافی برای تامین امنیت خود دارد گفت: «آنچه که مصطفی الکاظمی بیان کرد، باید یک سال قبل گفته می‌شد. همه می‌دانند که عراقی‌ها قدرت کافی دارند و نیازی به نیرو‌های بیگانه ندارند. عراقی‌ها به جهان اثبات کردند که توانایی تامین امنیت خود را دارند. آمریکا اعلام کرده بود نابودی داعش به سی سال زمان نیاز دارد، اما عراقی‌ها با لبیک به ندای مرجعیت و قرار گرفتن در کنار نیرو‌های مسلح توانستند پیروزی بزرگی به دست آورند.

آنچه ما بدان نیازمندیم مدیریت صحیح دولت است. نیرو‌های آمریکایی که تحت عنوان مشاور و مربی در عراق حضور دارند به درخواست دولت و بدون نظر پارلمان وارد عراق شده اند. دولت می‌توانست از آن‌ها بخواهد که عراق را ترک کنند. این نیرو‌ها جنایات زیادی در عراق مرتکب شدند که به همین علت مقاومت عراق دست بکار شد. اکنون آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی هستند. آن‌ها تحت ضربات مقاومت، برای نجات نظامیان خود مجبور به خروج از عراق هستند.

آمریکایی‌ها می‌گویند برای آموزش نیرو‌های عراقی در کشور ما حضور دارند. آن‌ها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ نیرو‌های عراقی را آموزش دادند، اما نتیجه آن چه شد؟ نتیجه آن شد که ارتش در برابر گروه کوچکی از تکفیری‌ها فروپاشید. در آن زمان دروغ "آموزش" برای ما بر ملا شد. افغانستان را ببینید. بیست سال از حضور آمریکا و ناتو و آموزش نیرو‌های افغان می‌گذرد، اما ارتش افغانستان طی چند روز در هشتاد درصد از خاک این کشور در برابر طالبان فروپاشید.

مسئله دیگر، مشاوره نظامی است. جالب است که آمریکایی‌ها با داشتن تجهیزات پیشرفته، حضور گروه‌های تروریستی و حرکت آن‌ها به سوی شهر‌های عراق را می‌دیدند، اما سکوت کرده بودند. آمریکا در عراق چندین هدف را دنبال می‌کند. اول، سیطره اقتصادی بر عراق است. آن‌ها می‌خواهند جاده ابریشم را قطع کنند. آمریکا مانع از عقد قرارداد عراق با چین هم شد. آن‌ها عادل عبدالمهدی را بخاطر همین قرارداد ساقط کردند. امروز هم عراق را به سوی اردن و مصر سوق می‌دهند تا دست از چین بردارد. هدف سیاسی آمریکا فرمانبردار کردن عراق است. آن‌ها عراق مستقل و آزاد را بر نمی‌تابند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بایدن: نقش آمریکا در عراق تغییر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..